nemmaratonman

nemmaratonman

Smashrun, Garmin, Suunto

2014. január 26. - téglánakgyors

Ja, ha középosztálybeli, jól élő, csóró valaki vagy, vagy csak szimplán teljesen más ok miatt, de okostelefonnal futsz, akkor okostelefonnal futsz. Én egy ideig azt hittem ez a csúcs, de pár hónapja már tudom, hogy egy GPS-es, pulzusmérő óra lenne a csúcs.

A telefon után szintén néhány hónap kellett ahhoz, hogy DK teleírja a fejem a pulzusméréssel, és irgalmatlan netes kutatás és többszöri vágyorgazmus után, rám köszöntött a magyar hobbifutó valósága, és bementem a Decathlonba, és megvettem a már kódolt, de még mindig legegyszerűbb pulzusmérő órát kilencezerért. Nem sokkal előtte vettem meg a cipőmet tizenkilencért, nem mertem sokat költeni a végkielégítésemből.

Innen pár hónap kell ahhoz, hogy az ember el akarja adni, és Garmin órát akarjon, ami a világegyetemet is megméri. Aztán Suuntó Ambit 2-őt. De talán mégis elég lenne egy egyszerűbb Garmin. De akkor legyen már vízálló, egy 310XT, már megvan hetvenötből. Vagy egy Timex Ironman Runtrainer 2? (Rainmaker az isten, csak tanulna meg rövidebben írni.) Nem, akkor már a Garmin 310. De ha hetvenöt, akkor akcióban nem sokkal több a Suunto Ambit 2. Persze közben az ember - én -, még egy félmaratont se futott és még mindig munkanélküli (bassza meg, én az vagyok). Szóval marad minden a régiben, okostelefonnal és azon valami tracker cuccal futsz. (Mondtam, hogy vagy Endomondóval, vagy Runtasticcel fuss.)

A Smashrun is DK-tól jön, ezt már a nikenyalón írta, de attól még teljesen jól jött. Lássuk be, hogy legalábbis a Runtastic meg az Endomondo webes felülete igazából egy hulladék, évente meg nem fogsz fizetni semennyit, hogy jobb legyen, és többet láss. Meg amúgy is, szükséged van egy újabb motivációadagra, kell valami új.

A Smashrunba persze egyenként kell felvinned minden kurva edzésadatot, mert nincs Garmin, vagy Nike órád. A Runtastic egyébként - exportálást tekintve -  nem ajánlott alkalmazásként szerepel az oldalon. Az Endomondóval ki vannak békülve, de már nem vagyok hajlandó visszamenni. Ezeknek a rohadékoknak persze az a legnagyobb ütőkártyájuk, hogy egy idő után annyi adatot van fent náluk, amit egy év alatt viszel át máshova, és akkor még rendbe is kell tenni a kis eltéréseket. Feltettem mindent a Smashrunra, a Garminconnecten is fent van majdnem minden, de nem, az Endomondóra nem megyek vissza, ennyi tökölés elég volt.

Megnéztem még a Smartrunnert pl, annak kérem szépen öt pipája is van, de hát annyira nevetségesen szar volt, hogy behúztam egy vastag mínuszt a Smashrunnak, hogy merik azt ajánlani. Nem érdekel, hogy csak az exportálást nézik, hát a tököm.

Na de, a Smashrun abban zseniális, hogy kapsz egy igen frankó designt, meg egy csomó olyan grafikont, amiről máshol - tudjuk, hol - csak álmodsz. Jobb nem leszel tőle, de kit érdekel, tényleg érdekes dolgokat mutatnak.
DK ajánlója kb fedi a képet. Azóta annyi, hogy az évszakelosztások helyett (melyikben mennyit futsz az összképhez képest), már az van, hogy beírod, hogy mennyit akarsz futni egy évben, hónapban, és azt mutatja, hogy ahhoz képest hol tartasz éppen. Meg igen, lett egy fizetős változata, amire szintén nem fogsz benevezni, de a free legalább ugyanaz maradt, nem lett kevesebb, sőt.

Garmin Connect. Oda először csak a haverom miatt kerültem fel, aki sokkal később kezdett el futni mint én, és jó ideig csak az ámulatot kaptam tőle, hogy vagyok én erre képes. Sajnos útkeresésben volt ő is, mert gyúrni már nem volt kedve, energiája viszont végtelen, és egyszer csak bekattant neki az nagyatádi ironman, mert valami gilisztaagyú csávó meg tudta csinálni, és akkor ők is. (Ő, meg a sógora, mert a csávó talán a sógora ismerőse volt leginkább, kurvára nem lényeges.) Azóta nyilván megcsinálta az ironmant, előtte két félmaratont, utána egy egészet, most meg éppen a 2014-et futja, meg blablabla. Szóval vett magának egy Garmin 310-et, mert az úszós is, vízálló is, triatlonos is, és árértékarányban igazából messze verhetetlen. Megnéztem magamnak, hogy lássam, ott mit lehet látni, abból, amit ő fut. Feltölteni már azért töltöttem fel, mert a félmaratoni felkészülés félidejében úgy döntöttem, hogy a garminos, kezdős, pulzuskontollos edzésterv alapján fogok haladni. Nyilván ha max. 148-as pulzussal futnék, életemben nem érnék be a rotarys 2:45-ös szintidő alatt, meg szerintem hiába töltöttem fel a futásaimat, nem kalkulált belőle személyre szabott pulzusértékeket (update: mert nem állítottam be a nyugami pulzusomat), de mindegy, legalább van tervem, még ha félidőben  csatlakoztam is rá.

Tehát: Runtasctic Proval futok, futás után, még a feltöltés előtt beírom az átlag és a max. pulzusszámot, meg teszek egy note-ot, hogy mennyire volt éppen szar futni. Utána, már otthon, exportálom, majd feltöltöm a Smashrunra, most egy ideig mindenképp a Garmin Connectre is - ami sajnos nekem egyelőre csak az edzésterv miatt ad bármiféle pluszt. Igazából ez így működik, jó, költséghatékony, egyedül a szívritmusgrafikon helyett van mindössze csak két adatom, de így is többet, eleget tudok magamról. A szenvedés imádatával együtt ez ad már annyi örömöt, hogy hetven százalékban csak a fogyasztói társadalmas agyam miatt akarjak azonnal egy órát, amint állásom lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr875782929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása