nemmaratonman

nemmaratonman

Egy tényleg fontos poszt per hó

2016. július 08. - téglánakgyors

Na tehát én tényleg szívemen viselem, hogy az unokáink is kurva sokat fussanak, de hát a Föld, meg víz, meg ilyen alapvetések nélkül nem megy. És ezt most ne vegyük ennél komolyabbra, bár én szoktam, de az nem ez feltétlenül ez a blog.

Ugyan vettünk alig egy hónapja valami iszonyatosan modern, gyakorlatilag víz és áram nélkül mosó mosógépet, ami még így sem fogja soha visszahozni az árát, de Földvédelem szempontjából ezt pont semekkora lényeggel nem bír, mert végeredményben ez a bolygó meglepően kevéssé működik akármilyen valutával is.

Viszont az ember a jelen körülmények között valutával működik, szóval ebbe a csúcsszuper mosógépbe nem szívesen rejtem el az adott napi futócuccom, amíg össze nem gyűlik két-három adag, hogy legalább valamennyire gazdaságosan tudjak mosni - ha más nem, akár másféle cuccokkal vegyítve. A régi mosógép dobjába bedobtam (rettenetes, de nem szójáték) a büdöseket, meg a következőt is, ha addig nem gyűlt össze annyi ruha, aztán a harmadik szettnél legkésőbb ki lett mosva minden. Ez most nem megy. 

A szennyes tartóba nem szívesen teszem, mert az nem szigetel annyira, amennyire esetemben kellene. Nem rejtem műanyag szatyorba az átizzadt ruhákat, mert elképzelni sem merem, mi történne odabenn a cuccaimmal.

Most tehát az van, hogy egy fél órás mosással minden egyes alkalommal kimosom a jelen pillanatban egy zokniból, a decathlonos, belső fecskés futóshortomból (kibebaszott zseniális gatya, egyszerűen még az én mércémmel is hibátlan), és egy pólóból álló szettemet. A mosógép persze leméri, hogy az egész nincs 20 deka, kevesebb vizet használ, de akkor is. Messze nem optimális.

Azt az egész futótársadalom tudja, hogy mivel kell mosni a futóholmikat rrroka feleségének köszönhetően (ecet, ecet, ecet), de az én kérdésem az, hogy ti mi a szart csináltok az átizzadt műanyag akármitekkel, amitek van FUTÁS UTÁN?

Minden futás után mostok? Kézzel mostok? Géppel mostok? Pár naponta mostok? Mit csináltok addig a cuccokkal? Felveszitek másodszorra is, mert

  • futás közben úgysem érzitek.
  • a lányok tényleg nem büdösek?

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr158875938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2016.07.09. 18:04:51

En simán felveszem 2x, hidegebb idő eseten 3x is ugyanazt. De tény, hogy n nem vagyok olyan büdös. :D aztán utana meg a sima cuccaimmal rakom be a mosógépe.

Jo persze van az a hosszú futas, meg mernénk ami utan azonnal szennyes, de külön nem mosom őket.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2016.07.09. 18:05:37

Mernénk = verseny az autokorrekt szerint XD

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.07.10. 16:16:03

én kiterítem, hogy megszáradjon (a fürdőszobában, de ilyenkor napra is lehetne), és csak akkor mossuk, ha összegyűlt, nem szokott olyan veszélyes szag szitu lenni, hogy ne bírja ki azt a pár napot, amíg összegyűlik egy adag. viszont mi mindeketten termeljük a sportcuccokat, szóval hamarabb összejön egy adag.

a lányok tényleg nem izzadnak olyan büdit, nem tudom hogy csinálják. én egy-egy hosszúfutás, vagy verseny után fertőzőnek szoktam nyilvánítani a cuccaimat. :)

nagyon fontos, és mi férfiak rendszeresen el szoktuk felejteni, hogy a futózoknikat mindig úgy vegyük le ahogy viseljük, ne pedig kifordítva, mert ezeket visszaforgatni mosás előtt nem túl szívderítő művelet. :) (a többi holmit kifordítva kell mosni)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.07.10. 16:41:46

@DSL: Ja, hát beépített Freudom nekem is van a telefonban :)

Nekem annyira büdös, hogy kb azonnal ki kell mosni, vagy el kell tenni valahova, ami eddig a maga a mosógép volt. És az ugye szóba sem jön, hogy más cuccokkal együtt legyenek kezelve, mert bizonyára fertőznek :)

@rrroka: Pont ezért a teregetés sem megoldás, bár tény, hogy most, hogy nyár van akár ki is tudom ezeket tenni száradni, ott talán tényleg nem zavarnak senkit. De télen ez nem megy. A kifordításra pedig csak a napon teregetésnél szoktam figyelni. A zoknikérdést sztem még otthon belém verték, az annyira alap, hogy most meg kellett ismételni a mozdulatot, hogy tudjam, egyáltalán, hogy veszem le. De ebben jó vagyok!!

videkiman 2016.07.11. 09:48:31

Ilyenkor nyáron én is kiteszem száradni az erkélyre, aztán szennyes és a többi cucccal mosom mindenféle szelektálást nélkülözve. Télen meg radiátor, lehetőleg nem abba a szobában, ahol éppen tartózkodunk. :) Mondjuk én csak a pólót meg a zoknit cserélem minden futás után, egy gatyában el vagyok egy 3-5 alkalomig simán, legyen az rövid vagy hosszú (télen igaz az ez a pulcsira/dzsekire).

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2016.07.11. 11:11:49

Legfontosabb az átszellőztetés, nyáron gang, télen radiátor. Ha nem futottam nagyon durvát, akkor 3x is simán fel lehet venni a külső rétegeket, télen a belsők szoktak inkább vállalhatatlanok lenni. Nyáron az az egy szem ujjatlan technikai póló néha már addigra száraz és szagtalan mire hazaérek. Koszos sportcuccok külön gyűjtve egy szövetzsákban, ha összejött egy normál adag (1-2 hét, ha nincs pótlása az adott cuccnak akkor kevesebb is), akkor mehet a mosás gépben, Tesco-s vagy DM-es sportmosószerrel.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.07.11. 12:45:29

@videkiman: @brutalfitnessz: ebből a radiátorozásból (még ha külön szobában is), a többszöri felvételből, meg a többi kommentből azért lassan körvonalazódik, hogy nem reprezentatív felmérés alapján én vagyok a legbüdösebb futó Magyarországon :))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.07.11. 12:50:19

@téglánakgyors: én pedig a legtisztább, mert minden futásra tiszta cuccot veszek. :)
... hoppá kivéve fényvisszaverő mellény télen, azt 3-4 futás után mosom csak. :D

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2016.07.11. 14:40:41

Két futó + egy aktív négyéves termeli nálunk a koszos ruhát, úgyhogy egy héten legalább ötször mosok, ha nincs szerencsém, akkor naponta megtelik a mosógép. Télen a pulóvert és a vastag nadrágot simán felveszem kétszer is, az alsó rétegeket csak egyszer, de ilyenkor is simán összejön annyi szennyes, hogy már moshatom is.
Versenyek után még a leghullább állapotban is azonnal kipakolok és indítom a mosógépet, amikor hazaértünk, egyszer kérdezte anyukám, miért nem ér rá másnap, miért nem alszom, de mondtam, hogy mert valószínűleg nem ébrednénk fel többet a szagoknak köszönhetően. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.07.11. 21:16:55

@haanchee: gyerek kell ide, mivel másik futó nincs, így kettő - nincs mese. Ez a megoldás! :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.07.11. 21:18:12

Arról nem beszélve, hogy egy céklakakival szemben még én is alulmaradnék.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2016.07.12. 16:18:19

@rrroka: Vagy inkább én viszem hozzájuk a miénket, ha már ilyen fullos mosógépük van. :D
@téglánakgyors: Hajrá, de előtte azért kérd ki a feleséged véleményét is! ;)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2016.07.12. 16:44:18

@rrroka: @haanchee: Én elviszem Érdre, ott úgyis nagyon értenek hozzá, Haanchee viszont kihasználja a mi 12 kg-os limitünket, sőt, ebbe az egész olvasótábor belefér, hozza mindenki hozzánk, egyeztetés után lesz gyerek is, és később ezeket az éveket a magyarországi futóhippi korszak kezdeteként fogják emlegetni és utólag végre híresebb leszek mint DK!
Ez lesz a maratonkommuna. Ez egyszerűen tökéletes.

Meglátszik, hogy rettenetesen meleg van :)

jazzultralesz · http://ultrafutoleszek.blogspot.hu 2016.07.14. 23:13:34

@téglánakgyors: nem, Peti, mindketten tudjuk, hogy én büdösebb leszek. Sokkal. Pedig nyáron minden futás után mosok (általában kézzel, vagy bedobom a mosógépbe, és használok másik cuccot, és várok, mire megtelik más sport cuccokal). Persze a szárítás egyszerűbb, amióta ki tudom tenni a napra...

Zsákszabi 2016.07.16. 19:07:59

Nyáron próbálom a technikai pólót mellőzni, pamutban kevésbé leszek büdös+az átizzadt pamut hűsít is. Télen meg durván csavarja az orrom, így megy a gépbe rögvest.

Amúgy az hogyvanaz, hogy: Kifolyatom a csapból a vizet. Bemegy a mosógépbe. Onnan mosószerrel és a szennyeződésekkel keveredve a szennyvíztisztító telepre. Ott ülepítik, majd a vállalható rész megy vissza a folyókba. Akkor én hol HASZNÁLTAM el ezt a vizet???

futós 2016.07.17. 14:06:48

Én lány vagyok, de borzasztóan büdös a ruhám futás után. Igaz ha férjem is fut, ő sokkal büdibb, szóval lehet ilyen viszonylatban jó vagyok, de én pl fel nem venném kétszer a felsőmet. Be szoktam dobni a mosógépbe, és rácsukom az ajtót :-D Aztán ált. másnap kimosom a többi ruhával, vagy ha délelőtt futok, akkor még aznap. (Nálunk van 2 gyerek is, ruha is sok) Olyat csináltam már, hogy sima csapvíz alá betettem kicsit, és úgy raktam ki száradni, még mosás előtt, akkor elviselhetőbb. Úgy akár a radiátor is működik. És ha szeretnél igazán büdöset érezni, ami minden másnál durvább: ha lesz gyerek, anya igyon sok narancslevet, és szopiztasson. Na amit utána tojik a baba, ahhoz képest ibolyaillatú az összes futó.
süti beállítások módosítása