nemmaratonman

nemmaratonman

Budafoki szomszédok

2015. június 24. - téglánakgyors

Na most olyan kurva régen futottam, hogy azóta felépítettek egy fél piacot Budafokon. Úgy hívják, hogy a Budafoki Szomszédok Piaca. Ha Lenke néni még élne, azért megkérdezném, hogy mit szól ekkora plágiumhoz, mert azért lássuk be, hogy ez nem csak modorosság, hanem nyílt hadüzenet Gazdagrétnek.

A lényeg, hogy van nekem egy kék kutam a Budafoki piac mellett, ami egyébként tök jó. Mármint a piac is, mert igazi hagyományos (kézműves, kézműves, kézműves) kofás, kipakolós piac, a kis átjárók felé boruló ernyőkkel, meg 1960 óta a drágulásra panaszkodó, kosaras, nyugdíjas nénikkel. Meg a kút is jó, mert igaz, hogy néha elgurult, rohadt dinnyeparadicsomok mellett kell innom, de már 10 km után is simán benne vagyok abban a szavannai zebratranszban, hogy az oroszlán is szép, csak vizet adjon.

dsc_0334-picsay.JPG

dsc_0359-picsay.JPG

dsc_0360-picsay.JPG

 

Nos, elmentem ahhoz a dokihoz, akihez Iramszarvas is elment, és annyira nem volt semmi bajom, hogy azt kérdezte, hogy mit szólnék ahhoz, hogy addig futok, amíg nem fáj, és úgy megyek el ultrahangra? Ez volt június másodikán. Adtam magamnak három futást, mert november óta max ennyit tudtam egymás után futni fájdalomtól beszarás nélkül.

Lefutottam a hármat, ráadásul kettőt egymás utáni napokon, hogy halmozzam a kihívást, de semmi. Olyan voltam, mint Steve Martin a Riviéra vadorzóiban: És ezt érezte? ... Semmi.

 

 

Ugyan elmentem UH-ra, mert a tizenhétezer forint után a tíz már egyenesen olcsónak is tűnt - "hááááát, én se látok mást, mint kis kopást és gyulladást" -, de úgy gondoltam, hogy ha már lendületben vagyok (nem voltam, zsírfej voltam meg gyenge voltam), akkor akár tovább is futhatnék, mint tudjátok ki, a tudjátok melyik filmben. (Nem is jár most youtube videó.)

Hagytam a szánalmas hat meg öt kilométereket - amelyeknek amúgy alig értem a végére, általában háromnál már sírtam - és egyből mentem egy tízest a kedvenc rohadt narancsos kutamig, és ott láttam meg a spinoff Piacot, a Budafoki Szomszédokat ugye. Kiváncsi vagyok hány évadot él meg, meg lesz-e vajon kőbányai meg miami szomszédok is? Taki bácsi one linerei tuti ütnék Horatióét, nem kérdéses. 


Na, de A Januári Nagy Leállás - ideiglenes vagy nem  - szüneltetése után, 71 friss, ropogós, júniusi kilométerrel a lábamban a következőket tudom elmondani a futásról és/vagy a futással kapcsolatban:

- geci nehéz újra elkezdeni. Főleg, ha dagadt vagy.

- az alja decathlonos póló újra ki fogja kezdeni a csöcscsúcsodat. Ha elfelejtesz venni Leukoplasztot akkor azért a rendesebb sarokragtapasz is jó lesz egyszer. A rendesebb fontos, mert a nem rendesebb lekonyul a ciciről az első izzadságcsöpi után.

 

dsc_0396-picsay.JPG

 

- a csigák ugyanolyan buták és aszfaltfétisesek, mint voltak. Méghogy a lemmingek meg a dodók (igen, tegnap eláztam)

- A Nike plusz ezer végtelennel jobb, mint az Asics és még páncélja is van. (Nagyon akartuk az Asics-szal, de nem tudtuk egymást megszeretni, ezentúl csak barátok leszünk. UB-n egyébként már másodszorra gondolkoztam el azon, hogy ultratávon TÉNYLEG mindenki vagy Hokában van Asicsban fut, a Nike miért nem gyárt hát ultrásoknak cipőt? Ha gonosz globálmulti Nike lennék leverném a Hokát a picsába, méghogy wannabe márkák kavarnak bárhol, nahiszen. Először a rettenetesen hideg, fehérvári nagyon sok órás optivitán gondolkoztam el ezen, de ott jobban lefoglalt a pokrócban szenvedés, nem voltam olyan kreatív és nagyszerű kísérő, mint az UB-n.)

- Az élet kibaszottul szép, ha fut az ember. Nevetségesen boldog vagyok még zsírfejűen szenvedve is. A dolgok odakinn egyszerűek. Nincsenek bonyolult politikai kérdések, nincs politika egyáltalán, nincsenek nyögvenyelős munkahelyi, magánéleti problémák, tömegközlekedés, vásárlás, mit főzzek, mi hogy legyen, nem kell dönteni, kerülni, muszáj dolgokkal foglalkozni. Nincsenek mindennapok.

Nekem 10, vagy 21 kilométerből 10, vagy 21 a fejemben zajlik, mindent iszonyú intenzíven élek át, dolgozok fel ilyenkor magamban, tuti, hogy az elégetett kalóriáim nagy részét a szürkeállományom zabálja fel, de még így is végtelenül és hálásan egyszerű odakint minden.

Kimész, aztán mész. Elfáradsz, tovább mész, vagy nem. Eszel, iszol, vagy nem. Megcsinálod, vagy nem úgy, vagy nem annyit, vagy nem csinálod meg. És ennyi. Út, ember, cipő.

(A többi szar nem számít igazán, mindegy, hogy zsák, öv, gps-es óra, vagy telefon, kimoshatatlanul büdös műanyag cucc, vagy elnehezült pamut. Hónapok után, sokadik km után úgysem érdekel, nem figyelsz annyira rájuk.) Komolytalan az a vélekedés, hogy egy ennyire egyszerű dolog jobb, eredményesebb embert farag bárkiből is legyen akár szó munkáról, vagy magánéletről. És mégis, szinte éreztem, ahogy hámlik le rólam a sok szar, salak, hogy elrendeződnek a vitáim, a kirohanásaim, tudott, de valamiért nem változtatott rossz döntéseim, meg egyéb faszságaim. Éreztem, ahogy újra előbújik belőlem az a meztelenebb, derűsebb, nyugodtabb ember, akit egyszer már megismertem egy kicsit.

Hát kurva jó lenne, ha így maradna.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr687570458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Istvan71 2015.06.25. 05:40:30

Mindennel egyetértek.
Hasonlókat élek meg én is a futások és a hosszú bringázások alkalmával.

Jó írás!

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2015.06.25. 09:35:51

Ez tök jó, örülök, hogy elkezdett rendbejönni a térded. Ráadásul magától.
Ja és! A "kimoshatatlanul büdös műanyag cuccok" ellenszerét végre megtaláltam. Kiderült, hogy létezik olyan, hogy "sport mosópor", azaz inkább ilyen mosógél vagy mi, a DM-ben vettük. Kimosod vele a kimoshatatlan cuccokat és patyolatillatúak lesznek és úgy is maradnak edzés közben is. Merthogy ez utóbbi tűnt nekem a nagyobb problémának: a mosott, szagtalan műanyag trikó néhány perc hordás után visszabüdösött. De már nem. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.06.25. 11:23:14

@brutalfitnessz: Én azért örülnék, örültem volna egy egyértelmű diagnózisnak. Még benne van a pakliban, hogy megint fájni fog és/vagy visszamegyek a dokihoz. Van is egy időpontom most, június 30-ra. Csak ugye meggondolandó, hogy újra 17000 Ft-ért esetleg nem tud okosat mondani. Túl sok szerencsétlenkedés és túl sok lóvé van már ebben a történetben sajnos.

Én a Perwoll sport mosószerét használom, elég jó szerintem, rá van írva,hogy nem bántja a membránt, meg jó szaga van. De a cuccaimban van egy alapszag, ami már nem jön ki, legfeljebb csak az áldozat végleges megsemmisítésével.
Szerintem itt meg kell különböztetni botrányosan büdösen izzadó embereket és normálisan, emberi módon izzadó embereket. :)

Kilfish · http://www.kilfish.com 2015.06.25. 13:02:31

Nekem rengeteg évnyi futás után hasonló térdproblémák jöttek elő mint neked. Mivel még további sok évig szeretnék futni, ezerrel ráfeküdtem, utánaolvastam, hogy mit tehetek ezért. Sokat tudnék beszélni erről, de a lényeg az, hogy ha szar a futótechnikád (a régebbi postjaidból is ez tűnik ki), akkor vehetsz akármilyen cipőt, szedhetsz akármennyi porcerősítőt, amíg ezen nem változtatsz, addig átmeneti pihenők és azt követő tünetmentes időszakok után úgyis vissza fognak térni a sérülések.
A legtöbben azt hiszik, hogy futni mindenki tud, de a helyes technikát - amivel lényegesen csökkentheted a sérülések kialakulásának esélyét - ugyanúgy el kell sajátítani ahogy pl a helyes úszás technikákat is. Bárhol és bárhonnan megközelítve olvasok a helyes futótechnikáról nagyjából mindig azokat az ismérveket írják le amiket a chi running címszó foglal magába. Nem elég elolvasnod erről a könyvet (a magyar fordítás állítólag elég rosszra sikerült, próbálkozz inkább az eredetivel), szakembernek is látnia kell hogyan mozogsz. A facebookon van egy Chi Running Hungary oldal, azon szerveződnek havi rendszerességgel egy napos workshopok, erősen ajánlom egy ilyenre a résztvételt.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.06.25. 13:50:31

@Kilfish: Abszolút köszi az irányt! Nekem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg a fejemben, ebben a 71 km-ben például sokkal erőteljesen igyekeztem sokkal kevésbé sarokra érkezni, mint eddig. Próbáltam mindvégig tudatosan figyelni erre.

Pontosan tudom, hogy nem csak a technikám, hanem már eleve a testtartásom, a gerincívem sem okés, stb. Az olvasmányaim alapján én gyógytornászon gondolkoztam, gondolkozom, de így belenézek ebbe is. Azt már látom, hogy egy napos tanfolyam az 24000 Ft, amitől elsőre tarkómig ugrik a szemöldököm - nem mintha tudnám, hogy egy gyógytornász mennyibe kerül.

(És közben folyton az jár a fejemben, hogy itt járom a köröket, picsogok, szórom a pénzt, miközben mások csak futnak, meg futnak, meg futnak minden baj nélkül. Ez szörnyű, mindenki szenvedjen!)

Kilfish · http://www.kilfish.com 2015.06.25. 14:13:33

@téglánakgyors: A 24 000 ft egy alkalomra nekem is soknak tűnt előszőr, de én is részt vettem már egy ilyenen mert egyszeri, tartós befektetésnek könyveltem el magamban. Előtte elolvastam a könyvet és próbáltam aszerint alakítani a mozgásomat de nem mindenben tudom ellenőrízni magam hogy jól csinálom-e, ezért is elengedhetetlen a külső, szakértői szem. A lány aki tartja ezeket a workshopokat abszolút hiteles arc a szememben: egyrészt professzionális szinten fut, triatlon világbajnok, másrészt ő is úgy talált a chi futásra, hogy olyan sérülést szedett össze ami után az orvosai azt mondták ne fusson többé az életben, de ebbe ő sem nyugodott bele. Egyébként Magyarországon ő az egyetlen akreditált chi running oktató.
Avval meg ne áltasd magad, hogy rajtad kívül mindenki fut, a futás sajnos az egyik legsérülés veszélyesebb sport, valahol azt olvastam, hogy a rendszeres futók 86 %-a beleütközik visszatérő sérülésekbe élete során, és ugyan nem sok futós blogot olvasok, de a tieden kívül kapásból kettő hazait is tudnék említeni amiken visszatérő téma a sérülés és minden ami evvel jár.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.06.25. 19:55:10

@téglánakgyors: ha érdekel a futósikola, akkor nálunk Érden szerdánként 19:00-tól tartok egy tucatnyi fasza kis gyakorlatot tök ingyér. szoktam papolni chifutós alapokról is azoknak, akik fogékonyak rá.
másrészt a 24 rongy nem is olyan drága, ha a 17 ezres UH-t nézzük.
A büdös cuccokra, meg ecet a megoldás. fél deci moásonként az öblítő heylére és tuti a buli.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.06.25. 19:58:44

@Kilfish: jaja a sérülés tuti téma. még ha chi futással megy is az ember, simán bele lehet futni egy-egy emelésnél, vagy napon belüli több futásnál (UB...) ebbe-abba.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.06.26. 13:40:40

@rrroka: Rendben, köszönöm a lehetőséget! Átgondolom még, kitalálom, hogy mi kell nekem. Ez egyébként egy állandó dolog, vagy ha úgy alakul. jobb ha előre bejelentkezek nálad? :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.06.26. 18:13:51

@téglánakgyors: állandó! júliusban lesz egy hét amikor nyaralunk, akkor kimarad, de amúgy mindig van.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2015.06.29. 11:41:34

király, hogy újra futsz. sok okosat nem akarok írni, csak a ragtapaszhoz annyit, hogy én a DM sajátmárkás das gesunde cuccát használom, ami 20 pflaszter in két grőszen :)

azaz 20 darab 2 méretben, ez nem jön le, ez maratont is kibír. tesztelve, tuti jó. előtte szenvedtem én is minden szarral, órákkal futás után feltettem, nehogy lejöjjön futás során és volt, hogy még így is lejött, szétbaszott az ideg, meg a póló a mellbimbómat...
de mióta rátaláltam erre, azóta sokkal gyorsabb vagyok...na jó, az nem, de elég közvetlen edzés előtt feltennem és minden oké :)

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2015.06.29. 11:42:35

ahh, elírtam, órákkal futás előtt tettem fel, nem után természetesen :D

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.06.29. 15:48:03

@snatch_: Ez hasznos infó, köszi, elteszem magamnak a két gesunda grőszent :D Féltávig teljesen jó a jelenlegi két pólóm, a saucony, belül bimbóvigyázósra csinált, meg a szaténszerű decathlonos. Az volt a baj, hogy a decathlonos kék áras felsőt vettem fel - ne kérdezd, miért - ami szerintem még mindig marha jó cucc az árához képest, csak ugy vagy kisebb távra vagy nem férficsöcsökkel párosítva kéne hordani.

De lehet, hogy ha egyszer, HA EGYSZER, eljutok 40 km-ig, ott szükségem lesz bármilyen pólóban is erre a tudásra!
süti beállítások módosítása