nemmaratonman

Kabócabirodalom

2016. augusztus 30. - téglánakgyors

Na, most komolyan, mi lehet annál jellemzőbb (nem csak) erre a nyaralásra, minthogy a napszemüvegtokomban babérleveleket tárolok, amiket a trstenoi arborétum babérfáiról szedtem, hogy majd azzal főzök itthon babfőzeléket?

Egy hét az nem sok, de mindketten megegyeztünk abban, hogy ennek ellenére kifejezetten pihentető, idegvasaló, és élményekkel rogyásig teli (értsd: kurva jókat zabáltunk, mentünk mint a mérgezett egér, és elköltöttünk egy valag lóvét) nyaralás volt.

Hát nem futottam sokat, na. Lelkiismeretemnek legyen mondva, az egyetlen felhős reggel kapásból nekiindultam, de szerencsére még ekkor sem terveztem egy óránál hosszabb futást, mert azon kívül, hogy tenger mellett még mindig iszonyú nehéz értelmes teljesítményt leadni, természetesen ki is sütött a nap, ami két másodperc alatt fehérjekicsapódásig hevítette az agyamat és gyapotot csinált a nyálamból. Ritkán szenvedek ennyire ezen a távon, maximum nincs kedvem edzeni és unom a gyakorlatot, de ez... Ez egy komoly gyötrelem volt.

Bele tudtam volna még egy újabb órát, vagy akár többet is passzírozni, de megmondom őszintén, hogy kifejezetten futásra egyáltalán nem csábított a környék. Dubrovniktól voltunk egy kanyarra, egy mély és keskeny öbölben, ami gyakorlatilag egyetlen nagy kikötőként funkcionált, tele parkoló vitorlásokkal és yachtokkal. Ez mondjuk nem rossz kilátásnak, viszont azt jelentette, hogy egy-két útnál több nem létezett a környéken, azon viszont vagy autók mentek véletlenül sem betartva a sebességhatárt, vagy minden más történt az aszfalton, úgy mint aszfaltozás, építkezés, autószerelés, grillezés, sétálás, napozás, beszélgetés, horgászás, halbelezés.

Ebben az öbölben ennyi volt, több nem,  mert egyszer pont érdekes volt megfutni az alsó kanyargós kis utat, de a negyedik-ötödik km-nél már a főúton voltam, ami szintén nem világvége, de ugyanakkor nem jelentette azt, hogy őrülten kívánjak rajta újra menni az egyetlen nyaralós hetem alatt.

Ugyanakkor ha DK-t nézem ő a legelbaszottabb helyen is képes volt hat órát oda-vissza bukdácsolni (de amúgy nem is értem, hogy miért megy még bárki is buszos utazásra Görögország Siófokjára, ilyeneket a kilencvenes évek elején csinált a nép), mert ő most betette magának az UB-t a naptárba.

De neki a felesége is futós, az én bandámban meg én vagyok egyedül az okos. Ha még csak ketten mentünk volna... De négyen voltunk, és igazából marha jó volt letenni a seggem az elfáradt estékre a többiek közé, hogy dumáljak velük, Karlovackot igyak és kikapjak valami random játékban.

Ahhoz képest, hogy végigzabáltam az egy hetet, egy dekával nem lettem kövérebb, talán köszönhető ez annak, hogy gyakorlatilag miattam halászták túl az Adriai-tengert. Szénhidrátot egyszer ettem mindössze, de az is páncéllal küzdős volt, a cevapcicit meg képtelen voltam felhajtani lepinjivel, így pár szem sült krumplit toltam a fasírt meg a fél üveg ajvár mellé.

Sörből fogyott ugyan, de  nem végtelen mennyiség. Annyit mentünk, úsztunk, hogy napközben max ebédre ittam egyet - azért is egyet, mert egyébként irgalmatlanul drágán adják még a nem frekventált helyeken is -, este meg egy-két pohár elég volt, hogy totálisan befáradjak tőle.

(A Z3 Compacttal, amikor még vízálló volt pár percig.)

De tény, nekem most semmim nincs a naptárban. Nem azért, mert motiválatlan lennék, hanem mert május óta újra csak kapaszkodom vissza az egyenesre. Tegnap - már itthon - betettem a fülembe a zenét, és nyomtam a mostani magamhoz képest egy erősebb 15-öt, aminek a végén egyértelműen újra jelezte a combközelítőm, hogy jól van, fasza csávó vagy, de ennyi bőven elég lesz. (Egyébként frenetikus lezárása volt ez az egy hétnek, mert pont úgy volt, ahogy Vidékiman mondta, hogy ugyanazt az útvonalat ezredszerre zenével sokkal elviselhetőbb végigcsinálni. És a zene most nem idegesített, hanem átrakott egy teljesen más síkra, és mögöttem az egy hét nyugival az elmúlt hónapok egyik legjobb hangulatú edzésélményét produkáltam.)

Rányomtam egy érdekelt a Velencei-tó futásra, szeptember 25-re, de arra csak úgy merek elmenni, ha előtte legalább egy félmaratont lelassúzok. Az érdekelt meg azért nyomtam be, mert szeretnék idén még egy maratont menni. Nem versenyen, mert az már nem lesz október végén, november bármikor, csak küldöldön. Oda mennék is, de ebben a nem formában csak pénzkidobás lenne. Valaki majd lekísér bringával, azt annyi.

Ősszel mindenképp valami kiegészítés kell, vszeg úszni megyek majd. Erős és egészséges leszek mint az állat, fasza lesz az alapozásom, és jövőre a Maratonfüredtől kezdve én leszek minden maratonturisták maratonturistája. Európát behódítom a picsába.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

videkiman 2016.08.30. 15:00:01

Hát, végülis az ember nyaralni első sorban pihenni megy, nem edzőtáborba. :) A mi szintünkön meg szerintem semmi sem történik, ha kihagy az ember pár edzést a nyaralása alatt... tavaly pont egy horvát nyaralásból hazaérkezve mentem wizz air félmaratont futni és magamhoz képest tök jó idő alatt sikerült teljesíteni. Pedig a piálás+cigi ment egész héten (mondjuk úgy igazán részeg talán csak 2szer voltam, de akkor nagyon :D). Mondjuk egyszer elmentem futni a hét során és nekem nagyon bejött a tenger parton futás (az is igaz, hogy volt viszonylag fasza, forgalommentes útvonal és szeptember elején voltunk, így ilyen reggel 8 környékén még teljesen vállalható volt az idő).

Az említett DK posztba én is belefutottam és először az fordult meg a fejemben, hogy én biztos nem basznék ki úgy a csajommal, hogy a nyaralás alatt lecövekeltetem 6 órán keresztül baszni a rezet, akármennyire is biztosítson a támogatásáról.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2016.08.31. 09:27:28

@videkiman: Ha pont verseny előtt hagysz ki egy hetet vagy veszed nagyon lazára, az szerintem nem fog igazán rontani az eredményeden, sőt, még jobban is sikerül mintha szokásos intenzitásban tolnád az edzéseket. Ha fontos egy verseny nekem, akkor azt a hetet már laza, pihenősebb módban edzem, inkább csak a versenytempót gyakorolom pár kilométer erejéig, főleg ahogy közelítek a hét végéhez.

videkiman 2016.08.31. 14:21:00

@Kilfish: Visszavenni mindig vissza szoktam az edzésmennyiséget a rendezvény előtt, csak az említett esetben a km-ek alakulásával fordított arányban nőtt a bevitt alkohol mennyisége, azt meg gondolom senki sem ajánlja. :)

A lényeg az, hogy ha egy átlag hobbifutó szeptember végén-október elején futna egy random versenyt, szerintem az ott elért eredményét nemigen befolyásolná, hogy kihagyott egy hetet a nyaralás alatt vagy sem.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2016.08.31. 15:52:49

@videkiman: jaja, teljesen igazad van, 1-1 kihagyott hét még a regenerálódás miatt is hasznos tud lenni. Olimpikonoknál valószínűleg ez azért kicsit másképpen nézhet ki, de ők biztos más blogokat és fórumokat olvasgatnak itt a neten :)