nemmaratonman

nemmaratonman

Jóga

2020. január 26. - téglánakgyors

Na kérem szépen.

Egyetlen idegesítőbb futóblogger van szerintem a túl sikeres futóbloggernél, az pedig az esőkelő, meg a nemfutó futóblogger. Azok senkiháziak. A szcéna megcsúfolói. Ezért tart itt az ország. Fake news. Na, és ezért az van, hogy nemigen írok semmit, mert hát ugyan kínok kínját ki- és beleállva újrakezdtem ez az egész borzalmat (aka futás), de már rögtön az első perctől kezdve derék- és vádlibénulással küzdöttem.

Ezt én hősiesen próbáltam lerázni magamról, nem tudomásul venni, de oda jutottam, hogy egyrészt lassan csak-csak azonosítottam, hogy megint csak a piriformisomról lehet szó, az sugároz helyben is, meg mindenhova is, másrészt karácsonyra jól be is gyulladt a jobb farpofám alatt a mindenem, de annyira, hogy minden lépés egy-egy tűszúrás volt a csipőmnél, hátul, ahol az alsótestem zökken a felsőtestemnek.

Ilyenkor egész konkrétan beszarást kockáztat az ember, ha nekiveselkedik hengerezni, de én nem csak hogy hengereztem, hanem ráültem a mobility halálcsillagra is, ami egészen, és még annál is jobban, de nagyon súlyosbítja az egészet.

Aztán nyújtottam is, ahogy azt kell, és karácsonykor el is kezdett kiengedni a seggem. Ez olyan, mint amikor a szemhéjad ugrál, csak nekem az egyik seggfelem twerkelt önkéntelenül. Fogadok, hogy ilyet még a világ leglatinább leglatina feneke sem tud. 

Újra futottam egy hetet, vagy mennyit, de egyre foscsibb lett megint és kábé ugyanoda kerültem, ahonnan elindultam.

Na de hát nem adom fel, bár ez lassan már Einstein őrültségre vonatkozó idézetének a kategóriája. Már ha tényleg mondott ilyet. Ha józan lennék, és nem ebben a seveledsenélküled, kibaszott szerelemben senyvednék a futással, talán valóban elgondolkoznék azon, hogy nem vagyunk egymásnak teremtve ezzel a sporttal. De ilyesmit nem teszek.

A hengerezés, nyújtás és lábfelbaszás mellé Anna terhestornájának köszönhetően betettem a gerincjógát is. Nagy lelkesedéssel látogatja a Kelenfa című, tőlünk pár saroknyira található, extrém módon családbarát központot, ahol szerda esténként (és máskor is) gerincjógát tartanak derékfájósoknak. Megelőlegezett apaként vettem a bátorságot, és bejelentkeztem én is. A jógát már régóta duruzsolták a fülembe, de így, hogy a bruttó, "valahova el kell menni, át kell öltözni, utána újra át kell öltözni, haza kell jutni" rész 10 percre redukálódott, sokkal nagyobb kedvvel is sétáltam át a szomszédba téliesített alsónadrágban és papucsban, hogy aztán egy órával később vigyorogva és bélbolyhaimig remegve csoszogjak hazafelé. Pontosan azt találtam meg, ami nekem kellett. 


Háromszor voltam azóta, folytattam a hengerezést és nyújtást és már KÉTSZER!!!! meg tudtam futni a háztáji öt kilométeremet mindenféle kényszermegállás nélkül. Se derékgörcs, se vádliig sugárzó fájdalom, semmi sántulás, pedig ott van még a baj, pontosan oda tudok terhelni labdával a fenekem felső részén, ahol megjön a szisszenős és tátogós képeket vágós szaróinger.

Ma van a yours truly első napja, éveken keresztül 25 kilométereket futottam ezen a napon, ma pedig a fájdalommentes  ötnek is örülni fogok - remélhetőleg. Nem konkrétan az az ív, amit elképzeltem volna magamnak, de a lényeg az öröm. 

Jövök, ha lesz mit írnom, és remélem, hogy lesz. Bár nem látszik, de azon vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr4615423352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2020.01.29. 05:23:08

A jóga jó dolog, csak én állandóan felborultam.... ezért lett aeriel, amíg volt hammockos hely elérhető időben és elérhető közelségben, most nincs... meg is látszik. Kevesebbet futok és felszedtem öt kilót... szóval lassú is lettem. De majd.... (most jönne egy fogadalom, hogy mikortól és mennyit)

...de majd lesz valahogy :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2020.01.31. 14:37:34

csak szerdán van?
nem sütötted el, hogy "szived joga a jóga", hiányoltam.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2020.01.31. 14:45:56

@rrroka: Emez csak csak szerdán van itt, esténként, illetve csütörtök reggel, már munkaidőben. Ráadásul most eltűnök nyolc hétre Németországban...
Amazt meg reméltem megússzuk :))

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2020.02.04. 11:56:46

@rrroka: Nem is tudom, te mit képzelsz rólam!!

Amúgy hoztam két garnitúra futócuccot, elvileg mosni is tudok normálisan, feltett szándékom, hogy ki fogok menni. A derekam már egy hete nem fáj, és álmaimban 15 kilót fogyva jelenek meg újra a nagyközönség előtt április elején. Szóval letudom az első pár nap kötelező köreit, aztán gyíha.

Hátha.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2020.02.07. 10:44:07

"elvileg mosni is tudok" 8 hétre, minek? :D
süti beállítások módosítása