nemmaratonman

nemmaratonman

Rodeó

2014. december 08. - téglánakgyors

Igazi, elbaszott, esős, bögrés, punnyatag vasárnap volt. Dani aznap lefutott 63 kilométert.

Ha minden rendben lett volna, akkor én is ott áztam volna szarrá a Velencei-tó körül, ehelyett a kanapén dőltem jobbra-balra, ahogy egymás után néztük a filmeket. Konrétan olyan voltam, mint egy potméter, éreztem, ahogy óráról órára nő bennem a feszültség. Tudtam, hogy kimegyek majd futni, de nem nyugtatott meg a gondolat, mert eleve 30 kilométert kellett volna futnom, és azt sem tudtam, hogy mi lesz, amikor kimegyek. Menni fog? Nem fog menni?

Sokat javult a térdem az elmúlt két hétben, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy száz százalékos. sokkal inkább hol itt-hol ott fájdogálós, meghatározhatatlan, elkaphatatlan vándorló, kóbornyilalások vannak száz százalék helyett.

December másodikán lemerészkedtem. Hat kilométer - mintha bot lett volna a bal lábam helyén, merev és rugalmatlan. Szinte végig szenvedtem. Este teljesen befordultam, futótérdet diagnosztizáltam magamnak. Aztán másnap reggel egyszerűen eltűnt a futótérdem. Nem értettem. Mi az isten történik velem? A futás helyrerakott volna? A nyújtás segített volna? Vagy az, hogy tíz nap Flexagil krémezés után dühömben Activonnal kentem be magam a futás után?

Két napra rá, csütörtökön egy óvatos ötöst mentem. Fura volt, néha éreztem, de leginkább rendben voltam.

Vasárnap este fél nyolckor még mindig esett, de amikor kiértem az utcára pont úgy éreztem magam, mint amikor azokban a túlromantikus filmekben odatartja a főhős az arcát az esőnek. Felszabadultnak éreztem magam, hálás voltam a frissitő hidegért, örültem, hogy kint lehetek.

Az hat-hét perc azért kellett, mire azt tudtam mondani, hogy minden úgy mozog, ahogy annak mozognia kell, de utána aztán jött a rush. Mint amikor felengedik a karám ajtaját. Elengedtem a lábam. Elkezdtem vigyorogni. Az a gyerek voltam, akit két hét betegség után végre kiengedtek a játszótérre. Nem érdekelt a pulzus, nem éreztem semmi kényelmetlenséget, csak futni akartam, gyorsan, még gyorsabban, még tovább. Ki akartam fáradni.

 

ph-ho-cf-fair-14-monday.jpg

 

Ez volt az első tíz kilométer, amit a Podiart betétben nyomtam le. Igazából már hetekkel ezelőtt eljutottam oda, hogy szinte észre sem veszem, ha benne van a cipőben. Mindazonáltal eddig nem jött úgy ki a lépés, hogy öt-hatezer méteren többet futhassak benne. Most igen, és nem hogy nem zavart, el is felejtettem közben, hogy azt tettem be a Pegasusba.

Leginkább azért, mert például 5,74-nél észrevettem, hogy 5:07-es a tempóm, és kitaláltam, hogy mi lenne, ha meglépném életem első öt perc alatt kilométerét? Hát nem sikerült, 5:01 lett a vége, de az biztos, hogy azt a kétszázhatvan métert négy perc akárhány másodperces tempóval toltam. És pontosan ennyire vagyok képes jelenleg. Nekem egyelőre az öt perc alatti ezrek világa nem értelmezhető. Nem mintha most ez bármennyire is fontos lenne, tehát sírni nem fogok miatta.

Nekem bőven elég a boldogsághoz, hogy újra megfutottam a 10 kiloméretes rekordomat. Éjszaka jól aludtam, ma hasomizomlázam van, érzem a testem, a térdem viszont nem fáj. Ó nem, én nem vagyok telhetetlen. Tegnap este és ma mindenem megvan a világon.

 

10km.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr736967347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor Gévai 2014.12.09. 16:03:09

Érdekes, nekem a podiartos úr azt mondta, hogy a futócipőmbe nem kell a betét, hanem csak a normál utcai cipőmbe. Akkor nyilván ez esetfüggő dolog.

Gábor Gévai 2014.12.09. 16:05:25

Nem értem. Írod: "Tudtam, hogy kimegyek majd futni, de nem nyugtatott meg a gondolat, mert eleve 30 kilométert kellett volna futnom" Vasárnap egyben le kellett volna futnod 30 km-t? Biztos félreértem, mert ilyen edzésterv nem létezhet: 5km - 6km -30km... :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2014.12.09. 16:10:48

@Gábor Gévai: Nekem eleve oda akarta adni, és eléggé nehezen sikerült befogadtatnom az információt, hogy nekem talpi bőnyém van, és arra kell a betét, nem a futócipőbe keresek egy általánosat.

Miután sikerült közös nevezőre kerülni, akkor mondta azt konkrétan, hogy egy idő után, amikor már hozzászoktam, hordhatom futócipőben is. Nekem logikusnak tűnik, hogy az én problémám miatt futás közben is alattam legyen.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2014.12.09. 16:17:04

@Gábor Gévai: Nem, nincs is ilyen edzésterv :)

Volt ez a harminc kilométeres Velencei-tó kerülés december hetedikén. Erre szerettem volna elmenni.

Úgy voltam vele, hogy ha azon a héten, előtte kiderül, hogy már egyáltalán nem fáj a térdem, akkor elmegyek rá. De se a hat, se az öt kilométeres futásom nem volt annyira megnyugtató, mint szerettem volna, tehát inkább kihagytam.
süti beállítások módosítása