nemmaratonman

nemmaratonman

02:00:00

2017. április 25. - téglánakgyors

18118773_10210695387813479_4198469028992117351_n.jpg

 

Oké, ezt a képet kell megfogalmaznom. Láthatóan nagyon elégedett vagyok magammal, és ez így is van. Éppen be tudom húzni a hasam, vége van az egésznek, és másodmagammal behoztam egy rakat embert sub két órával a célba jégesőben, viharos szélben, 10 perces kánikulákban egy nagyon veszélyes városon keresztül. Székesfehérvár. Brrrr.

Ha mindenki oda teszi a kezét ezt olvasva, ahova akarja - én a szívemre, tényleg -, akkor azért bevallhatjuk, hogy az éppenhogy megfutott két maratonommal és a nem túl világverő 1:54-es pébémmel nem festek túl hitelesen iramfutóként és ez ügyben meg kell mondanom, hogy kurvára ártatlan vagyok. 

Úgy kezdődött, hogy Dani - mindig a Dani, főleg, ha ítéletidőben kell futni, akkor mindig ott mahinál a háttérben - pár hónappal ezelőtt meglépte azt, amit a fehérvári banda már biztos jó ideje szorgalmazott. Intézményesített lett az együttfutás. Név: Fehérvári Futótűz SE, tagok száma: 23, vagy mennyi, Póló: nincs. Döntésképtelenség: van. Ez gyakorlatilag egy állandósult osztálykirándulás, vagy buliba menés, ahol mindig mindenki mást és máshogy akar, mint a csapat másik fele. Én teljesen tanácstalanul állok az egésznek a szélén, mint egy szláv adást fogó budapesti szatellit, hogy mi a fasz, mi ez a sok zaj és sok ember hirtelen. Mire feleszméltem már tag voltam, reagálnom kell erre-arra Facebookon, és gyakorlatilag kijelentő módban szembesültem azzal, hogy én iramot fogok futni a fehárvári CEP félmaratonon, merthogy ez most presztizskérdés a Zegyesületnek. ÉN. Iramot. Nem az, hogy nekem a társas futás is egy megfejtendő szent misztérium, de, hogy ÉN, az egy 1:54-es csúcsommal hitelesen álljak oda valahogy, és garantáljam, hogy 2 óra alatt teljesítem nem annyira szeretett szülővárosom félmaratonját. Egy szemöldökfelvonás, két szemöldökfelvonás.

A versenyről kábé annyit tudok, amennyit most átéltem. Az árakat nem vágom, de utólag megnéztem: 8-9000 forint volt a teljes távú nevezés. A csomag kurva jó, decathlonos alappóló, CEP kompressziós szár, Highfive isogél és mindez egy rendes tornaszatyiban. Amire nem csak a CEP felirat van ráapplikálva, hanem az is, hogy EXTREME MAN Nagyatád - innentől azt hiszem nem kell sokat magyaráznom, hogy miben teszem le a cuccaimat budörsi uszodában a pálya széli kispadra. In your face Keszthely Triatlonosos kéksapkások!!!!

fullsizerender.jpg

 

Egyébiránt a verseny macska- és politikamentes volt, a fénykép mindennemű ezzel ellentétes információjának ellenére


A pálya háromszor 7 km-es kör, mindenféle komolyabb dohogást magával vonó ív,  talajminőség, vagy emelkedő nélkül. Azt tudtam előre, hogy nem adja ki a teljes távot a verseny, de ez nekem egy rejtély, mert minidg táblapontosan csippant az órám. Szóval nem tudom, hol megy el a hiányzó 300 méter. Hülyeség, de bosszantó hülyeség.

A tavalyi verseny előtt valami goromba nagy vihar volt, és mivel Székesfehérvárom amúgy is mindig fúj az a kurva szél, nem kellett sok hozzá, hogy mindenfele fák dőljenek ki. Augusztusra lett halasztva az esemény. A hét eleji hó- és a sorban elhalasztódó trailhelyzetet nézve szerintem Skoff Gábornak idén is összeszorult, ami ilyenkor összeszorul, főleg, hogy szponzorügyben feltehetőleg a legkevésbé sem szerencsés egy fiatal eseményt sorozatban való arrébb tolása. Én a helyében kiigazítanám a távot, és keresnék egy hagyományosan kevésbé bolond időszakot ennek a CEP félmaratonnak. Főleg, hogy Füreden ugyanakkor a Runner's Worldöt vezényeli le a tréfát a hírek szerint egyre kevésbé ismerő Muki. Lásd triatlonháború.

Mindenesetre idén meg lett tartva, a közönség lelkesen, én káromkodva jelentem meg a helyszínen, mert pontosan ez a multitaskingos idő az, amikor gyűlölök kimenni. És itt ráadáasul óhatatlanul hosszú perceket töltesz azzal, hogy egy szem harisnyában álldogálsz, kitéve magad az elemeknek.

Hálistennek nem lett iramfutó póló, ami amúgy gáz, de én titkon örültem neki, mert még bonyolultabbá tette volna az életem ötlözködésügyileg. A párom, Gergely előkapta a tavalyi mentéjét, amire mit ad isten, szintén az volt írva, hogy iramfutó 2:00. Dani meghozta a lufikat, amivel innentől egy véget nem érő harc volt az életünk - de hát mindent a futókért és utána a keresztlányomért.

Na tehát, iramfutás. Felteszem, van valahol egy iramfutó biblia a világon, mi viszont nem találkoztunk ilyennel. Sőt, bevallom töredelmesen, amikor egy angol srác megkérdezte, hogy hány körös lesz a verseny, hirtelen nem tudtam érdemben válaszolni. Ez mondjuk tényleg szégyen, de csak az útvonalat igyekeztem előtte nagyjából felfogni, valahogy nem jutott eszembe körtávot kalkulálni, vagy nézni.

Beszéltük, hogy lassulót, vagy stabil tempót menjünk, de nem jutottunk dűlőre, leginkább azért, mert nem igazán kalkulálta ki senki halálpontosan, hogy ehhez a majdnem félmaraton távhoz, milyen tempóra van szükség az 1:45-os, 2:00-ás, vagy 2:20-as időhőzöz.. Gergely eleve a pár napos Suunto Peak 3-jával küzdött, én beállítottam a Fenixen egy félmaratonra szóló 05:45-ös tempót (öt másodpercekkel lehet változtatni ezt, ami azért nem túl rugalmas, na), aztán fotózkodás, öltözés kámforszagban, lufi felhelyezése seggtájékra, rendszám, beállás, aztán már indulni is kellett.

Az Garmin célidős képernyőhőz még annyit, hogy jó lenne látni, hogy alakul a körönkénti tempó, mert hiába hoztuk le 1:59-2:00-ás célidőre minden kilométert, azért a grafikonok azt mutatják, hogy volt bőven varia az egyes ezer méterekben. És gondolom itt válik el az amatőr iramfutó egy igazán profitól, aki kb metronóm szinten tudja ugyanazt futni egy adott távon keresztül.

Jó, egy lényegesen jobb futóval (Gergely), aki mindvégig friss és jófej marad, körönkénti két frissítéssel, és magával a tömeggel nem volt egy nagy kihívás két órás félmaratont futni, de bennem azért van egy ilyen gyanú, hogy egy JÓ iramfutónak azért valahogy annál többet kell tudnia, minthogy az órája alapján egy adott idő alatt minden felfüggesztésével egyetemben behúzza a távot. Egy jó iramfutó gondolom nem annak örül, hogy na, ez azért már tényleg csak egy jóleső edzés volt, és nem ettől van megkönnyebülve. 

Valahol a táv felénél felötlött bennünk, hogy nekünk igazából bruttó két órát kellene futni, tehát AZ Órához képest futjuk a két órát, nem? A szerencsénk az volt, hogy nem volt ez egy gigaverseny, szerintem fél percet sem vesztettünk el az elején, mire a kapu alá kerültünk.

Érzésre stabil tempót mentünk, csak a végén tempóztunk egy kicsit, hogy a környéken futóknak biztos jó élményt hozzunk utólag. Az első körben nekem meggyőződésem volt, hogy teljesen mindegy, hogy ott vagyunk-e vagy nem, de aztán egyértelművé vált, hogy azért igazodnanak hozzánk a népek - legalábbis a környékünkön.

Egy lágyéksérvvel galoppozó úriember nagyon örült, hogy elhagyott minket, ő a végén külön le is kezelt velem, hogy köszöni a segítséget. Akor még mindig nagyon mosolygott, felteszem nem lett baja.

A második végén felkaroltunk egy gyalogló srácot. akiről kiderült, hogy a Vajdaságból érkezett bringával. Az estét Budapesten töltötte, ízes, gyönyörű tájszólással (de tényleg, ez most nem vicc) mesélte el, hogy részt vett az I bike Budapest felvonuláson, sátorozott egyet, majd reggel letekert Pestről és most már egy kicsit elfáradt. Aztán a kör végén, megköszönte az utolsó kilométert, kiállt balra, ahol kapott egy érmet. Ekkor lett gyanús, hogy ő már végzett az egész távval... Nem kérdeztük meg a nevét, sajnos az eredménytábla sem segít sokat, szóval ez nem megfejtett történet marad.

Az utolsó körben legalább öt emberről tudtam, hogy velünk jön, és ahogy közeledtünk a végéhez, úgy gyűjtöttünk össze egyre több küzdőt, minden erővel azon voltak, hogy elöttünk maradjanak É ekkor kezdtem el igazán élvezni, hogy iramfutó vagyok, MEKKORA HATALMAM VAN!!  A célegyenest már végigkajabáltuk, hogy vigyázz, jön a két óra, és tényleg húztuk, toltuk a népet, bele az 1:58. 1:59-be. Valahol egy perccel később mondták be a hivatalos két órát, miután megdicsértek, hogy jók voltunk, pontosat mentünk. Szídni senki nem szídott, nagy bajt nem csinálhattunk, úgyhogy elkezdtem elégedett lenni magammal. 

Srácok, jó napom volt, az az igazság :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr3412452309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2017.04.25. 12:25:01

Jó mulatságnak tűnik az iramfutóskodás... innen a fotelből. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.25. 13:13:27

@regulat: óó, én fotelből a te eltévedéseidet is mindig jó mókának látom :P

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.04.25. 14:32:17

@téglánakgyors: ez a Muki egyre többször mondja hogy "kusspofabe", pedig nem egy szar arc csávó.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.25. 14:42:07

@rrroka: köszi! :)

Nem ismerem személyesen. Nekem egyszerűen megdöbbentő, ami a háromágúaknál megy, hogy már csak véletlenül sem tesznek úgy, mintha azokról az emberekről szólna az egész, akiknek csak megköszönhetnék, hogy bevételük van.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2017.04.25. 15:36:36

@téglánakgyors: Oh, az lesz az csütörtökön is. Igaz, alig nyolcvankét kilométerre bő egyet tettem pluszban...

Ami, azért a rekordszámú jelzésváltást tekintve nem kis eredmény.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.04.25. 16:37:36

@téglánakgyors: amíg több jelentkező van, mint hely, ez nem is fog megváltozni. Az Ultrabalaton kétszeres túljelentkezésű monopólium, kurvára nem érdekli őket, ha egy tucat 2-6 fős csapat otthagyja őket, ha 12 fős céges váltók jönnek a helyükre... úgy tűnik nincs is türelmük a nyafogókhoz.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2017.04.25. 22:23:16

Nem, iramfutóknak nettó időben kell az iramot futniuk, nem bruttóban. Képzeld el mennyire nem lenne értelmük úgy pl. egy több ezres budapesti félmaratonon, ahol a 2:00-s iramfutók kb. a 3. vagy 4. hullámban rajtolnak el amikor az óra már jó 10 percet is mutat.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.25. 22:30:51

@Kilfish: mert ott indulnak el? Egyedül a Sparon láttam iramfutókat, de már csak menet közben.
Ezek szerint úgy illett volna, hogy előre jól láthatóan beállunk valahova, de ez nem történt meg. Hát még a CEPnek is meg az iramfutásnak is van még fejlődési lehetősége :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.04.26. 07:04:33

@Kilfish igazad van, most elolvastam a Sparos rajtomat, még benne is van, hogy próbáltam a tömegben eljutni hozzájuk.
süti beállítások módosítása