nemmaratonman

Thabang és Eliud, Salomon és Ineos

2019. július 18. - téglánakgyors

Thabang

Ugyan már az is közhely, hogy olyasvalakitől kapunk inspirációt, akinek valami oknál fogva SOKKAL több áldozatot kell hozni a futásért; ugyan a kisfilm is ontja magából a felszínes mélységeket; és miközben félve mégis belefeledkezem és inspirálódom és meghatódom, még ezzel a fájón csodálatos irással (köszi Bede Márton) is össze kell vetnem a videót - mégis  - csak örülni tudok, hogy elkészült.

 

 

Persze eszembe jut Oli, aki már több interjúban feltette a a költői kérdést, hogy miért nincsenek fekete sportolók az ultrában, és mi lenne, ha lennének...?

 

1:59

A téma, ahogy látom, már körbefutott itthoni körökben, de én először a héten borzongtam bele a gondolatba, hogy ez Budapesttől két és fél órányira zajlik majd. Ha késve indulok el, mire odaérek, Eliud esetleg már le is nyújtott, és át is öltözött.

A nike breaking2 nevet nem kellett magyarázni, de az Ineosnak utána kellett néznem, nekem semmit nem mondott ez a pár betű.

Pár googlepillanattal később már eszembe jutottak a pár soros hírek a környezetvédők tiltakozásáról a bringás Sky csapat kényszerű szponzorváltásáról.

Szóval az Ineos egy olyan nem népszerű cég, amely nem csak olajat, de a Egyesült Királyság leggazdagabb emberét is kitermelte. Mindezt - ha jól értem -, palagáz technológiával. ("A fracking, azaz a repesztéses palagáz-kitermelés lényege ugyanis, hogy nagy mennyiségben és nagy nyomással kemikáliákkal teli vízoldatot lövellnek a talajba, ahol szétporlasztják a palakőzeteket, hogy hozzáférjenek a mély üregekben lévő földgázhoz, illetve palagázhoz, általában 4000-5000 méter mélyen.")

No, ez az Ineos, és Eliud ezzel a névvel fog nekifutni a második két óra alatti maratonkísérletének.

Nem tudom, mit gondoljak. Nem akarom elhinni, hogy a menedzsere nem talált jobb szponzort? A 34 éves zseninek talán már nem sok lehetősége van a próbálkozásra, ennyire kétségbeesett lenne? Ha megjelennek a tiltakozók (nem követem a bringázást, nem tudom, okoztak-e feszültséget tüntetők a Sky csapatnál), zavarni fogja-e a koncentrálásban? Vagy nem engedik majd oda őket? Hogy marad meg az emlékezetünkben ez az esemény?

Itt Szilvi és a #molcsapat hashtag ötlik az eszembe, arra jutok, hogy erre sem volt senkinek egy rossz szava sem, bár valószínűleg nem fair összehasonlítani sem a két csodafutót, sem a két céget egymással.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr714969634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alehunter 2019.07.28. 23:08:08

nem tudom...szóval nem álszentség kicsit a palagáz/olaj, meg bármi gáz/olaj ellen verni a habot mindaddig, amíg egyszerűen erre vagyunk szorulva a hétköznapokban is ha nincs 15 milliónk egy elektromos autóra? tényleg probléma, hogy ki szponzorál egy sportolót? a forma 1 meg másról nem szól, minthogy percenként elégetnek az éterbe egy liter benzint, azt' mégis nézzük és nincs nagy tiltakozás a futamok alatt...
azzal kapcsolatban meg, hogy miért nincs fekete ultrarunner: fizet az úgy, mint egy megnyert felsőkategóriás maraton? mert ha fog, akkor lesz...

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2019.07.29. 20:01:22

@alehunter: szerintem ez alapvetően fordítva van. Nem erre vagyunk szorulva, hanem AZÉRT vagyunk erre szorulva, mert kurva erősen erre olajlobbiznak vagy 100 éve.

Egy elektromotor önmagában nulla forintba kerül, meglehetős nagy hatékonysággal és egyszerűséggel gyártjuk ezeket már jó ideje. Ha belegondolunk, hogy a tárolás kérdésében is hoa jutottunk volna már, ha előbb érdekeltek lettek volna ebben az olajban érdekeltek....

Ez a fiú is bevallottan a gyerekének meg az édesanyjának szeretne szebb házat felépíteni. Tehát vannak már azok a trail ultrák, trail közegek, ahol fizetnek annyit, hogy megérje.

alehunter 2019.07.29. 23:41:22

@téglánakgyors: Az elektromotor vaóban nagyon olcsó dolog és a fenntartása is egy elektromos autónak, de azért az akkuszettek még távol állnak attól, hogy olcsók legyenek...vagy most azt akarod mondani, hogy az elektromos autók gyártói olyan szinten a saját maguk ellenségei, hogy direkt nem támasztanak konkurenciát az áraikkal a belsőégésű járművek felé? :)
én nem hiszek az ilyen jellegű összeesküvésekben, hogy az olajlobbi el tudná érni, hogy ne terjedjenek el az elektromos járművek, ha tényleg olcsóbbak lennének. Verseny van és kapitalizmus - és ezt a versenyt ha torzítják valamerre hát az elektromos autók irányába a különféle támogatásokkal

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2019.07.30. 09:48:55

@alehunter: úgy értem oka van annak, hogy nem terjedtek el alternatív üzemanyaghajtású autók. Több mint 100 éve benzinnel meg gázolajjal közlekedünk, miközben minden más iparágban pár évente olyan technikai ugrások vannak, hogy a benzinhez képest az már szingularitás :) Ha mondjuk akár csak 30 évvel ezelőtt ráfeküdtek volna az elektromos autókra, bizonyára az akksik sem itt tartanának. De vehetnénk hidrogéncellás, vagy barackmagatommal hajtott autókat is, a lényeg, hogy miért nem lett más, miért csak az olaj van? Ez nem összeesküvéselmélet, ezek tények, csakúgy mint a pulzusos futás :)

alehunter 2019.07.30. 23:38:28

@téglánakgyors: én meg inkább úgy gondolom, hogy a lehetőség adott volt, hogy ráfeküdjön bárki és alkosson valami hatalmasat - és ez nem történt meg úgy, ahogy megtörtént más iparágakban (bár végülis a nyomtatott áramkör sem egy mai találmány, mégha egy mai okostelefon kenterbe is verné röhögve a 40 évvel ezelötti nagyszülei legjavát is...de azért egy mai autót se vetnék össze egy ford t modellel, szóval a fejlődés nem állt meg a belsőégésű motorok felfedezésével);senki nem tiltotta/tiltja a fejlesztést. az hogy ennek ellenére még mindig a belsőégésű motorok tarolnak inkább egyszerűen az olcsóságuk és sikerességük az oka; de tovább megyek: komolyan büntetik és versenyhátrányba helyezik őket, hiszen nézzük csak meg, mennyi lenne egy liter benzin, vagy dízelolaj, ha pont annyi lenne az adótartalma, mint az áramnak - naugye! és ekkora hendikeppel se tarolnak még az elektromos autók. szóval ez jóval inkább a realitás és nem valamiféle összeesküvéselmélet - legalábbis szerintem (de mint tudjuk én a pulzuskontrol elsöprő erejében se hiszek egy átlagos halandó futogató ember esetén ;) )

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2019.07.31. 00:00:59

@alehunter: szóval azt mondod, hogy az OPECcel, az elmúlt pár évtized összes olajról szóló vilagpolitikai kavarásával tök véletlen, hogy pont ebben az iparágban nem történt meg az a fejlődés, ami máshol megtörtént? A T-modelltől eljutottunk a TSI-ig, meg a Skydrive-ig, de véletlenül magát az alaptételt soha nem sikerült meghaladni?
Hogy a 60-as, 70-es, 80-as években is büntették, hátrányba hozták a belső égésű motorral hajtott autók eladásait?

alehunter 2019.07.31. 00:31:16

@téglánakgyors: de hát ebben az iparágban is történt fejlődés, még akkor is, ha nem csak a belsőégésű motorokat veszed fejlődésnek. vannak elektromos autók már jópár éve, nem tiltja senki a terjesztésüket, sőt, egyenesen támogatják különféle kedvezményekkel, nem büntetnek extra adókkal, ha elektromos autót veszel, szemben a benzines, meg dízelessel, egy csomó kedvezményt kap, aki elektromos autót választ - és mégsem! a 60-80-as években nem bűntették a belsőégésű autókat, de most meg igen. szerinted az az oka a tarolásuknak, hogy 2 évtizeddel ezelőttig nem próbálták versenyhátrányba hozni őket, vagy az, hogy valamiért mégiscsak sikeresek, hiszen míg a 60-80-as években nem volt hátrányuk, addig ma kifejezett hátrányból sem taszította le őket a trónról az elektromos autózás? nem azt mondom, hogy ez jó így, csak azt, hogy mindemögött nem kell feltétlen semmiféle összeesküvést látni. az okostelefonoknak elég volt néhány év, hogy meghódítsák a világot és taroljanak, ez az elektromos autóknak nem sikerült ugyanilyen időtávon. nem gondolom, hogy emögött bármiféle összeesküvés állna. ez jóval inkább a vásárlók jelenlegi preferenciájának az eredménye.