nemmaratonman

nemmaratonman

My tralala

2016. február 04. - téglánakgyors

Tegnap elindultam futni. Ez valószínűleg a futóblogok legelcsépeltetebb mondata, de ha elmondom, hogy tegnapelőtti tavaszi 12 fok helyett mentem el futni tegnap a szakadó esőben, már rögtön egy dráma sejlik fel a semmitmondó mondat mögött.

Egyébként kurva jót mentem, majdnem meg tudtam ismételni a tavalyelőtt októberi játékaimat, amikor 5 km-eket hoztam ki hat nulla nullás tempóval százötvenes szívverés alatt.

 

pace_vs_heart_rate.PNG

 

Azt már korábbban is észrevettem, hogy a rendszeresebbre fűzött edzések, és főleg a magamhoz képest hosszú futások miatt és után ugrásszerűen javulnak a mutatók.

De ez most mind nem lényeg, mert amikor rákészültem és előbányásztam nagy töprengve a cuccaimat - sikerült nem túlöltöznöm -, akkor döbbenve vettem észre, hogy a ding dong dongom mit művelt a max. két éves decathlonos futógatyámmal.

Két kis helyes lyuk mereszti a csodálkozva a szemét a világra, jelezvén, hogy szabadságra törekszik az, ami szabadnak született.

 

dsc_0517-picsay.JPG

 

Mutattam Daninak, hogy mi a tralala, és ő azon csodálkozott, hogy én csodálkozom, majd küldött egy képet az ő egyéves gatyájáról, ami konkrétan egy [...] ding dong dong általi döbbenetes pusztítás nyomait viseli magán, nem két kis helyes lyukról beszélünk.

 

image-2b9dd8e451750695c490ad84f9022829e9e6780fa92370217a850df6755ad931-v.jpg

 

Ja, hát ilyen az, amikor két csávó golyómutogató tapinaci fényképeket küldözget egymásnak, nincs ebben semmi különös, vagy szokatlan. 

De az én kiakadásom annak szólt igazán, hogy későbbre vártam az amortizációnak ezt a mértékét, mert ugye nem mondhatom azt, hogy íjj, mennyi sok kilométer van benne, és milyen sokat volt rajtam. Azért ez egy alkalomszerűen viselt nadrág, és nem a csóróságom idején minden nap viselt, fél év alatt elhunyt Sancred farmernadrágok egyikéről beszélünk.

Vajon a drága nadrádok is ennyit bírnak? Mert akkor még jó, hogy nem vettem 10-ért, vagy még többért valami TRAIL nadrágot, hanem csak ezzel egy árban lévő, ötezres, viszont sokkal jobb tchibósat. 

De azért kellene egy TRAIL gatya.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr628360526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.02.04. 16:10:37

Remélem nem szeretnéd, hogy megmutassam a kb 2008-ban vett decathlonos futónadrágom... mert csak gyári luk van rajta... holott akkor kb 85 kiló voltam, abból lementem majdnem 70-re most éppen megint a nyolcvan felé kacsingatok... és a nadrágról csak a fényvisszaverő izé kopott le... :D

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.02.04. 16:46:15

@regulat: hát szerintem lenne keletje egy ilyen gyűjteménynek, ahol férfiak nem sportautókkal és motorokkal bizonygatják egymásnak a férfiasságukat, hanem viseletes futónadrágokkal. Küldd csak nyugodtan!!
Viszont addig is muszáj megkérdeznem, hogy az milyen TRAIL nadrág, ami ennyire bírja?

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.02.04. 16:50:47

@téglánakgyors: Sima futónadrág. Nincs trail nadrágom, mert... nem tudok rájönni, hogy mitől trail nadrág egy trail nadrág... Komolyan.

Viszont lassan a zsák mellé kénytelen leszek egy combtáskát beszerezni, mert az itiner cipeléshez kéne valami kézközeli és nem teleizzadós zseb...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.02.05. 06:50:48

@téglánakgyors: a 2009-es saucony futónadrágomat előző évben kellett foltozni, a 3 éves aldis nem kopik, dekás nincs.

@regulat: attól trail, hogy van rajta ZSEB. komolyan. :)

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.02.05. 08:09:36

@rrroka: Lássuk be, ez péniszség, de ha így jobban eladható... hát leljék benne örömüket. :D

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.02.05. 08:31:02

@regulat: van nekem ez az elméletem, hogy ebben az iparágban mindenre hajlamosak rásütni a gyártók, hogy TRAIL, ha kicsit jobbat, használhatobbat adnak, ha egy áruba beleerőltettek valami innovatív ötletet. Ilyenformán rrrokának igaza van, ha már van egy használható zseb, az TRAIL. Lásd az én Ronhill TRAIL contour cargo akármi rövidnadrágomat. Amiből szeretnék egy hosszút is.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.02.05. 08:33:34

@téglánakgyors: én most leszek kénytelen venni egy combtáskát itiner tartás céljából, mert a zsebeket átizzadom...

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.02.05. 08:52:03

@regulat: van olyan combtáska, ami nem lifeg, zavar futás közben? Engem az övek, telefontartó tokok megőrjítenek, ezért lettem zsebmániás. Ebben a ronhillban számomra az a tudomány, hogy hátul nagy zsebe van és az alsó részén lévő betoldás miatt nem szorul rá a zseb a nadrágra. Sokkal jobb szellőzés, nagyobb űrtartalom. Viszont nehezen lehet beszerezni olcsóbban, és nyilván a zseb a gatyával együtt kerül majd a kukába. A kérdés az, hogy mennyit bír egy márkás nadrág? Bár kommentjeitek alapján többet.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.02.05. 08:55:13

@téglánakgyors: Tekintve, hogy már hivatalosan is rekreációs futónak tekintem magam, és TT-re kell a zseb, mert 30 kilométerig úgy sem kell máskor semmi kézközelbe... majd meglátom , és ha beválik írok róla. :)

Nekem az itiner tárolás az elsődleges szempont.

videkiman 2016.02.08. 08:47:28

Ezeken TRAIL nadrágokon azért van annyi zseb, mert ha valaki terepen fut, akkor az ugye 20 km alatt el se indul és olyan távra már nem árt valami elemózsiát is magunkkal vinni? Különben nem értem ezt a sok zsebet, telefon (de ha lenne májer órám az se), ha nincs otthon senki indulás/érkezéskor kulcs, aztán csókolom.

(Tegnap amúgy sikerült kishíján 25 km-t futnom, viszonylag jól is esett (=szenvedés mentes volt), még 1-2 km ment volna talán abban a tempóban, egyelőre mégis azt mondom, hogy fusson maratont akinek két anyja van. :) Vagy valszeg akkor drasztikusan vissza kéne fogni a tempóból, az meg fura lenne, inkább próbálok most a vivicittán vagy az őszi wizz airen futni egy 1:45 alatti félmarcsit, mondjuk ahhoz lehet valami tudományos felkészülés is kelleni fog.:)) Ja, és végre-valahára futottam egy egész kört a szigeten!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.02.08. 09:59:38

@videkiman: jaja, a zseléknek, energiaszeleteknek, csokiknak van szánva, meg szerintem egy tizes csomag zsepinek, egy hosszabb futásnál az jól tud jönni, bár a lapulevél biobb.

próbáld ki a beszédtesztet, azzal be tudod lőni, h milyen tempón fuss, akkor is ha nincs pulzusmérőd. röviden annyi, hogy ha egy 20-25 szavas dalszöveget, verset, mondókát el tudsz mondani anélkül, hogy előjönne az az érzés, hogy "ezt már kicsit nehéz volt elmondani megakadás nékül", na akkor futsz jó tempón.

videkiman 2016.02.08. 10:44:22

@rrroka: Direkt vittem magammal a decás pulzusmérőmet, csak olyan 15 km-nél lemerült az elem a pántban, vagy legalábbis megszakadt a jel, szóval megadta magát. Addig ilyen 136 környékén volt, ami 5:28-as átlagtempóhoz párusolt (nagyjából egyenletes tempóban futottam végig). Erre írtam itt korábban, hogy szerintem tuti keveset mér az az óra. Olyan drasztikusan szerintem a végére sem emelkedhetett meg, főleg a lábaim mondták azt, hogy köszönik szépen.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.02.08. 13:16:43

@videkiman: na veled se beszélek többet, itt demotiválsz ilyen 5:28-as átlagtempókkal, amiből visszavéve már lassúnak éreznéd magad. Az ilyeneknek a futóblogon a helyük, ott jöttek állandóan olyanokkal, hogy "nem futottam el az elejét, egy nyugodt 4:30-as pace-szel kezdtem" :D

Nekem most vasárnap ez volt:

connect.garmin.com/modern/activity/1042493671

Én már a 6:1x-es tempóknak is rohadtul örültem, főleg, hogy nagyjából 150 alatt maradt a pulzus. Mindettől függetlenül ugyanúgy rohadtul ki voltam csavarva a végére. Úgy döntöttem, hogy a maradék 16 km-re majd bérelek egy sherpát márciusban.

A zseb kérdésről, meg a ki mit hova és miért rakról éveket lehetne beszélni. A zsebekről röviden annyit, hogy sokszor hiába van, mert lófasz nem fér beléjük. 2016-ban egy nem élsportolóknak szánt gatyába, nem értem, miért fáj legalább egy iphone kompatibilis zsebet beleszabni. Hogy a gélnek, meg a többi szarnak, miért van külön (?) tárhelye azt nem értem, mert az én világegyetemben, ha már gél is kell, akkor inni is kell, és vszeg akkor van öv, vagy hátizsák az embernél.

De vszeg ez csak az én világegyetemem, mindazonáltal pár kis zsebtől, huroktól én nem leszek lassabb, szóval felőlem inkább legyen több zseb, mint egy kis semmirevaló takonytartó.

Mindazonáltal örülök, hogy végre rendes futó lett belőled is, mesélj, milyen volt a sziget? :P

videkiman 2016.02.08. 14:39:47

@téglánakgyors: Köszönöm a kérdést és a dicséretet, fasza volt a szigeten futni, bár ebbe legfőképp az újdonság faktor játszott közre. A(z új?) rekortán szerintem elég jó. Én jobban szeretek "nyugiban" futni, fura volt ennyi futót látni. Mondjuk tömeg az a Rómain is volt, és hát jóval szarabb az andalgó embereket/kutyákat kerülgetni, mint néha pár futót megelőzni. Azért én megleszek a sziget nélkül, nemtom írtam-e már, Békáson lakok, ami futóútvonal szempontjából kb. tökéletes (Római, szentendrei bringa út, és hát hegyek sincsenek olyan messze ha TRAILezni támadna kedvem valamikor:)).

A zsebekről nem tudok nyilatkozni, nekem szerencsére tökéletesen megfelel a decás futós övtatyó.

A tempót a mi szintünkön szerintem mindenkinek magához viszonyítva kell nézni. Én mikor tavaly előtt elkezdtem rendszeresen futni (és volt okostelóm is amivel mérni tudtam, ez valószínűleg döntő faktor volt, hogy nem hagytam abba pár hét/hónap után), akkor futottam ilyen 6, de inkább 6:30as tempóban. Voltam majdnem 100 kg (185 centihez) és ment így 4-5 km, bár sokszor végem volt, mint a botnak (a cigiről is akkortájt szoktam le). Tehát nekem ez volt a 0, ahonnan indultam, ez másnak vagy több vagy kevesebb (ált. talán inkább kevesebb). Itt azér a sportmúlt közrejátszhatott, mégis le tudtam futni 4-5 km-t kb. 15 kg túlsúllyal, annyira nem vészes tempóban.

Az ilyen 4-gyel kezdődő átlagok azért nekem is elég ufó kategóriák, 3-4szer futhattam azzal kezdődő 10est életemben. Rövidebbet meg nem szoktam. Gyorsulni egy szint felett jóval nehezebb, mint távot növelni, gondolom ezért is futnak ennyien maratont, meg kezdenek el extrém(=ultra)futni. :)
Én most szerintem inkább a gyorsulás témát próbálom kimaxolni (1:45-ös félmaraton), csak ahhoz valszeg tudományosabban kell edzeni, az meg ugyebár macera, legalábbis nem annyira kényelmes, mint eddig. Aztán jövőre jöhet a futás Szent-Grálja, de én idén szerintem még nem szopatom magam. :)

futós 2016.02.23. 19:38:45

Szia, bár pont nadrágról nem tudok nyilatkozni (egyébként is lány vagyok), de nekem pl a csilivili Nike és hasonló egyéb márkák sem tűnnek jobbnak a többinél. Ár-érték arányban főleg nem. A zsebeket én is imádom, ezért pl felsőben sűrűn veszek kerékpáros pólókat, mert azoknak a hátán is van zseb :-) Igaz kicsit át szoktam szabni, mert az alján az a gumis vacak elég idegesítő, viszont zsepinek, mp3 lejátszónak, ilyesminek tök praktikus a hátsó kicsi zseb. Kedvencem a Lidl-ös sportmárka, alig pénzért, teljesen jó minőségben. Ha van valami ilyesmi felsőd, akkor jöhet a zsebetlen naci is. (jó, biztos király a trail naci, de a noname cuccokból megveszel hármat-négyet is azon az áron, és sztem nem tud sokkal kevesebbet.)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.02.24. 13:35:49

@futós: Szia! Ez a bringás póló nem is rossz ötlet. Nekem futódzsekikben van olyan (Tchibo, elég jól nyomják, nem is drágán), hogy hátul van zseb, imádom, egyáltalán nem zavar, ha abban van valami.

Viszont nekem a dörszőlődés is fontos tényező, nem tudom, ebben mennyire hasítanak a biciklis felsők.

A Lidl, Aldi cuccokat feladtam, nagyon elszabott cuccokat fogtam ki. Egy hosszujjú Crivit felsőm van, az tényleg abszolút joker. Talán az van rajtam a téli időszakban a leggyakrabban. Mivel nem polár, nem vastag, bármivel lehet kombinálni.

futós 2016.02.24. 17:54:45

Sajna dörzsölődés-ügyben nem vagyok tapasztalt. Engem nem dörzsöl, de én rövidebbeket futok. 10 km és félmarcsi között, bár a félmarcsikat is bringás pólóban futottam, király volt :-) Én spec jobban szeretem a bringás anyagot, gyorsabban szárad és nem is büdösödik úgy, mint pl a kiváló sokezres Nike Racer felső. Plusz pont, hogy a bringás felső magas nyakú és cipzáros, mint a futós pulcsik. Na ilyet női futós pólóban még nem találtam a Földön sem. Azt azért meg kell nézni, hogy mekkora a hátsó zseb, mert néha egy egész bugyogót rávarrnak, nem tudom, a bringások miket visznek magukkal a hátukon :-D De ha anyu ügyesen varr, azt a zsebméretet is be lehet állítani normálisra. (Bocs, nekem elég spéci elvárásaim vannak a ruhákkal kapcs. és sajna ritkán találok megfelelőt jó áron, ezért sokszor barkácsolok.) Érdemes kipróbálni, legalább egy olcsóbb verziót.
süti beállítások módosítása