nemmaratonman

nemmaratonman

Legyen futás is

2015. november 04. - téglánakgyors

Hogy azért olyan is legyen, hogy futok, és nem arról beszélek össze-vissza, hogy milyen atomdrága és/vagy felesleges cuccokat vettem össze-vissza (de vettem egy fejlámpát - az jó és viszonylag olcsó vétel volt, Decathlon - Petzl Tikkina, illetve a két hét esőben futás alatt megfogadtam, hogy lesz egy vízálló satyekom. A fehérvári Decathlonban szembesültem azzal a ténnyel, hogy van ilyen ott is három ruppóért, nem kellett volna elmenni a Sarkcsillag TRAIL boltjába...) elmondom, hogy októberben

  • 151 km-t futottam, meg azt a kettőt, amit nem mértem le a Garmin órámmal és ezért nem létezik és senki nem hiszi el. Ezek azok a "tököm se fog futni egy rohadt métert sem a kötelező 10 km-n felül, pedig elmértem az utat, és még nem vagyok otthon" kilométerek. Merthogy elkezdek sétálni, majd 100 méter után rájövök, hogy ki fogok hűlni, meg fogok fázni, kihullik mindkét vesém meg az összes hajam. És akkor újra elkezdek futni. 

        A 151 km egy elég erős hónap az eddigi sportolós életszakaszomat nézve. 

  • Az átlagsebességem 6:15 volt, ami azért jó, mert ha végignézem, hogy mit produkáltam eddig, ebben a sportolós életszakaszban, akkor ez a hónap bizony a gyors hónapok között van. 

Ezek jó hírek, legalábbis remélem. hogy nem túl nagy és nem túl hirtelen az ugrás az előző vergődésekhez képest és nem omlok összeg megint. 

Most arról nem beszélek, hogy az egész csak egy üvöltő lenyomata annak, hogy valamit, vagy sok mindent nem jól csinálok, mert nemhogy nem fejlődtem, hanem lesérültem és éppen kapaszkodom vissza, oda, ahová egyáltalán eljutottam, mert ez most egy sportolós és nem önsajnálós életszakasz. Bár kétségtelen, hogy abban sokkal nagyobb tehetségem van.

Az van, hogy egyelőre iszonyatosan élvezem, hogy újra rendszeresen utcázom, és, hogy nincs állandóan jelen - sem előtérben, sem az agyam hátsó zugában  - a fájdalom. Vagy nem is a fájdalom, inkább a félelem. A tudat, hogy nem vagyok százas, nem haladok előre. Na az feszt ott zizegett valahol, és leginkább agyilag darált be.

Próbálom tudatosabban, változatosabban művelni, amit művelek, próbálok okosabb és óvatosabb lenni, mint eddig. 

És változtam is. Ez a harmadik téli szezonom, már nem zavar annyira a hideg például. Nem öltözöm túl. Nem démonizálom túl a hosszabb távokat és szarok a maratonra, meg, hogy még soha, még mindig nem futottam olyat és annyit. Tervezni természetesen tervezem, éppen ma kérdeztem ki Danit a Maratonfüredről, de nem igazán érdekel versenyszerűen - már ha értitek. Nem dobom messze a lasztit. Főleg,hogy még csak most jöttem vissza.

Másokkal futok néha, rájöttem, hogy kell és jól esik néha a közösség, meg az is kell, hogy másfele menjek. 

ÉS 83,6 KILÓ VAGYOK, KARCSÚ ÉS SZÉPSÉGES, MINT..basszus, semmi nem jut eszembe. 

 

smashrun_overview_peter_marcsinko_1.png

 

 Így nézek ki összesen. 

--smashrun_overview_peter_marcsinko-.png

 

Látszik, hogy középen megállítottam a lavinát, az innenső végében én már látom az egyenest. Ezt javaslom nektek is. Hogy lássátok.

Ez pedig az idei évem. Itt még jobban látszik, hogy mekkora harcgigász vagyok, küzdés a lételemem.

--smashrun_overview_peter_marcsinko-_1.png

Majdnem legyőztek, de visszajövök, mint Rocky, menetről, menetre, mert egy gettóbeli (Fehérvár, Lenin lakótelep-Palotaváros) srácot nem nyom le semmi és senki. Mert egy gép, azért, mert keményebb, mint az élet, pedig zsebpénzt sem kapott soha, és a liftekben is sokat bent ragadt.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr608044012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2015.11.04. 20:17:30

Szép ez.
Te szaladj, ne veled a ló. :) ...és az ember idővel felnő a feladathoz.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2015.11.05. 10:11:26

mik az új utak? azok a másfele menések?

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.05. 21:43:39

@snatch_: Hát rögtön itt van pl a mai. Bár kényszerből volt, és ráadásul nem segített sokat sztem.

connect.garmin.com/modern/activity/948254575

videkiman 2015.11.06. 10:28:57

A satyek vagy a fejlámba volt 3 ropi? Utóbbin párszor elgondolkodtam már, hogy hasznos lehet, ráadásul idén már 10ből legalább 6 ember azzal fut a Rómain, míg tavaly max 10/3 volt ez az arány. Szóval amelett, hogy hasznos, kétségkívül menő is. :) Az vele a baj, hogy tipikusan az a cucc, ami használat közben derül ki, hogy jó-e nekem, nem zavar-e, stb.

Amúgy meg respekt, hogy esőben is elindulsz, én ilyet soha. Bár okt. elején nem voltam tőle messze, mikor gyakorlatilag két hétig folyamatosan esett. Persze amikor útközben kezd el esni és úgy nyomom, kurvára keménynek érzem magam. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.09. 13:01:45

@videkiman: A túl későn meglátott decathlonos vízálló baseball sapka volt 3000. A sarkcsillagban megvett Salomon az "S" betű miatt 8000 volt :P
A fejlámpa 5000-be került, szintén a Decathlonban. Azt nem bántam meg, szerintem az egy hasznos kiegészítő, még ott is, ahol van városi köz nem világítás.
A sapka miatt meg azzal nyugtatom magam, hogy legalább egyedibb leszek, mint a sok decathlonos egyenruhás spori :)

Muszáj gyűjtenem a távot, edzenem, mert túlságosan az elején vagyok. Kell, hogy, edzettebb, erősebb, izomzattól stabilabb, és kilókkal könnyebb legyek. Ha abbahagyom egy esős hét miatt a futás, kb ablakon dobom ki az előző három hét erőfeszítéseit. Az elején van kedvem esőben futni, a másodiktól már egyre nehezebb nekiindulni, de eléggé erősíti az akaraterőmet :D (Viszont úgy voltam vele, hogy legyen ez már egy vízálló sapkával könnyebb. Ha tehetném vennék egy téliesített cipőt is, mert gyűlölöm a jéghideg pocsolyavizet, de annyira már nem állok jól.)
süti beállítások módosítása