nemmaratonman

nemmaratonman

Eddig vagy meddig

2015. június 30. - téglánakgyors

Azt írtam a legutolsó futáshoz címnek, jegyzetnek, akárminek, hogy az a legbiztosabb jele annak, hogy elkezdtem futni, hogy vasárnap csak azért mentem 15 kilométert, hogy meglegyen a 100 júniusra.

 

101.JPG

 

101 lett. Persze nevetséges, semmi értelme, mint ahogy annak se, hogy mint a bulldog tapadtam a 6:30-as pace átlagra, mert legalább az legyen meg. 

Annak se, hogy egyfolytában 10 felett futottam a legutolsó orvosos forduló óta. Fejembe vettem, hogy a július 7-i nyaralásig lemegyek 84 kg-ra, leginkább azért toltam a távolságot. Nagyjából hiába, még most, vasárnap délután is rettenetes 87,7-ről indultam neki, hiába mentem be a múlt héten már 86 alá. 

A súlyproblémmnak persze nem most kell megoldódni, ez pusztán csak hiúsági kérdés. Nem lenne baj, végre egyszer szívesen nézni vissza magamról  a nyaralós képeket, nem tagadom, de igazából ez sokadrangú probléma.

Fontosabb, hogy ma este megyek vissza dokihoz, és ugyan van egy olyan erőteljes érzésem, hogy sok okosat nem fog, nem tud mondani, de azért ez mégiscsak sokkal jobb lenne, ha megtörténne. Jó lenne haladni, igazán jó.

Na szóval ettől függően, ha valahogy újra 100%-os lenne a térdem, akkor végre kezdeni is tudnék valamit a nem sok mindenre alkalmas 10 km-es, 150-es szíves, 6:30-as pace-es ismétlésekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr497585362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2015.06.30. 16:33:15

Nem tudom miért picsogsz, 101 kili az pont 101-el több, mint 0. Ráadásul a tárded sem fáj. vagy igen? :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.06.30. 16:47:06

@DSL: Bahh, hogy egy férfi már a blogjában sem nyafoghat.

Amúgy pont annyival több, és örülök is neki mint a fene :D

A térdemben van valami gebasz - nem picsogásból, eskü -, de most vagy a pihenő miatt, vagy az újabb nyújtási figurák miatt, vagy a csutkán sarokra érkezés hanyagolása miatt kordában tudom tartani. De civilben néha azért jelez, hogy el ne felejtkezzem róla.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2015.06.30. 16:52:03

@téglánakgyors: jaa, na ez kimaradt nekem. Az egyik ismerosomnek volt olyan h egy kis porclevalasa volt a terdeben. Kimutottek es onnantol kezdve a masodik ironmanjere keszul iden. Egyebken nem szar otlet ha kicsit lefogysz, mert igazabol akkor kevesbe terheled a terdedet minden lepesnel. Bar nemismerlek, nem lehetsz nagyon sulyos ha már ennyiket futottál előtte is. (Boccs az őszinteségért) Az a baj egyébként hogy még ne tart eléggé ott az orvostudomány ebből a szempontból, ahol kéne...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.07.01. 06:33:13

esetleg próbáld meg, h nem tempóra, hanem pulzusra futsz.
Jössz ma futóiskolába? 19:00! :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.07.01. 18:06:13

@rrroka: Nem akartam most annyira a pulzusra menni, mert emlékszem, mennyire beragadtam jó ideig a fejlődésben, amikor először magamra tettem a pulzuspántot. Onnan kezdve alig tudtam kitörni a hét perces tempókból. Egy egész telem-tavaszom elment rá, jó sokat is kellett hozzáolvasnom, mire rájöttem, hogy... áh inkább beteszem Lőrincz Olivér válaszát a kérdezős oldaláról, engem leginkább ez tett helyre pulzus ügyben:

"... Egyrészt a pulzusmérőtől még senki nem lett gyorsabb. Ez egy eszköz ami segít abban, hogy a számunkra aktuálisan leginkább fejlesztő intenzitáson terheljük magunk. A kutya itt van elásva. Fölvesszük, mutat számokat, szörnyülködünk, lassabban kezdünk futni. Mi lehet a baj? Hazamegyünk, kiszámoljuk valamilyen magazinban vagy neten olvasott képlettel, hogy mennyit kéne mutasson, még jobban elszörnyedünk és már el is ment a kedvünk az egésztől, hisz amiket kaptunk értékek, az szinte séta. Mi lesz itt így?- kérdezzük magunktól. Aztán adunk neki még egy esélyt, hetente 2-3x kimegyünk egy órácskát totyogni és semmi nem változik még pár hónap után sem, sőt egyre vacakabb. - na ilyen egy gyakori eset a pulzusméréssel és már le is került a mellkasról be a szekrény mélyére.
Nem a pulzusméréstől kell várni a csodát, hanem összhangba kell hozni a szervezetünkkel, a csoda mi magunk vagyunk. Ehhez először is ismerni kell az egyénre jellemző zónákat és nem az általánosan használt képleteket használni. Az általános képletek a futók 50%-nál működnek, a többieknél nem megfelelő értékeket fog adni! Ezután a pillanatnyi edzettségi szintünknek és céljainknak megfelelő mennyiségű, minőségű és rendszerességű terhelést kellene adni. Ez nem minden edzésen ugyan olyan hosszú és magasságú pulzusértéket jelent. Ezek meghatározásához érdemes valaki tapasztalttal konzultálni, illetve szervezetünk reakcióit figyelni. Ez egy nagyon hosszú téma, nem mennék bele.
A lényeg, a fejlődésért optimálisan erős ingert kell adni (60-100% között), heti legalább (4-12 edzés) és megfelelő hosszban (30p-4 óra/alkalom) amellett, hogy az élet egyéb körülményei nem hátráltatják és a regeneráció elég a fejlődéshez. Ezek rendben összegyúrása még egy tapasztalt edzőnek is feladatot ad, aki most kezdte és tapasztalatlan atléta a pulzusmérésben, pláne könnyen mellé fog. A pulzusmérés nem a Szent grál, enélkül is vígan el lehet sportolni, de egy olyan segítő eszköz amit ha ismerünk csak ad, de ehhez meg kell ismernünk először is magunk, illetve az eszköz lehetőségeit. "

Egyébként szép lassan megy most is lefele a pulzus, de nem démonizálom, görcsölöm túl.

Hogy én Érdre kiérjek este hétre, az egy alapos tervezést igényel, de tényleg elraktam magamnak a lehetőséget! Most az van, hogy elmegyek nyaralni, utána, ahogy kinéz, injekciózni fognak, és utána, ha minden oké, nekiállok rendbe rakni a mozgásom, technikám, hogy ne lehetőleg ne legyen többet ilyen bajom. Ez a terv, aztán majd ehhez képest meglátjuk, mi lesz.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.07.01. 18:31:52

@téglánakgyors: tök jó Olivér válasza, én sem gondoltam azt, hogy rohadtul le kéne lassulni a PK miatt. egyszerűen csak el kell kerülni azt az intenzitást, ami se nem erősít, se nem regenerál. nem olyan nehéz kifundálni, gyakorlatilag a 80% körüli +-3 ütéses sávban nem szabad futni. a szar az, hogy itt esik áltlában a legjobban. :)
süti beállítások módosítása