nemmaratonman

nemmaratonman

És akkor a hobbifutó nagy levegőt vett, és alámerült a Magyar Egészségügybe 3.

2015. január 16. - téglánakgyors

Dühös vagyok.

Igazából hisztis és vagdalkozós is, de most megpróbálom csak korlátozottan átadni személyiségem árnyoldalait.

Régóta vártam a tegnapi napot, mert amint elmúlt a kényszerpihenés és a vesekő miatti diklofenák túladagolás a szervezetemből, a fájdalom újra a mindennapjaim része lett. A fájdalom haladás - legyen az gyaloglás vagy futás - közben néhánytíz, néhányszáz méterig velem van, aztán nincs. Néha csak megsajdul, aztán elmúlik egyből. Fizikálisan még(?) nem hátráltat, sokkal inkább mentálisan vágja alattam a fát.

Kilenc húszra szólt az időpont, és minden flottul ment, kilenc húszra igazából már kint is voltam az utcán - lelkemig forrázva.

Kézfogás, rövid ismertetés, vetkőzés, feszítés, eleresztés, tapogatás, nyomkodás.Itt fáj? Így fáj? Nem tudom, hogy mit kell ilyenkor mondani, fájni nem fájt, de a legutolsóra (a térdkalács fölött nyomta ekkor a doktor) rámondtam, hogy ott, ahol nyomja, ott érzem. Aztán rátette a kezét körülbelül pontosan oda, ahol igazából fáj, a térdkalácsom elülső, inkább külső részére, hogy ugye itt szokott fájni? Hát igen, mondtam, pont ott.

Porclágyulás, a nem megfelelő edzésterv, edzés, bemelegítés miatt. Fél évig teljes leállás, se guggolás, se gyaloglás, se futás, se semmi. Fél év minimum.

FÉL ÉV MINIMUM.

De ezt így csípőből, rutinból, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy fél évig gyakorlatilag nem használhatom a lábamat úgy egyáltalán. Ahhoz képest, hogy éppen beneveztem az első maratonomra. Ahhoz képest, hogy ez a Sportkórház, ahová hozzám képest tényleg csak SPORTolók járnak. Értitek. Iszonyatosan le voltam forrázva, baromira dühített, hogy ezt csak így bemondja, hogy már előkészítve ott van a törzsvásárlói kártya a GCA2700 futáros rendelésre: "Gca2700", kérdezte az asszisztensnő, "GCA2700" válaszolta a doki, mint egy begyakorolt színdarabban. Két, egymást félszavakból is ismerő páros.

Gyűlöltem. Egy hónap múlva kontroll, kérjen már most időpontot.

Kértem, szükségem van arra, hogy kapcsolatban maradjak, nem akarok újra nulláról bejutni a rendszerbe, de abban már akkor biztos voltam, hogy egy hónap múlva szóváltás lesz a kontroll vége.  Mert leszarom, hát most kurvaélet, hogy nem állok le. Nem tudok most leállni. Most nem. Alig kezdtem még el, összevásároltam minden szart, elindidítottam ezt a kis blogot, nem értem el még semmit, erre alapoztam mindent, és semmi, de kurvára semmi kedvem nincs egy B tervhez.

Annyira kurvára dühös lettem, hogy csak az utcán jöttem rá, hogy a bőnyére rá sem kérdeztem. Lehet egész életemre eltiltott volna.

Annyira dühös voltam, hogy már csak azért is elmentem futócipőt venni, miután a Vomeróval sehogy nem tudok zöldágra vergődni. Az igazsághoz hozzátartzik, hogy eleve a régi Pegámmal indultam neki reggel, de álmomban nem gondoltam volna, hogy ez lesz a vége. A Déli Spuriba mentem, ha már a közelben voltam. Asicsért mentem, mert most a Nike zsákutcának tűnik a Pegasus 31 milyensége és a Vomeroval való szenvedés miatt. Meg mert az Asics 25%-os akcióban van. Szabó Gáborék megnézték a cipőm talpát, hol és hogy kopott, és gyanús volt nekik a lábam. Neutrális, biztos? Az. Megnézettem? Mondtam, hogy többször is, Sauconynál, a Váci úti központban, náluk, meg Podiartoztam is. Hát azért fussak már egy kicsit nekik ott a bordó csíkon. Futottam. Azt mondta, teljesen befordul a bokám közben, illetve, hogy elég érdekesen koptatom a cipőt. Ő azért adna egy pronálós cipőt. A GT-1000 nagyon szépen megfogta az egész csámpázást. Szépen mentünk felfele a GT200-3000 irányába, ám mivel az akciózás miatt már le volt az összes boltjuk rabolva, nem tudtak segíteni.

Dafkéból és teljesen elvtelenül - fogadalmam ellenére - átmentem a Nyúlcipőboltba és bevásároltam a legtornacipősebb külsejű futócipőt, ami csak létezik, egy fehér színű GT-2000-est, abból is a szélesebb lábfejű változatot.

Aztán kocogtam benne egy tizest minden gond nélkül. Térdvédővel. A térdem egyszer fájt.

Nem tudok túljutni azon, hogy miért én?, meg, hogy ez mennyire nem fair. Nem hajtottam túl magam, én aztán nem. Nem volt ebben semmi túlvállalás, csak szépen, lassan, megszenvedve építkező kilométerek. nem rohantam maratonra, semmi ilyesmi. Ha baj volt, leálltam, az elején többször, több hónapra is. A bemelegítést sem spóroltam le jó darabig, hiszen még a runner's worldön néztem videókat ilyen Shape magazinos címlapcsajokkal, hogy melegítsem be a testem, és csak amikor hiteles forrásból olvastam, hogy a félmaratoni szinten lehet az első. lassabb kilométer is a bemelegítés, akkor álltam le róla. Nyújtani, mindig nyújtok, igaz az ehhez kapcsolódó videót már DK régi blogjáról szedtem le. Ott már nem címlapcsajok voltak, hanem mondjuk csak Iramszarvas meg talán a Walter Ulrik, lehet, hogy ez volt a baj.

Mára eljutottam odáig, hogy hajlandó voltam átgondolni a B, meg a vész- és a menekülési terveket. Odáig jutottam, hogy a Nyéki uszodában 10 alkalom 15000 Ft, esetleg egy oktatással összehangolva 8 alkalmanként plusz 13000 Ft. Szóval úszni nem fogok. Ezek nem normálisak, mintha legalábbis arannyal kellene megtölteni azt a kurva medencét.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr407079405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2015.01.16. 17:26:54

Először is átérzem, kurvára. Én sem fogok leállni a futással a sévemmel, főleg, mert nekem még nem is fáj a derekam meg a hátam.
Egyébként meg szedj porcerősítőt. Plussz, ha sokat futsz , van pár vitamin, amit külön érdemes szedni (kalcium, magnézium..)

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2015.01.16. 17:46:41

Szar ügy... de ne add fel!
Porcerősítőt és vitaminokat én is mondanám, és én a helyedben keresnék egy gyógytornászt. Nézzen végig, nézze meg, hogy áll a lábad, hol terhelsz rosszul, ebből milyen problémák adódnak, adjon spéci erősítő gyakorlatokat, amikkel megerősítheted ott, ahol kell. Ez sajnos pénz, de ennek lesz értelme legalább. Gyanítom, hogy a rossz cipőnek is köze van a dologhoz.
Sajnos az orvosok hajlamosak azt mondani, hogy ne fussál, mert ez a legegyszerűbb megoldás.
A bőnye "házilag" gyógyítható, megkeresem neked, amiről hallottam, és belinkelem, ha megvan.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2015.01.16. 20:22:11

okosat nem tudok mondani.. én anno a bőnyével leálltam 4 hónapra... úgy érzem megérte.

Azért keress egy olyan orvost, aki fut... az kicsit másképp áll hozzá... azt hiszem.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2015.01.16. 20:35:40

Bőnyéhez: szabomed.hu/Betegtajekoztatok/Betegtajekoztato-Plantaris%20fasciitis.pdf
edzesonline.hu/hir/7402/ujdonsag_talpi_bonye_problemak_kezeleseben
A második linken látható lábfej hátrafeszítést szokták éjszakára is csinálni, egy hosszú zoknit nem húzol fel teljesen, hanem a lábujjnál lévő részt valahogy rögzíted a lábszáradhoz, és az hátrahúzza, amit hátra kell, így: thesock.com/works Jópár ismerősömnél működött. Gyors gyógyulást!

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.01.19. 12:33:50

@DSL: Remélem a Magneb6 is számít, mert azt idegbaj ellen erősen tolom :D

A porcerősítőt is szedem, Tatán, mit ad isten, pont a Béres Porcerő Fortét ajánlották, olyat vettem is. Ez az orvos a GCA2700-zal jött. Ahogy nézem a két cucc nagyjából ugyanaz, az utóbbiban van még egy-két titkos összetevő. Megrendeltem azt is, kedden megjön, és akkor már a porczselé mellett már Hialuron-sav és kurkuma is lesz bennem.

@haanchee: köszönöm a linkeket, több nyújtás sosem árthat, de ez az zokniban alvás egyelőre tartalék lesz :) A gyógytornász is jó ötlet, körbenézek majd.

@6. alabardos: Persze, benne van a leállás, és ha sehogy nem javul, és eljutok addig lelkileg is, akkor le fogok állni. Sportkrházba is azért mentem, mert gondoltam, hogy ott úgy állnak a beteghez, hogy az hülye és mindhalálig sportolni akar. Az is lehet, hogy ebből a hozzáállásból született az ítélet, de ez nem derült ki.

Annyira lesokkolódtam, hogy engedtem magam kitessékelni az ajtón, nem kérdeztem vissza, még a bőnyémet is elfelejtettem.

Gábor Gévai 2015.01.19. 22:25:34

Lehet, hogy irreleváns a bejegyzésem, ignoráld nyugodtan, ha úgy gondolod.
Én a Proenzi3-ra esküszöm.
Kb 6 éve mindkét térdem fájt, elöl a belső részen nyillalt. Voltam egy kórház valami ortopéd főorvosánál, kétszer ultrahangozták stb. Az ultrahangra a fődoki azt mondta júniusban: ha szeptemberben is fáj, akkor ő megműti, mert lát valami porcleválást. Egy volt futballista barátom, akinek szétrúgták a térdeit, tehát otthon van a témában, ajánlotta a Proenzit. Én nem hittem (most se nagyon hiszek) ezekben a homeopátiás izékben, szerintem jó sok átverés van köztük.
De nem volt vesztenivalóm, nem tudtam leguggolni, úgy éreztem, két hatalmas fásli van a térdeimen, előttem lebegett egy őszi térdműtét, szóval: - elkezdtem szedni a Proenzit, hit és meggyőződés nélkül.
És hatott! Két hónap múlva tünetmentes lettem, megúsztam két porcműtétet!
Azóta évente kétszer 2-3 hónapig tartok egy-egy Proenzi3 kúrát, és azóta nem fáj a térdem egyáltalán. (Ja, és 50+ vagyok, tavaly 2600km-t futottam.)
Ennyi az én történetem.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2015.01.20. 10:48:09

@Gábor Gévai: A Proenzi nem homeopátiás, tele van hatóanyagokkal. :) A porcerősítő kúra valóban működik. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.01.20. 12:07:30

@Gábor Gévai: Én is most nézem, hogy ez a hérom készítmény, Béres Porcerő, Proenzi3, GCA2700 nagyjából ugyanazokat a hatóanyagokat tartalmazza.

A GCA2700 viszont vitán felül nyer a nevével, ezt azért meg adni :)

Nagyon remélem, hogy nálam is így fog hatni! Futottál akkor már/közben, amikor először szedted?

Gábor Gévai 2015.01.20. 13:41:47

@téglánakgyors: Amikor elkezdtem szedni, akkor még egyáltalán nem futottam. Rá 3 évre kezdtem el futkorászni.

Gábor Gévai 2015.01.21. 07:17:06

Amúgy meg egyetértek Haanchee-val, keress másik orvost és/vagy gyógytornászt. Engem 6 éve az döbbentett le, hogy az ortopéd fő-főorvos (tehát nem egy frissen végzett kezdő!) megnézte a térdeimet, könnyedén javasolta a műtétet ősszel, de egy k.rva szót nem szólt arról, hogy addig próbáljam ezt szedni, vagy azt szedni, semmi!
Ha a focista barátom nem mondja a Proenzit, akkor lehet, hogy ősszel szétvagdaltatom a lábamat... Elgondolkodtató, a rohadt életbe.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2015.01.21. 09:28:29

talán az én sztorim már ismerős. én műtét után futottam egy ideig ilyen patella-pánttal, talán fizikálisan is segít, nem csak pszichológiailag, azt is érdemes megpróbálni. persze csak olyat, amit orvos javasol. lehet keresnék másik orvost is, több szem többet lát alapon. ez a porcerősítő kúra meg...én is csinálom, 3 hónap szedés, 3 hónap szünet ritmusban, úgy vagyok vele, hogy ártani nem használ, bajom tőle nem lesz, lehet még segít is. az meg, hogy melyiket szeded szerintem édes mindegy, nagyjából mindegyikben ugyanaz van.
mielőbbi jobbulást!

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.01.21. 11:37:47

@Gábor Gévai: Persze, főleg az esetlegesség, a bizonytalanság zavaró az egészben, hogy igazából nem válaszokat, hanem kételyeket, sötétben tapogatózást kapsz.

Azt azért hozzá kell tennem, hogy most azért már mindkét orvos kapásból ezeket a szereket ajánlotta.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.01.21. 11:40:34

@snatch_: térdvédőt egy hete használok, bár újat nem vettem, volt egy a családban. A porctablettákat meg szorgosan nyelem.
süti beállítások módosítása