nemmaratonman

nemmaratonman

K&H mozdulj! - autós szemszögből

2015. június 11. - téglánakgyors

Nem vagyok az a  napi szinten, munkába kocsival járós típus. Elhiszem, hogy vannak azok az élethelyzetek, amikor ez elkerülhetetlen, vagy egyszerűen akkora hátránnyal jár a tömegközlekedés, hogy ezerszer inkább kocsiba ül az ember, de alapvetően - ha Budapestről van szó - a tömegközlekedésben hiszek. Büdös, nem kényelmes, lassú, frusztráló? Igen, de ennek ellenére is: villamossal, földalattival közlekedem minden egyes hétköznap a XI ker. és a Hősök tere között, oda-vissza.

Ma viszont egy itt nem részletezendő ok miatt kocsival kellett mennem, főleg, azért, hogy beérjek - mert igen, szinte paradox módon, a körúti dugó ellenére, kocsival gyorsabb vagyok. 

Nem tartottam számon,  hogy a hétvégén verseny lesz, illetve ma, csürtökön nem volt a fejemben, hétvégén lesz  a K&H-s rendezvény, de amúgy is: ezen még soha nem vettem részt, és meg nem fordult volna a fejemben, hogy elveszik az Ötvenhatosok terének többezer férőhelyes parkolóját. Az főleg nem, hogy így. 

Reggel nyolc ötvenkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy konkrétan nem tudok parkolni a környéken, nem az, hogy ingyen, de még pénzért sem. A területről kiszorított autók minden egyes lehetséges helyet felzabáltak. 

Ezt a sztorit jelen pillanatban 41500 forintom és négy büntetőpontom bánja. Ez az én hibám, az én felelősségem, ez ez nem kérdéses, én hagytam a kocsit tiltott helyen. De nem tudom elengedni a gondolatot, hogy lehetett volna ezt másképpen szervezni a BSI részéről, és lehetett volna ezt a helyzetet másképpen kezelni, ami a Közterületfelügyelőséget illeti. 

Levelet írtam Kocsis Árpádnak, számomra ő a BSI arca, őt szoktam látni versenyeken, és az ő nyilatkozataival, illetve a vele készült interjúkkal találkoztam a legtöbbször.

 

Tisztelt Kocsis Árpád!

Engedje meg, hogy a jelenleg az előkészületeknél tartó városligeti futóversennyel kapcsolatban zavarjam.

Magam is részt vettem már BSI-s rendezvényen, nem vagyok a városi futóversenyek ellen, sőt, nem hiszek a városi versenyeken részt vevők és a nem futók közti ellentétben, szerintem kellő áttekintéssel, türelemmel meg lehet előzni, át lehet hidalni az esetlegesen felmerülő problémákat.

Ma azonban magánjellegű problémából adódóan nem volt más választásom, autóval kellett munkába jönnöm, és megrökönyödve kellett tudomásul vennem, hogy minden előzetes figyelmeztetés nélkül, egyszerűen lezárták az Ötvenhatosok terénél lévő parkolók többségét. Több ezer parkolóhelyről beszélünk, és e tekintetben még csak az sem fontos, hogy ezek ingyenes parkolóhelyek.

Ekkor körülbelül reggel nyolc óra ötven perc volt és kilenc órára be kellett érnem a munkahelyemre.

A BSI által megbízott biztonsági cég alkamazottai semmiféle alternatív megoldási javaslattal nem rendelkeztek, egyszerűen csak nem engedték be az autókat a lezárt területre.

A környező utcák parkolóit teljesen feltöltötték a megszokott helyen leállni nem tudó gépjárművek, és így, mivel az idő nagyon szorított, a tér utolsó, autók számára továbbra is fenntartott parkolójába fordultam, ahol már csak egy murvás csíkon volt néhány szabad hely. Beálltam, több kocsi is parkolt ugyanazon a területen.

Mint kiderült, a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság nem mérlegelt, nem vette figyelembe, több ezer parkolóhellyel lett kevesebb egyik pillanatról a másikra a környéken. Nem, az autómra már délelőtt tizenegy órakkor felkerült a bilincs, amelynek levélete 11500 Ft-ba került, valamint kénytelen vagyok a szabálytalanul elhelyezett gépjármű miatt, további 30000 Ft büntetést fizetni. Hogy a vezetői engedélyemet terhelő 4 büntetőpontról már ne is szóljak.

A felelősségemet természetesen elismerem, hiszen az autót én hagytam ott tiltott területen, azonban nem tudok nem felfedezni jelentős összefüggéseket az Önök rendezvénye és az én igen kellemetlen, anyagilag megterhelő helyzetem között.

Hadd tegyem fel Önnek a kérdéseimet:

Önnek, mint versenyigazgatónak, mi a véleménye erről a szervezésről?

Mint munkába siető magánember, Ön mit tett volna ebben a helyzetben helyemben? így mi lenne a véleménye erről a szituációról?

Segít-e ez a szervezés elsimítani a jelenleg amúgy is kiélezettebb véleménykülönbséget a futótársadalom - és a futóversenyek által akadályozott, ezeket nehezményező lakosok, munkába járó, stb emberek között?

Miért nem rendelkeznek alternatív javaslattal a helyszínen lévő, területet biztosító őrök? Ha ők nem, miért nincsenek kint közvetlen kollégák? Vagy akár csak parkolást segítő táblák?

Miért nem kerültek a környékbeli irodaházakba, lakó- és egyéb épületekbe akár már napokkal ezelőtt figyelmeztető prospekutosok, plakátok, táblák?

 

Végezetül hadd csatoljam a helyszínen készített fotóimat, hogy Ön is jobban átérezze, megértse másik szemszögből a rendevényt megelőző szituácitót, hangulatot, valamint egyúttal kérem engedje meg, hogy levelemet, valamint válaszát nyilvánossá tegyem a blogomon, amely a következő oldalon érhető el: nemmaratonman.blog.hu Amennyiben nem járul hozzá, hogy válasza megjelenjen az oldalamon, ettől természetesen eltekintek.

Mindazonáltal válaszát, megoldási javaslatát előre is köszönöm és mindennek ellenére sikeres rendezvényt kívánok!

Üdvözlettel:

Marcsinkó Péter

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr1007534610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.06.14. 18:34:44

Szerintem pont azért nem tudtál róla, hogy le lesz zárva az egész parkoló, mert nem jársz amúgy kocsival. Úgy tudom ilyenkor előző napokban ki van táblázva, hogy mikor lesz lezárva.
Az meg pláne szar, ha melóba nem fér bele fél óra késés, amikor nem a te hibádból történik. :/

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.06.16. 09:55:59

@rrroka: A tér előtt dolgozom, feltűnően semmiképpen nem volt kiplakátolva, és mondanám, hogy ez egy szubjektív jelző: kinek, mi feltűnő, de azért nem teszem, mert aznap reggel bizony tömegjelenet volt. Nem csak én jártam így, nem csak én nem tudtam róla, és bizony aznap reggel senki nem segített, senki nem készült B tervvel, hogy hova parkoljanak az autók, egyszerűen csak elhajtottak mindenkit.

(Amikor az egész lecsengeni látszott, kezemben a csekkel, büntetőkkel még én küldtem el egy kétségbeesett hölgyet a murváról, hogy ne oda parkoljon. Eléggé pánikban volt, már interjún kellett volna lennie, de nem tudta hova letenni a kocsit.)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.06.16. 10:29:04

@téglánakgyors: hát ha nincs kitáblázva, akkor igencsak ki kellene... :/

saaby. (törölt) 2015.06.16. 10:35:06

Szubjektíven teljesen megértelek, ez nagyon gáz.
Objektíven forgalomtól elzárt területre parkoltál, tudatosan, sajnos nem jött be.

Ami bennem felmerült a témával kapcsolatban:
-a büntetést kiszabó hatóságnál mi lehet a hasonló rendezvények előtti héten? Külön meetinget tartanak, s izzadó tenyerükkel nyáladzó szájszegletüket törölve remegő hangon egyeztetik, most aztán jól oda lehet b@szni a mocskos autósoknak, mert szerencsétlen jobb híján úgyisodaáll?! Vagy lehetne ezt úgy, hogy emberi módon, figyelembe véve a körülményeket, a büntetőbrigádot-ahogy te is írtad-beidomítani, s alternatív legális(!) helyek felkínálásával elmélyíteni a közterületis-autós barátságot, s talán egyszer a kib@aszott életben nem azt érezné mindenki, hogy egy a cél: szívatni.
-mi a francnak kell egy amúgy is élhetetlenül túlzsúfolt, szennyezett levegőjű városba futóversenyt szervezni?
Van, aki komolyan szeret a Dózsa György úton futni???

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.06.16. 10:48:46

@saaby.: nem már, milyen kérdés eza városi futóbverseny? :DDD persze, hogy kell, mert az van mindenkinek közel, jó közlekedéssel, remek útvonallal. Jó h nem azt mondod, hogy menjenek ki az erdőbe futni. :D

saaby. (törölt) 2015.06.16. 12:00:30

@rrroka: Letettem arról, bárkinek bármit is megmondjak. Mindenki úgy csinál hülyeséget, ahogy éppen neki tetszik. :) Pusztán a privát véleményem írom le.

Azért az megvan, hogy Budapesten az egészségügyi határérték feletti szennyezettségnek létezik évenként elfogadható esetszáma(ez kb. minden 10.nap)?
süti beállítások módosítása