nemmaratonman

nemmaratonman

Intensivstation

2017. április 19. - téglánakgyors

A következő vetítési időpont május 7. Ha minden jól alakul, akkor az idei első maratonomat fogom gyalulni és nem fog eszembe jutni ez a film - legalábbis tapasztalataim alapján harmincnál már nincs az a gondolat, ami segítene, onnan már csak a jelen van.

A május elsejei időpont már rég betelt - még a második terem is elment órák alatt, ahogy nézem.

Ha már így beleálltam, nem néztem meg a lehúzott filmet. Anna anyuja csak előrángatta a Trónok harcára beélesített HBO előfizetésekor létrehozott, eddig még soha nem használt GO regisztrációját. És működött.

Vasárnap háromnegyed hétkor a cicával együtt úri kényelemben leültem a 48 collos, nászajándékos televíziónk elé, és egy nappal a heorikus, ám igazi drámák nélküli harmincöt kilométerem után eléggé meghatódva magamtól, végignyeltem (nem bőgtem) (csak egy kicsit) a filmet, amely érzelmes tevékenységből csak Balázs faszomozása rángatott ki néha. Természetesen végig úgy éreztem, hogy tudom, miről beszélnek. Azért 35 kili, az 35 kili!! Még ha e előrejelzés alapján egy másodperccel sem fogok jobb időt menni a tavalyi 4:38-nál.

 

img_2423.JPG

 

A cica nem bőgött, humánügyben meglehetősen sztoikus alapjárata van: amit nem ért, vagy szerinte hülyeség, arra simán bealszik.

 

cica.JPG

 

Értem azokat a kommenteket, hogy ebből többet is ki lehetett volna hozni, vagy hogy nincs agyonmagyarázva a film, nincsenek keretbe rakva a sztorik, és a kívülállókat nem biztos, hogy így behúzza. De. Egyrészt nekem ez így is egy kerek egész volt, és magamat példának véve, talán úgy van szánva, úgy működik az Ultra, ahogy rám is hatott: két napja Szabó Béla nagyepikai terjedelmű bejegyzését olvasom. Ha valakit elkezd piszkálni, hogy mi a faszom ez a Spartathlon, mert nem ismeri, nem érti mit futnak ezek annyit, akkor utána néz. Így szippantja be.

SPOILER (miután nem tudom, hogy kell ezt csinálni, leginkább asztali gépen működik a kijelölés.)

Azért azt Daninak egyenesen megmondtam, hogy bezzeg Balázs bevállalta a szarós jelenetet, nem úgy, mint ő a két évvel ezelőtti páros UB-ról szóló beszámolómban, amikor élből kicenzúrázta az ösztönösen kerékpáros pózban elkövetett szarásáról készített World Photography Awards díjgyanús fotómat.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr6712431775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2017.04.19. 13:37:12

Ha egy olyan régebbi, de "alap"beszámolót is elolvasnál, akkor ez legyen az: Korányi Balázs 2005-ből - nem kevés embert ez a beszámoló vezetett a Spartathlon felé.
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=48185114&t=9115721

verthed 2017.04.19. 14:21:35

Tavaly nyáron egy hét alatt végigolvastam Szabó Béla oldalán az összes Spartathlon beszámolót. Az első néhány elolvasása után már kívülről tudtam az útvonalat, az adott részek nehézségeit. Nagyon izgalmas volt így olvasni a beszámolókat és nagyon érdekes volt, hogy mennyire különbözőképpen élik meg a futók ezt a 246 km-t.

videkiman 2017.04.19. 15:51:26

Ami a filmet illeti, nem mondom azt, hogy csalódás volt, de a beharangozás, meg az előzetes minden alapján én jobbra számítottam. (ha köcsög akarok lenni, mondhatnám, hogy pénzt így utólag nem adtam volna érte)

Talán ha 20 perccel hosszabb, több idő maradt volna kicsit jobban felépíteni a sztorikat, választ kapni a miértekre. Vagy csak a szűk, ultrafutó réteg számára készült? Én nem kaptam választ arra a kérdésemre, hogy ugyan mi a búbánat vesz rá embereket, hogy lefussanak 200 km-t, de valószínűleg nem is ez volt a célja a filmnek.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.19. 17:47:57

@haanchee: pár bekezdésig eljutottam, érzem ez jó lesz :) 2005 - hahh, ha egyáltalán akkor a futásról hallottam volna már, nemhogy a görögökről!

@verthed: én éppen most, magamra vetítve, mindegyikben találok közös pontot, a Felállásra és Továbbmenésre való képességet. Persze ez foglalkoztat most a leginkább, hogy vessem le azt, ami 30-35 környékén rámrakódik és leküzdhetetlennek tűnik a cél előtti egy kilométerig, amikor is varázsütésre mégiscsak találok annyi tartalékot, hogy gyorsabban tudok futni.

@videkiman: de azért piszkál, benned marad, ha más nem a kérdés. Erről (a filmről) beszélünk. Én így értem, hogy van annyira jó, hogy elérje a célját. És inkább úgy gondolom, hogy okkal készült ilyennek. De majd Balázs biztos elmondja egyszer.

verthed 2017.04.20. 08:22:53

@téglánakgyaros: igen, van ez a közös pont. ha valaki eljut odáig, hogy egyáltalán elindulhat egy ilyen versenyen, akkor ez a képesség meg kell, hogy legyen benne. nekem az volt az érdekes, hogy ki mennyire éli meg ugyanazt az utat szenvedésként. úgy tűnt pl., hogy a nők kevésbé. ők, mintha kicsit olyan "odamegyek, aztán teszem a dolgomat" hozzáállással mennének végig ezen a 246 km-en. kevés drámával, szerényen.

és egyetértek @videkiman-nel. szerintem sem jó doku az ultra. minden tiszeteletem simonyi balázsé, de én ezekből a beszámolókból sokkal inkább megértettem, hogy miről is lehet itt szó, mint ebből a filmből. szerintem, ha a filmkészítők csak szabó bélára, és erre az igazán különleges történetre, hogy 5 sikertelen próbálkozás után, versenyen kívülpróbálja meg lefutni ezt az útvonalat, fókuszáltak volna, abból több minden kijöhetett volna.

30-35 km-es mélypont: két hete futottam életem első hivatalos maratonját. nekem nem volt ilyen mélypontom. azt hiszem, hogy egy nem túlélős maratonhoz egyszerűen elég sokat kell futni, mármin úgy értem, hogy éves viszonylatban, hogy az izmok és az izületek kellőképpen hozzáedződjenek egy ilyen távhoz, illetve jól kell beosztani az erőket és akkor nem lesz "fal". (az esetleges gyomor/hőség problémákról most nem beszélek:)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.20. 11:01:59

@verthed: ezt sok helyen elmondták, leírták, hogy minél hosszabb a táv, annál jobbak a nők, és ezt el is hiszem. Minden ilyen jellegű tapasztalatom ezt mutatja, és ráadásul MINDENT tudok a férfihisztiről.

Gratula a maratonhoz! Mit lehet róla tudni?

Igen, én is úgy vélem, hogy többet kellene futni 30-35-ös távokat egy fájdalomentes, mélypontmentes maratonhoz. Ez nem is kérdéses, én vagyok az élő példa.

verthed 2017.04.20. 11:33:59

@téglánakgyors: igen, így van.:)

a maratonról: róma, óra nélkül, "vakon", 9 fokban, végig esőben, 4:01:29, 155-ös átlagpulzussal. a részleteket elküldöm neked levélben, ha érdekel:)

másrészről viszont nagyon nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy azt gondolnám, hogy egy maratont lefutni egyszerű dolog. mert nem az.

pár nappal ezelőtt futottam bele ebbe a "How I Became An Ultra Runner" videóba: www.youtube.com/watch?v=C92D3MesvTM&t=514s

ahogy elmeséli a csaj, az alapján a maratonok, az ultratávok, csak egy könnyed kis nyári sétának tűnnek: "na és akkor elindultam egy 12 órás versenyen és ugyan csak 50 km-t akartam futni, de amikor elértem az 50 km-t, jaj most mit csináljak? futottam tovább, és hopp, futottam végül 83 km és hát történetesen első lettem." az ilyen és hasonlóan előadott történetek miatt az ember hajlamos azt érezni, hogy baszki, én meg milyen béna vagyok, több éve futok, aztán a maratonon meg meghalok 35 km-nél...
valahogy nem látszik ezek mögött a beszámolók mögött azt a sok-sok hétköznapokon elkövetett futás, amit bele kell egy tenni egy-egy versenyeredménybe.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.20. 11:48:46

@verthed: első maraton, 4:01?? Azt a mindenit, mindent értek :) Az a nem semmi! És neked mennyire nem volt egyszerű? Hány év és hány hétköznapokon elkövetett futás van mögötte? Bocs, ha már tudnom kellene egy kommentből esetleg, emlékezésben nagyon nem vagyok jó.

Ha nem akarod nyilvánosan ezt kibeszélni, persze, küldd levélben, de engem tényleg érdekel.

verthed 2017.04.20. 12:14:06

@téglánakgyors: tavaly 2900 km-t futottam, az idén, eddig 1062-t. heti 5-6x + nyáron országúti bicikli és úszás. 50 éves nő vagyok és én adtam neked a karmelegítőt a varsói félmaratonom után:)

25 km-ig nagyon jól ment, előzgettem végig, mivel korábbi maratoni eredmény híján a legutolsó sávból indultam. 25 km után kezdtem érezni, hogy kezdenek fáradni a combhajlító izmaim, később a térdhajlítók is, de a többi izmom rendben volt. és aztán a további kilométereken a combizmaim egyre fáradtabbak és fáradtabbak lettek, de egyébként jól voltam. 5 perccel lett hosszabb a második fele az elsőnél, de ebben benne van 3 frissítőponti megállás, ahol konkrétan megálltam, ettem, ittam (nem tudok, meg nem is akarok futva inni:), meg kicsit leguggoltam, hogy nyújtsam a combizmokat. mivel óra nélkül mentem, az intenzitást illetően a légzésemre hagyatkoztam, úgyhogy közepes aerobban mentem végig. ez nem annyira megterhelő. a combizomfáradtság volt az egyetlen nehézség.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.20. 12:31:20

@verthed: a karmelegítő, és az, hogy ki vagy, az megvan, annyira azért még nem vészes a helyzet :)) Csak ha esetleg arról is meséltél már, hogy mióta és mennyit futsz...
A karmelegitő párszor kellett is ám, leginkább a Spar maratonon mentett életet, iszonyú hideg volt a Ligetben reggel, és mennyire jól esett kb a második km-en minden cécó nélkül lerántani magamról és zsebre dugni :)

Az biztos, hogy kétszer annyit teszel bele konkrétan, mint én. Nekem tavaly is éppen, hogy meglett az 1500 km és nem megyek többször futni, mint heti 3 alkalom. Úszni, mondjuk mostanában nem felejtek el :)

Nekem 30 után az egész lábam fáj, úgy általánosan be van állva - ha ennek van értelme. Ezen kellene valahogy testben, fejben túllendülni.

No majd jól megírom, hogy mi van akkor, ha eljutok évi 3000 km-ig, köszi ezt a pár sort!

verthed 2017.04.20. 12:46:23

@téglánakgyors: oké, ha megvan, akkor jó.:) egyébként meg 2,5 éve futok.

azt nem tudom, hogy hogy lehet ezen fejben átlendülni. egy ultratávon nyilván ez nem megy másképp, de azért egy maratoni távhoz hozzá tudja szoktatni magát az ember sok futással. emlékszem, amikor 10 hónapi futás után az első félmaratoni versenyt futottam Ljubljanában. ott úgy van, hogy a félmaratonon és a maratonon indulók együtt rajtolnak, és olyan a pálya, hogy az első fele közös, aztán 20 km-nél szétválik a két útvonal, a félmaratonisták mennek a cél felé, a maratonisták meg a másik oldalról is megkerülik a várost. és emlékszem, hogy ott 20 km-nél belegondoltam, hogy nem létezik, hogy lehet mégegyszer ennyit futni, kb. ugyanilyen tempóban... aztán tessék.:) még egy évet fut az ember és most már azt gondolom, hogy nem létezik, hogy 80 km-t le lehet futni kb. ebben a tempóban...:)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.20. 13:39:38

@verthed: Hát én meg 4.. :(

Ugyanez lesz most Salzburgban, hogy leválnak rólunk majd a félmaratonosok, és gondolom kb marad 10 ember a pályán egy második körre. Na arra majd kiváncsi leszek, ezt hogy kezelem le.

Egyébként Balázs volt most a Tilosban, valami két órát beszéltek vele a futásról. 1:20-nál pont a nőkről beszél, hogy mennyivel jobbak hosszútávon.

https://archive.tilos.hu/m…/tilos-20170419-100801-120000.mp3
süti beállítások módosítása