nemmaratonman

nemmaratonman

Kalandok Garmin módban

Zoknis szex és a Garmin 735 xt

2017. december 21. - téglánakgyors

Az ember vesz egy Garmin órát, és azt gondolja, hogy nagyjából tudja, hogy milyen kalandok várnak rá, hiszen az óra adott funkciói nagyjából meghatározzák a várható felhasználási területet. Ha még hozzáveszem,hogy valaki biztos mért már pulzust pánttal szex közben, akkor aztán tényleg lefedünk minden tevékenységi kört.

Pedig dehogy, az igazi kalandok és szapora szívverések akkor következnek csak igazán, amikor az eszköz - esetünkben egy Garmin 735 XT - a lehető legteljesebb mértékben felhagy az eredeti funkcióinak betöltésével, vagy kiábrándító egyszerűséggel fogalmazva: tönkremegy.

2014 február 9-e óta futok Garminnal és magukkal az órákkal soha egy perc bajom nem volt, ezért engem némileg meglepett, amikor az apósom felhívott azzal, hogy a(z éppen egy éves) 735-ös meghalt. És hát az apósom komoly ember, azért egy Garminnál sokkal komolyabb eszközöket is meghajt napi szinten (lásd Erőmű), szóval bárhogy ódzkodtam elhinni a hihetetlent, be kellett látnom, hogy valami tényleg nagy gebasz történhetett Pakson.

 

Itt be kell szúrnom egy adalékinformációt, miszerint kb jó ideje piszkozatban van két letaglózóan erős posztom 27%  és Ultra címmel  - ez lenne a boltom neve (még bőven simonyi Balázs előttről) egy alternatív valóságban, mert ezzel a gondolattal már biztos mindenki eljátszott, hogy egyszer lesz egy saját futóboltja, ami piszok jó lesz, nem ilyen nyamvadtak, mint a mostaniak, amelyek kénytelenek a nem alternatív valóságban operálni -, amelyeket valószínűleg soha nem fogok megírni, mert felrobbantaná az internetet, és hát szegény internetnek amúgy is van épp elég baja, legutoljára már az oroszok is eltérítették, úgy ahogy van. (Ennek a népnek ez a különös szokása - hogy eltérítenek nagyobb dolgokat, úgy mint határok, történelem, és most már internet - nagyon erősnek tetszik, tele vannak illuzionistákkal meg bűvészekkel, többször kellene rendezni arra tehetségkutató versenyeket.)

Nade a 27% című írásom arról szólt volna, hogy véleményem szerint magyar hobbisportember nemigen vásárol dedikált sportboltban drága holmikat, főleg esszenciális hozzávalókat, úgy mint futócipőt. Nem, ha a 40-50000 forintos cuccokat szállítással együtt is nem egy esetben kevesebb mint féláron megkapja egy külföldi weboldalon.. Meg persze az alternatív valóságban a neoncsőreklámtáblás Ultra boltomban is meg lehetne mindent kapni jó áron, teljes szín- és méretsorban. 

 

Ezzel az órával is ez történt, hogy a valóságban vettem meg, nem idehaza. A sajátomat is az angol Sweatshopon szereztem be, ahol az általános kedvező árakra IS rátettek még egy akciót, amire MÉG rá lehetett tolni az egy teljes évig működő 20%-os kupont. Több mint 50000 forintos különbségről beszélünk a magyar boltokhoz képest. És végeredményben ez egy oltári nagy kibaszás a lokál boltoknak és nekünk is.

Tehát megérkezett hozzám a hangyaháborúkijelzőjű óra, és amikor megláttam a blokkot a szívem is megállt, mert november 28-át írtunk és a számlán 2016.11.26. szerepelt. Ettől függetlenül rápróbáltam, ha mást nem, garancián túli ügyintézést kérek.

 

1.jpg

 

Beadtam a Garmin oldalán a szériaszámot és, ekkor lepődtem meg történetünkben egyetlenegyszer kellemesen:  "Status: In Warranty". No mondom, ennek kurvára örülünk, és csináltam is egy IT Helpdesk kompatilis screenshotot (minimum requirements: a jobb alsó sarok dátum, idő legalább szerepeljen rajta). Ezek szerint nem a vásárlás dátuma a mérvadó, hanem a készülék üzembe helyezése. Tavaly ilyenkor jó egy héttel később tudtam odaadni apósomnak az 735-öt.

Beadtam minden szükséges adatot, hogy mi a bajom, ki vagyok én, és mit akarok (elromlott az óra kijelzője, és ez nem csak egy fagyás, mert a reset sem segít, A Marcsinkó Péter vagyok Magyarországról, és kurva gyorsan cseréljétek ki az órát) határozottan megnyomtam az Entert, majd ugyanilyen határozottan megkaptam a hibaüzenetet, hogy én bizony Magyarországon vagyok (zsenik), kontaktáljam a local supportot. Ezt nem tudtam tagadni, minden egyes nap érzem, tapasztalom, hogy Magyarországon vagyok, és itt bizony nincs Garmin local support. 

Így írtam a Sweatshopnak is, hogy ójajj, a Garmin nem akar velem foglalkozni, segítsetek. Itt azt az automatikus választ kaptam egyből, hogy el vannak úszva, általában 48 órán belül válaszolnak, de most csúszni fognak. Eleve a két nap sem megnyugtató gondolat, ha az embernek a kezében van egy halott Garmin óra, aminek nagyon gyorsan le fog járni a garanciája.

Egyébként HÉT nap után írtak ennyit, hogy "Unfortunately you would need to return it to Garmin directly as any extended warranty is with them". Tudtam volna mit hozzáfűzni, de ekkora már lefutott volt az ügy.

Hiszen dehogy vártam hét napot, egyből visszatértem a Garmin oldalára, már idegi lendületben voltam, simán átírtam az országot UK-ra, ha egyszer onnan vettem cuccost, akkor legyen, foglalkozzatok velem!

Megtörtént a csoda, kaptam egy szintén automata emailt, hogy bekerült az ügyem a rendszerbe, hamarosan keresnek.

A hamarosan keresés egy előre megírt válasz alakjában érkezett, ami annyira feltolta az agyfaszt, hogy tételesen szétszedtem minden sorát.

1. Először is update-eljem az óra szoftverét.  - Kijelző nélkül ez baromi nehéz, srácok.

2. Ha nem megy, reseteljem a készüléket. Küldenek hozzá segédanyagot, hogy kell ezt csinálni. - A segédanyag egy prezi volt, ahol a következő információ  jött szembe, ha kiválasztottad a Garmin 735 XT-t: "The system reset is not recommended for this device. As an alternative, the "Clear Data" funtion can be used"....  Mindenesetre eleve azzal kezdtem, hogy én reseteltem, mint az állat, de nem segített lófaszt sem.

3. Ha fenti két alternatíva nem jött be, kontaktáljam a Garmin Repair Centert - Pontosan úgy kerültem ide hozzátok, hogy kontaktáltam a Garmin Repair Centert. Az lenne a javaslatom, hogy olvassátok el, amit írtam, és kezdjük újra.

A következő válaszban újra a "magyar vagy"-kártyát játszották ki. Van itt a Navi-Gate Kft, mint hivatalos disztibútor, küldjem el nekik az eszközt.

A Navi-Gate-ről még én is tudom, hogy mivel csak szerződött partnerek, nem foglalkoznak nem náluk vásárolt áruval. Ezt a Navi-Gate szépen el is magyarázta már több helyen, sőt, a Zerge is elmagyarázta már több alkalommal is, hogy működnek ezek a dolgok, és ezt pont a hivatalos Garmin ügyfélszolgálat nem tudja...

Írtam egy emailt ezúttal a Navi-Gate-eseknek, hogy legyenek szívesek állást foglalni az ügyben. Azt mondták, hogy igen, jól tudom, nem tudják bevenni az órát, és üzentek az ügyiszolinak, hogy (ne tököljenek és) küldjenek nekem egy RMA számot, (ami a csereigénylés elindítását jelenti) és egy címet, ahová visszaküldhetem a 735-ötöst.

Ezt megismételtem én is, hozzátettem, hogy bizony az óra UK forrásból lett vásárolva, stb, majd sok mindent visszatöröltem, mert ekkor már nagyon ideges voltam.

Erre már összekapta magát a banda, és valóban megkaptam a számomat, végre kinyílt az a rohadt ajtó.

Posta: háromnegyed óra sorbanállás: trackelős csomagként ez nagyon drága lesz, kb 6000 Ft-t. Ez egy nagyon könnyű kis csomag, ajánlott levélként, elsőbbségivel sokkal olcsóbb lesz. Rendes volt a csávó, jót akart nekem, de ez újabb kabátban izzadós húsz percet jelentett egy másik ablaknál. Iszonyú mértékben ki voltam akadva.

Csomag elküldve. 

A Garmin ígéretével ellentétben marhára nem küldött státusz-emailt, amikor beérkezett hozzájuk a küldemény, hanem csak arról szóltak, hogy elindult a csere hozzám. Abban viszont nem volt UPS Track szám, merthogy ezt is ígérték.

Újabb email: Dear Customer Service, mondjátok jól meg a UPS Track Numbert. 

És nem, nem néznek bele az ügyembe. Azt kérdezik, hogy ugyan hol mondták ők, hogy lesz ilyen szám? 

Peti hosszas percekig üveges szemekkel mered a képernyőre, ezalatt gondolatban az összes Garmin ügyfélszolgálatost megöli a tönkrement 735-ös óracsatjával. Később lenyugszik annyira, hogy meg tudja írni, hogy legyél szíves a levél aljára scrollozni, mert úgy írtam nektek, hogy az előző leveleket forwardoltam el, ahol leírtátok, hogy ha elülditek a cserét, kapok egy emailt, amiben bent lesz a csomagkövető kód.

Válasz: mi ebben csak azt mondjuk, hogy amikor visszaküldjük az órát, akkor küldünk ilyen számot.

Erre nem tudok már pislogni sem. Szerinted miért írtam, azért mert nem kaptam ilyen levelet, amiben benne kellett volna lennie????? Csatoltam neki azért a saját emailjüket, biztos, ami biztos, másképp ez nem megy, úgy néz ki.

És csak most, csak ekkor nézett bele az ügyembe Harry, a szívvel és lélekkel csak a Garminért élő pszeudobrit úriember, és csak ezek után küldte meg azt a szaros követőkódot. 

A UPS legalább csinálta a dolgát, arról már igazán nem tehet, hogy pont a kézbesítés napján volt a Hősök Terén egy tüntetés, ami miatt csúszott a kézbesítés. Az esti épületrecepciós pedig nem szólt fel, vagy felszólt, de a lezárások elől menekülő céges recepciós már nem volt a helyén. A UPS ügyfélszolgálat viszont segített, nemrégen át lett véve a csomag, menjek le nyugodtan a földszintre. 

A lenti recepciós még kioktatott, hogy ne azt kérdezzem, hogy futár érkezett-e, mert az neki a bicikliseket jelenti, hanem azt kérdezzem azt, hogy jött-e csomag, de ezen már igazán nem akadtam fenn, (bár az aláírós toll pont beleillett volna a gigájába) engem a Garmin edz, kérem szépen.

 

2.jpg

 

Szóval nem egyszerű, és ez azért nekem komoly meglepetés volt egy globális, piacvezető cégtől 2017-ben. Nem egy ügyfélszolgálaton dolgoztam eddig (jelent ez jót és rosszat is), de garanciáztattam már az Amazonnál is a Kindle-ömet, és a csere azelőtt megérkezett, mielőtt feladtam volna a beégett kijelzőjű, régi olvasót. De láttam, hogy dolgozik az Apple az egyébként ijesztően rövid, egy éves garancia alatt. Biztos vannak ezzel a céggel is rossz tapasztalatok, de nem egy példát tudok arra, hogy egy év után is ingyen javítanak, ha tudják, hogy a gyártási minőséggel volt a baj. 

Ez a garminos viszont határozottan rendszerváltás előtti, keleti blokkos élmény volt, amikor még rettegtünk cipőt cseréltetni, rettegtünk a Kermitől, mert a két héttel a vásárlás után is képesek voltak azt mondani, hogy nem volt rendeltetésszerű a használat. 

Végeredménytől függetlenül többször úgy voltam vele, hogy mégis leteszem voksomat a 27% ÁFA bevállalása és a garancián túli, kedvezményes javítási lehetőség mellé... Vagy legközelebb a Suuntot ajánlom, mert azt állítólag simán vissza lehet küldeni a télapónak Finnországba, ilyen tekintetben nagyon jól dolgoznak a kis manói.

Mindez természetesen marhára first world problem, nincs mindenkinek fasza órája, nem is kell, enélkül is lehet beszarás jó futó bárki, de ilyenkor azért nyilvánvalóvá válik még nekem, a BuborékBudán élőnek is, hogy a fősodor szemszögéből nézve még mindig jelentéktelen barlanglakók vagyunk, akik örüljenek, ha egyáltalán kimegy hozzájuk a postás.

Marha jó lenne képesnek lenni jó áron, rendes boltban elintézni mindent, nem próba nélkül, ezer kilométerekre lévő garanciális ügyintézesekkel harcolni. Vagy felőlem élhetnénk Amazon és eBay és mindenki más által csak szintén csak megköpködött földön is, mint például Svájc (a szerencsések a környező országokba járnak át árut átvenni, meg ilyenek), csak akkor keressen annyit a legutolsó ember is, hogy még véletlenül se legyen téma ezer kilométerenként cipőt cserélni.

Demagóg mode off.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr2013504215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2017.12.22. 23:50:54

Nálam nem is csak az a para, hogy hogyan pótolom ha elromlik az órám, hanem hogy mi lesz addig, amíg nincs nálam az új. Mert dokumentálatlan edzés a mai online világban már nem is edzés, a sportértéke nulla, még a szervezetünkbe sem épül be, csak időkiesés és az össz eredménye a büdös, izzadt ruha :)
Az első Garminom nekem is 310xt volt, Amazonon vettem és tök mázlim volt, mert pont a garancia lejárta előtt törött el a szíja. Visszaküldtem, simán cserélték, aztán az új is ugyanott törött el ismét, mint kiderült ez tipushiba a 310xt-nél. Másodjára már nem akarták cserélni - mondjuk ekkor már én is inkább új tipusban gondolkodtam - és a pénzt utalták vissza, úgyhogy csak az óra visszaküldésének a költségét meg a rendelés szállítási költségét buktam. És akkor azt találtam ki, hogy vettem aránylag olcsón egy Forerunner 210-t alap futó és tartalék órának, majd rá pár hétre egy Fenix 2-t. Egy Garmin Swimem volt már a 310xt mellé, úgyhogy most ha bedöglene a Fenix 2-m, akkor a medencés úszások logolhatóak a Swimmel, a futások pedig a Forerunner 210-zel, egyedül akkor lennék meglőve, ha nyíltvizi úszóverseny, vagy vízpartos nyaralás előtt krepálna be.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.12.23. 00:49:09

Volt olyan, hogy telefonnal logoltam a futást, bár az úszásra nyilván ez nem lehet megoldás. De őszintén nem hinném, hogy engem a Fenix 3 cserbenhagyna. Ha ilyen lenne, elég gyorsan vennék újat, az biztos :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.12.23. 13:37:15

@Kilfish: illetve pont most beszélgettem arról, hogy annyira eltechnikásodott, elközösségisedett pl a futás is, hogy várunk egy offline ellenhullámot. Futás track, statisztika és megosztás nélkül, max edzésnapló. Nem mintha tudnám, hogy mi az.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2017.12.23. 17:07:53

@téglánakgyors: Igen, rendes óra hiányában valóban a telefon a szóba jöhető alternatív megoldás (illetve van nekem valami régi Timex vízálló sportórám, időt mérni az is tud úszás közben), de egyrészt én a telefont alapból nem igazán szeretem használni telefonáláson és netbankoláson kívül semmi másra, másrészt úszásra valóban teljesen alkalmatlan, és nálam ha már választanom kéne, az a fő sportág.
A Fenixemmel alapjában meg vagyok elégedve, de már nem bízom benne feltétlenül, mivel pont most ősszel kétszer is megszivatott, ráadásul mindkétszer pont versenyeken. Az egyiken csak simán elvesztette a pulzuspántot másfél kilométer után, ami egy terep félmaraton volt, és szerettem volna végig a pulzus adataimra hagyatkozni a tempóválasztásban, a másik verseny viszont egy kisebb 5 kilométeres "sprint" volt, ahol meg 1 kilométer után teljesen lefagyott és ez volt életem első dobogós helyezéses versenye, tök kiváncsi lettem volna, hogy milyen részkilométereket mentem alatta és milyen pulzussal, mert edzéseken még csak közelébe sem szoktam érni az ott futott tempónak, maximum a 400 vagy 500 méteres ismétlések futásakor. Azóta versenyekre a Forerunnert viszem, ott pont elég amiket mutatni tud és még soha nem volt gond vele, az edzéseken viszont a Fenix azóta kivállóan működik, nem tudom mi lehetett vele az a két gixer.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.12.23. 19:20:53

@téglánakgyors: én vagyok az offline ellenhullám. :) annyi szarságot hallok a kib drága órákról is (barometrikus magasságmérés több tíz métereket dob fel-le, mert jön egy eső, hasonlók), hogy maradok a GPS nélküli kütyünél. távot tudom mérni térképen, időt tudom, pulzust tudom, ki a faszt érdekel, hogy posztoltam-e? :D megírom a blogba (helló kézetres évek eleje!!), lesz 176 oldalletöltés, tök zsivány.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.12.23. 19:26:37

@Kilfish: @téglánakgyors: amúgy komoly kérdés:
- hányszor van olyan futásotok, amikor tényleg kell a GPS, mert olyan útvonalon futtok, hogy nem tudjátok visszanézni mennyi volt a táv?
- van-e olyan tényleg használt adat, amit kizárólag GPS ad vissza, pl olyanra gondolok, hogy 20km futásban 15-16 kiri között ennyi volt a tempón, ehhez ennyi pulzus tartozott.
sokat gondolkodtam már egy távmérős óra beszerzésén, de mindig nemet kell mondnaom, mert irreálisan drágák és tökre felbaszna, ha maraton végén közölné, hogy 41,5 km volt a táv szerinte.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.12.23. 19:29:58

@téglánakgyors: ja és egy edzésnapló példa: edzesonline.hu/edzes/2865186
ennyi, többre nem nagyon van szükség. persze az elég tuti ha vekker tudja a lépésszámot, de terepen ugye azzal pont nem megyünk semmire.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.12.23. 19:53:58

@rrroka: Egen, pont téged hoztalak fel példaként :) Hogy gps nélkül merészkedsz nyílt területre, és még élsz, sőt mindig olyan természetellenesen kiegyensúlyozottnak tűnsz.

Hogy az óra 41,5-öt mér, az általában nem rajta múlik, egy jól kimért pályán tuti, hogy több lesz, mint 42,5, ahogy végigkacsázol az ideális ívtől jobbra-balra.

Én annyira nem tudok tájékozódni, hogy sok esetben tuti, hogy nem tudnám újra rajzolni a térképen, mit kacskaringóztam. Ettől függetlenül persze a tényeket nézve igazad van, csomószor meglennék nélküle és nem hozok ki belőle olyan adatokat, amik nélkül meghalnék öt percen belül.
De engem az óra vonzott be, ergo van egy erős nem racionális kötődés, plusz kütyübuzi is vagyok. Aztán van egy csomó tényleges előnye, lefutom vele az Oliedzéseket, a running dynamics grafikonok hasznosak, a metronom szintén, stb, látom, ha vészhelyzet van a magán- és egyéb életemben, amíg azon kívül tartózkodom, irányítom a zenét róla évente egyszer és hát a legfontosabb, hogy ANNYIRA SZÉP!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.12.23. 20:57:30

@téglánakgyors: ezt én egyébként értem nagyon, de egyszerűen a gyíkagyamat ezzel nem győzték meg, pedig szívesen költök a futásra tényleg.
még egy? miért fenix 3 miért nem 5 vagy fr935? nagy az árkülönbség?

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.12.23. 21:10:51

@rrroka: En akkor vettem meg a Fenix 3mat, amikor az volt a csúcs óra, tehat az angol webshopos akcio ellenere tudtam volna venni olcsobbat es ami meg boven kiszolgalt volna. Egyertelmuen az esztetikum miatt valasztottam a Garmin palettan belul. A Suunto, Polar flotta pedig eppen csúnyán le volt iskolazva ár -érték arányban, ez sztem a mai napig nem változott. Bár a kép azóta erősen árnyalódik.
Váltani nem fogok hamarosan, túl jól sikerült a Fenix 3, egyedül a grafikus térkép és a wattmérés jött be újdonságként azóta, mindegyik nélkül tudok élni. És igen, ehhez képest nagy az árkülönbség, főleg ha azt nézem, hogy már 60-70-ért megkapsz egy használt Fenix3-at. Boltban is 100 alatt van már itthon is.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2017.12.24. 13:42:20

@rrroka: Egyrészt teljesen igazat tudok neked adni abban, hogy komolyabb sportóra nélkül is lehet futni, én is jó 20 éven keresztül edzettem egyszerű vízálló casio stopperes órával, és pont a te példád igazolja, hogy milyen szép eredményeket lehet elérni szuper kütyü nélkül is. Másrészt viszont én is szívesen költök sportra, és ha már egyszer úgy alakult, hogy elkezdtem én is ilyeneket használni, ma már nem tudnék lemondani róluk, annyi hasznos extra dolog van bennük:

1. A kérdésedre válaszolva hétvégeken sokszor futok terepen olyan útvonalakon, amiken nem lehetetlen, de macerás kiméricskélni utólag a megtett távot. Az is nagyon jó, hogy néha otthon tervezem meg az útvonalat egy még ismeretlen terepen és ezen végigvisz az óra. Tudom, ezt telefon is tudja, de ahoyg írtam előző kommentben azt nem szeretem használni.

2. Amióta futás közben látom a pillanatnyi sebességemet és pulzusomat, megtanultam okosabban beosztani a tempót hosszabb távokon, ha nem nézek az órámra, akkor is meg tudom saccolni, hogy hányas pulzussal futok, és kitapasztaltam, hogy a versenyeken ezt mikor mennyire engedhetem fel.

3. Rengeteg ismétléses/intervallos edzést csinálok, amiken nem az össztáv és az átlagsebesség a lényeg, hanem a megtolt ismétlések alatti tempó, illetve pulzus. Ezt egy lapek mérésére képes sima stopper órával edzés után nagyon macerás lenne kielemezni és logolni (pulzust meg egyáltalán nem lehet mérni), másrészt meg ha nem 400-as pályán futom ezeket (és már elég régen is futottam pályán), akkor le is vezényli nekem az óra az edzést, gps alapján jelez mikor kezdődik és végződik egy-egy 500m-es vagy 1, 2, 3k-s szakasz.

4. Nagyon szökdelve futok, ezért tök jó, hogy folyamatosan figyeli az óra a vertikális oszcillációm, így amikor nem kifejezetten a gyorsaságra megyek, kapásból tudok korrigálni jobban odakoncentrálva. Ez sokat segít, hogy megelőzzek kialakuló térdsérülést.

5. Ha még az előző okosságokat hanyagolni is tudnám, az úszásaimhoz most már feltétlenül szükségesnek érzem a Garmint. Ugyan úszásokkor is csinálok sok olyan edzést amik közben pihenők vannak bemelegítés, drillek, megtolt ismétlések és levezetés között, így egy-egy menet kevesebb hosszból áll össze ilyenkor, viszont azért gyakran úszom egyben 3-4-5 km-t is, ami egy 25m-es medencében 120-200 hosszt jelent, ennek a pontos számolása fejben meg szinte lehetetlen. Régebben egy-egy úszás végén az órát leállítva mindig azon töprengtem, hogy most kirobbanóan jó/katasztrofálisan rossz formában vagyok, vagy csak elszámoltam a hosszokat. A mostani óráim viszont teljesen pontosan számolnak helyettem, tuti, hogy pontosan annyit úszom mindig amennyit eltervezek.

Tény, hogy ha elkezd rendetlenül működni egy ilyen drága óra, az elég bosszantó, meg soha nem mér hajszálpontosan, de ha elfogadod, hogy a gps pontatlansága miatt (cikkcakban mér, mindig kicsit eléd, mögéd, vagy melléd lövi be a pillanatnyi pozíciódat, főleg városban a magasabb házak árnyékában) kilométerenként belemér pár 10 méternyi pluszt, akkor azért együtt lehet élni ezekkel a hiányosságokkal. Az, hogy mindez online van logolva, számomra teljesen lényegtelen, megfelelne nekem offline is, azért használom így, mert a Garmin csak így teszi lehetővé. És most hogy deklaráltam mennyire offline csávó vagyok megkérdezem a blog gazdáját, hogy

@téglánakgyors: ha már az előző postodban annyira bensőségesen megtárgyaltuk a popsijaink anatómiai jellegzetességeit és úgy vettem észre, hogy magasan a te bloggodba kommentelek a legtöbbet, megengeded, hogy Garmin Connecten ismerősnek jelöljelek? Lehetek az online futó barid?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.12.26. 09:41:11

@Kilfish: ja az úszásra nem is gondoltam. na még egy érv hogy nekem nem kell. :)
a kettes a sima pulzusmérővel is megy, a többi tök ok, köszi!

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2017.12.27. 21:36:15

@téglánakgyors: márciusban vettem 910XT-t és már az is megszívatott párszor. Úgy látszik ez ilyen Garmin betegség, mert az egyik barátomnak Suunto ambit2-je van és azt mondja, hogy még sosem fordult elő olyan, hogy valami váratlan történt volna, hogy felmerült volna benne, hogy ez most miért történik/történt?
A 910xt fagyott már le úgy, hogy csak a reset segített, de az utolsó néhány edzés komplettem eltűnt a naplóból. Szerencsére csak az utolsó nem volt még áttöltve felhőbe, de a fagyás előtt hazaérkezéskor megnéztem és fejben még megvolt szinte minden (távolság, idő, átlag pulzus, max értékek) Kivételes eset, hogy fejből be tudtam írni a garmin naplóba mindent.
Viszont többször csinált már olyat is, hogy amikor nem volt rögzítés folyamatban, akkor váratlanul kikapcsolt. Ilyenkor ugye nem veszik el semmi, de bizonytalanság érzetem van tőle, hogy ez most miért, meg nem fog-e ilyet csinálni rögzítés közben?
Az utóbbi fél évben elkezdtem "kalandozni", hogy feldobjam a futásokat és hiába tervezném meg itthon az útvonalat, még az openstreetmap sem igazán egyértelmű, hogy több párhuzamosan futó trail közül melyik a járt út és melyik a járatlan. Szóval loggolni gps-szel a legjobb. Ha már ott vagyok az erdőben, akkor úgyis látom, hogy melyik a "jó" út. Telefon helyett is azért lett órám, mert a telefon gps-e nem volt igazán pontos és levágta a kanyarokat, így mire hazaértem, a mért távolság, a tervezetthez képest sokszor jelentősen eltért. (a kaput az tette be, amikor 24km helyett alig több, mint 23km-t mért a telefon a sok erdei kanyargás miatt, akkor rendeltem meg az órát)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2017.12.28. 09:20:29

@riel: Fura, mert a 910, 920 is úgy van meg nekem, hogy nagyon stabil óra.

Ha kivételesen erdőbe megyek, mindig pontosan megrajzolom, hogy merre menjek, amiből odakint az marad, hogy az órának kell visszavinnie a kezdőpontra, mert úgy elkavarok rögtön az első kmtől kezdve :)

A régi Sasmungjaim picit még darabosan mérték a gps-szel a kmeket, de a Sony pl már Glonasst is tudott használni, de nélküle is egészen jól mért, az iPhone-nal sincs semmi bajom.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2017.12.28. 10:03:59

@téglánakgyors: Az erdő szélén ki van téve a tábla: Adventure starts here! :-)
Én is azért választottam a 910-est, mert jókat olvastam róla, viszont a tapasztalatom nem erősíti ezt meg. Így viszont, hogy nem állandóan áll fenn a hibajelenség nem is tudom gariztatni, mert bekapcsolják és működik. Nem várnak egy hónapot, hogy hátha lefagy, vagy kikapcsol.
Tesztből is az derül ki, hogy az iphone-ok gps-e igen jó: fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy
Gondolom azért sem volt túl jó a telefonos gps vételem, mert nem a karomon volt tokban rögzítve a telefon, hanem a bringás felsőm hátsó zsebében. Onnan meg nem az eget látta, de a karomra nem akartam tenni, mert zavart volna.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2018.01.08. 14:43:04

"bár az aláírós toll pont beleillett volna a gigájába"
ez kurvanagy! főleg, ha ilyen tintás és a vége olyan, mint egy dárda vége :D

2012 év vége óta használok gps-es órát, és nem bántam meg, én is hozzászoktam. Persze tudtam előtte is, hogy mennyit futok, és a mai napig vezetem 2008 óta az excel táblát sőt, azt tartom elsődleges edzésnaplómnak a futást illetően. De pl. tök jó, hogy az óra számolja a hosszokat a medencében :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.01.09. 13:22:37

@snatch_: nagyon elképzelted te ezt, tuti vannak hasonló élményeid :D

Ha jól emlékszem, nekem úgy tűnik, elég tudatosan kerülted a garmint óraügyben, timexed volt, polarod lett. Online nem is vonod össze ezeket valahol, hanem csak az excel a fő vezérvonal?

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2018.01.09. 13:57:32

@téglánakgyors: jaja, volt hasonló, még ha nem is óra ügyben. de kinek nem? :D

nem volt tudatos a garminkerülésem, mikor timex-et vettem, azért vettem, mert az volt a legolcsóbb multisport óra akkoriban, és mint utóbb kiderült, a legszarabb is. polar azért lett, mert arra 2 év garit adtak, garminra 1. ezzel dőlt el. azóta meg annyira ákcijás volt a v800, hogy a hülyének is megérte, nem hogy nekem...:D

Futásban az excel a fő vezérvonal, 2008 óta vezetem, nem fogom már kidobni :D. ezen kívül ugye a polar flow-ban, ami a trainingpeaks-szel szinkronizál. Ennyi.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2020.06.30. 08:06:54

Szíves tájékoztatásul közlöm, hogy a 735 xt nálam kötött ki. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2020.06.30. 10:26:20

@rrroka: ide kellene egy gonosz, összeesküvősen nevetős gif. Emlékszem, hogy mennyire gps óra /Garmin ellenes voltál régebben. :)

Viccet félretéve: remélem jó társ lesz.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2020.06.30. 10:51:37

@téglánakgyors: az lesz, köszi mégegyszer!
nem kifejezetten "gps óra-ellenes" voltam (vagyok), hanem hogy "kurva sokat költeni rá-ellenes". :) 2018-ban könnyedén meggyőztek a 0603 futás szervezői egy ajándék TOMTOMmal az iramfutásért, hogy érdemes használni. :) most meg neked sikerült meggyőzni, hogy nem baj, ha van track... :D
szóval én azt mondtam 2017-ben, ha így visszaolvasok, hogy meg lehet lenni nélküle, persze kényelmes, jó funkciók vannak, és 2020-ban nem kérdés, hogy egy jó ár/érték/fizetésed arányú GPS órát érdemes beszereznie minden futónak.
süti beállítások módosítása