nemmaratonman

nemmaratonman

A nem meghalás íze

2018. január 30. - téglánakgyors

Vasárnap újra Érden Yours Trulyztam, mert tavaly bitang jó volt, mert tavaly volt benne egy komolyabb hősfaktor a -10°C-kal, és mert 12 kilométeren keresztül hol nagyon, hol csak sunyiban, de folyamatosan emelkedik az út.

Idén az újraélesített diétán kívül még a hegymászást akarom bevetni, mint fegyvert önmagam tehetetlensége ellen, tehát eleve elrendeltetett lett e szep gyerek megjelenese.

Tavasz volt, Rrroka volt, Keratomi volt, sokan voltunk, Érd tévé volt, nem ettek meg az Ófalu vérkutyái, csupa jó dolgokról tudok most is beszámolni. Rrrokával, egyedül égettem a salakot felfele, Tomival döngöltünk lefele a tetőről, Évi bevitt minket a végén, hogy ne Tárnokon lyukadjunk ki, és nem is tudatosítottam, az öröm úgy kúszott fel lassan bennem, hogy hétfőn tetőzzön csak kimondott gondolatként, és csak akkor értettem meg igazán, miről is szólt ez most nekem, amikor másnap újra kimentem a tizenöt fokba kocogni egyet az otthonról dolgozás ebédszünetében. Darabos volt, lassú is volt, de a vasárnapi harmincra tettem rá, ami nekem ezzel a hétfővel együtt főleg egy mérföldkő lett, méghozzá olyan, ami nekem számít igazán.

Kiliant már mindenki agyonhasználja hivatkozásként, de kénytelen vagyok újra előszedni a kiscsávót, mert volt egy fontos mondata, ami megmaradt bennem - és még csak az sem számít, hogy igaz-e vagy sem: "I have been racing for 15 years but the final goal is not race it's to be able to move in the mountains quick" (5:53-6:00)

 

 

Ekkor gondoltam talán először, de legalábbis megfogalmazottan arra, hogy fontos, hogy a célokon, eszözökön túl legyen egyfajta futásos ars poetikája mindenkinek, amit az összes versennyel, edzéssel el akar érni, de semennyire nem elvonatkoztatva magától a tevékenységtől. Most nem arról beszélek, hogy le akarok fogyni, ki akarom engedni az agyfaszt, hanem, hogy konkrétan a futásban mi a célom. Végül is az a keret, amiben, és ahogy ezeket az áttételes célokat el akarom élni. Azt hiszem. Annyira mégsem gondoltam ezt végig szavakkal.

És rájöttem, hogy ezt is elég korán bevéstem magamnak: a hatótávolságomat akarom növelni. Úgy "kirándulni' 30-40 kilométereket, hogy ne akarjak ezekbe belehalni, hogy rutin legyen ekkora kört menni.

És ez történt meg vasárnap. És az sem számít, hogy ez kínosan sok év után történt meg, nem számít a tempó sem, az éveket le lehet majd hazudni, a tempón lehet finomhangolni, lehet majd polírozni az egészet, de igazából nem számít, nem változtat a megérkezésen.

Kibaszott nehezen indult be újra a gép decemberben, a partizánmaraton után múlt hét pénteken futottam meg az első életjeleket tartalmazó 11 kilométert. A semmiből, a hat-sok-tempós vánszorgásokból, vagy a pulzuslázadásos-megszaladásos gyötrődésekből minden átmenet nélkül megszabadulva úgy éreztem, mintha egy bomba szakadt volna le a hasamból, a lábamból, súly nélkül kerülgettem az emberbójákat az Andrássyn hazafele futva a munkából. 

Nem történt semmi mérhető csoda Érden, egyszerűen nem haltam meg, és olyan könnyen fordultam rá 25 után egyedül a gátra, mintha nem is én lettem volna, a sumák, a lusta, a fejben gyenge árnyékharcos. 

Soha nem fogom elfelejteni a két évvel ezelőtti első harmincamat, ahol először futottam meg azóta már azért eléggé kitapasztalt nagytétényi Nagy Körömet, de még egy évvel ezelőtt sem volt sima menet ez a táv.

Amikor most januárban leesett az Idei Nagy Hó, sétáltam egy Gellérthegy-Sashegy-Irhás-árok huszonhatost tökön-babon keresztül, úgy, hogy nem átallottam a végén is füttyögni, de most lett csak biztos, hogy végre lett harminc kilis rutinskillem. Amit meg kellene őrizni. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr8113616992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alehunter 2018.01.30. 20:58:25

Gratulálok hozzá! :-)
A trulyhoz is, meg a 30-as rutinhoz is!...a home office-ért meg nagyon irigyellek - én ilyen hétközbeni napközbeni futásokat csak úgy tudok megejteni, ha kiveszek egy napot a tavalyról megmaradt szabadságok közül :-)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.01.30. 22:12:47

@alehunter: Nagyszerű, de akkor magyarázd már el úgy egyben ezt a szopoknyalokgombotvarok@csakfizess.hu-t, mert azóta sem értem, de jól odaverted a szöget abba threadbe.

alehunter 2018.01.30. 22:58:13

@téglánakgyors:
:-)
egy egyetemi évfolyamtársam mondása volt anno a vizsgák előtt, amivel azt kívánta kifejezni, hogy bármit megtenne egy kettesért. csak arra utaltam volna vele - természetesen csak a vicc kedvéért, hiszen egyrészt feddhetetlen és megvehetetlen jellem vagyok :-) másrészt meg úgyis túl makacs hozzá, hogy bárki edzéstervét kövessem, aki nem én vagyok - hogy rám is gondolhat bárki, ha edzéstervet akar tesztelni valakin és mindezt grátisz tenné :-)
sorry, ha bántó, vagy sértő volt

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2018.01.31. 07:07:59

Szép is ez, meg jó is :)

Közel azonos tempóban tudtuk le az YT-halfot... na jó, te voltál a gyorsabb. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.01.31. 07:48:30

@alehunter: őszintén szólva addig nem jutottam el, hogy sértő vagy bántó legyen, mert eleve értő olvasásból megbuktam ott. Pedig eddig azt hittem, hogy szövegelemzésből isten vagyok - ez zavart igazán.
De én viccen kívül mondtam azt, hogy nekem többet ér a párbeszéd a blogomban, minthogy most, vagy később kapjak egy ingyen edzéstervet - ha már pont erről volt szó.
Ha munkahelyről van szó, a tavalyról áthozott szabik is magukért beszélnek, én mindig azt mondom :(

@regulat: jó, de tuti, hogy megmásztad a kolostort is :D

Ja, ezt régóta akartam kérni, javasolni, ötletelni, hogy amikor azt írod, hogy "A szintemelkedés, ahogy az órám mérte:", oda lehetne írni esetleg, hogy hány méter volt az emelkedés, mert én a rajzból sosem tudom jól kiszámolni. Bár lehet, hogy matekból is bukásra állok :)

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2018.01.31. 08:07:34

@téglánakgyors: Neeem, csak a budai kéken szaladgáltam. :) Szinte sík volt a kilométerenkénti 22,5 méteres szintemelkedésével.

Igazából, azért nem írom oda pluszban, mert az elején ott a link a túrához... ez inkább szintrajz akarna lenni. Azt hiszem, a jövőben a szintemelkedés helyett a szintrajz szót fogom használni. :)

alehunter 2018.01.31. 11:57:51

@téglánakgyors: a hiba nem nálad volt, így belegondolva valóban elég kétértelmű volt a dolog :-)

ha úgy volt érthető amit írtam, hogy komolyan feltételezem rólad, hogy egy ingyen edzéstervre hajtasz, azért meg tényleg elnézést, ez nem állt szándékomban.

viszont egy teszt akár a te részedről, akár máséról, aki teljesen szavahihető (mondjuk ehhez meg szerintem szükséges, hogy fizessen is érte az illető, egyébként azért az objektivitás kérdőjeles) tényleg érdekelne. úgy általában is lehetne valamiféle olyasmi csoport, akik hajlandóak időközönként némi pénzt összedobni erre-arra és egy adott dolgot leteszteltetni valakivel. kár, hogy teljesen lusta vagyok az ilyesmihez, mert ez akár még egy hasznos ötlet is lehetne. :-)

a szabik áthozatala engem annyira nem zavar, végülis szeretem amit csinálok és ez egy ilyen munka - hol feszítettebb, hol kicsit lazább - bár ez utóbbira igazából csak várok már jópár éve, eddig valahogy sosem jött el :-)
mondjuk kétségtelen könnyebben elviselhetővé tenné a dolgot a home office...

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.01.31. 12:33:38

@alehunter: túl van tárgyalva :)

Ezek a dolgok nekem is hiányzoznak (tesztelések). De ha azt nézem, hogy - amikor pl. még az Endomondot, és tsi-t hajtottam a neten, hogy melyik használjam - az angol nyelvű tesztek sem voltak rendszeresen frissítve, végigvezetve, akkor egy sokkal kisebb piacon erre még kevesebb esély van, ezt be kell látnom.

@regulat: hát igen, a kék az ilyen, alig huplázik. :D

Jogos, a link másik oldalán végül is ott van minden adat.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2018.01.31. 14:13:27

"Úgy "kirándulni' 30-40 kilométereket, hogy ne akarjak ezekbe belehalni, hogy rutin legyen ekkora kört menni."
ha a kirándulni alatt a futást (is) érted, akkor kemény vagy. vagy leszel...:D
Én hosszú idő után éppen ma futottam egy félmaratont reggel, 18 után majdnem belehaltam, legalábbis úgy éreztem. Jelen pillanatban a szervezetem nincs felkészítve ekkora stresszre :). De majd ha eljön az ideje, felkészítem. Viszont nem tudok egész évben felkészült lenni a hosszabb távokra. Sem hüvelykujjam, sem időm nincs rá :D ;)
még a YT-t is kihagytam...:(

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.01.31. 15:39:54

@snatch_: a kirándulni kitétel a lényeg :) Futást jelent, de kifejezetten nem versenyteljesítmény leadásával. Tehát a mindenkori adott gyorsaságom mellett a nem meghalós tempót jelenti. A januári futásaim szerint ez most pont hat perces és hét akárhányas tempót jelent vízszinttől és felülettől függően - kb harminc kilométerre.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2018.01.31. 15:42:50

@téglánakgyors: jahh, sejtettem, de én lehet, hogy pl. hatpercesben sem tudnék 30 km-t menni/futni most. Pedig "alapozási" időszak van, vagy mi...:D

alehunter 2018.02.01. 22:52:02

@téglánakgyors: ezekel a netes tesztekkel szerintem a frissítésen kívül van még egy alapvető gond: igazán nem nagyon tud semmit az ember a tesztelőről és ez azért hátrány. hogy egy példán szemléltessem: itt van a hoka clifton 4 nyomban csupa csodálatos review-val a neten és hát mit tehet ezután az emberfia, aki arra adta a fejét, hogy ne csak hosszan fusson, de mondjuk kevésbé lomhán is, mint egy agyongélezett asicsban? nyomban rendel egyet a netről (mert ugye itthon fel se tudja próbálni előtte nagyon sehol, nemhogy megvenni)...aztán csak a méreten izgul, hogy az bejöjjön, mert az alapján nincs ingyen csere...és mázlija van, mert pont jó, aztán alig várja, hogy a munkából hazaérjen és nyargalhasson vele...végre felveszi és:
első km egy csodás száguldás! - EZÉRT LETT VÉVE!!!!
második km: kissé lassul a dolog, meg valami nem is túl kényelmes odalent a talpközépen, ami ugyebár nem várt egy cipőtől, amit az ember azért vett, hogy hosszúkat fusson vele/benne...
harmadik km: meg kell állni újrakötni - és innentől szenvedés
és a végén a tervezett 12-ből lesz 6, meg egybefűggő vízhólyagok a belső talpi élen, meg a belső talpközépen...
aztán persze hozzá lehet szokni, be lehet törni kicsit a cipőt is, de végülis ez a cipő pl egy magas lábboltozatú futónak való (amilyen pl te lennél) minden bizonnyal, mert én a nem lúdtalpas, viszont teljesen átlagos lábammal még most sem érzem túl kényelmesnek 12 km után - igazából gyorsabb, mint az asics gel cumulus, ami mellé vettem, de azért ha a gyors futásaimra kerestem volna cipőt, akkor nem egy hoka-t veszek...szóval egy szó mint száz, ha tőled olvasom, hogy mennyire tökéletesen kényelmes és mennyire jól fekszik a talpad belső ívéhez, akkor nyilván gyanakszom és nem rohanok bele elsőre, mert a korábbi blogbejegyzéseid alapján oylannyira tisztában vagyok a lábad anatómiájával és a sportorvosi kórtörténeteddel, mint a jótanuló a tizes szorzótáblával :-)
így viszont, hogy csupa ismeretlen szakértő (minden bizonnyal tűpontos, ám az én esetemben mégsem hasznos) review-ját olvastam, megvettem és most ott tartok, hogy vagy az a kétszázegynehány km volt életem legdrágább kétszázegynehány km-je fajlagosan, vagy futom benne továbbra is a 8-12 km-eket és valami olyanra használom, amire nem igazán való - bár kétségtelenül nem vagyok lassú benne az asicshoz képest :-)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.02.03. 12:34:46

@alehunter: ez marhára így van, és ez engem is kiborít mind a mai napig. Sőt, tovább megyek, az Asics GT 2000-et boltban ajánlották, kocogtam is benne a boltban lelkiismeretesen, már amennyire a Spuriban lehet. Mondjuk máshol meg semennyire nem lehet, és semennyit nem foglalkoznak velem. Az eladó a legjobb tudása szerint segített, értett is hozzá, jobban, mint más helyeken az eladók 99%-a és mégis ez lett a legnagyobb bukta, az egyetlen cipő, amiből kiszálltam még 100 km előtt.

Ha valakinek nincs szerencséje, és nem találja el viszonylag korán, hogy neki mi kell, akkor azt hiszem ezeket a sztorikat nem lehet megúszni. (Mondjuk engem a kíváncsiság és a költhetnék is visz néha, kár lenne ezt letagadni.)

Sokat emlegetett Dani barátom öt évig remekül elvolt a Vomerokban, számolatlanul futotta szét őket, de lassan rá kellett jönnie, hogy az ultrákon megöli a lábát 100 környékén, és felette. Ráadásul keskenyednek is ezek a csukák, szóval ő pl szintén meg van lőve, nem igazán tudja, hogy merre tovább ezen a fronton.

Én a Solereview-val ápolok szoros viszonyt évek óta, kb pontosan tudom, hogy az ott leírtak nekem mit jelentenek, és itt viszonylag elég komoly mátrixba helyezik a cipőket, tehát van egyfajta összehasonlítási alapom. De persze itt is a merítés a szűk keresztmetszet, mert Hoka utoljára két éve szerepelt az étlapon.

De itt azt is tudtam, hogy ha irgalmatlanul lehúzták a Vomerot - mint pl ahogy a 8-9 szériát, hogy nem változott semmi a cipőben évekig, és mekkora szar az egész - akkor megnyugodhatok, mert tökéletes lesz a cipő. Aztán ugye jött a változás a Nike-nál, hogy bezárjam a kört Danihoz visszakanyarodva.

(Én még szerencsés vagyok a budapesti lakhelyemmel, tudtam Hokát próbálni a Nomádban pár éve (bár azóta már több helyen kapni), azonnal láttam, hogy nekem szűk lesz. )

alehunter 2018.02.04. 22:34:41

No igen, a solereview nem rossz, én is nézem lelkesen - és amint Te is írtad: a probléma az, hogy hoka speciel nagyon ritkán fordul meg náluk is.
és általános gond az is manapság, amit írsz: hogy szűkülnek a cipő orr-részek...hogy ennek mi értelme van? néha tényleg elgondolkodik rajta az ember, hogy a nagy cégeknél marketingesnek és BDsnek tényleg csak üresfejű barmokat vesznek föl? hogy honnan a frászból eredhet az a nézetük, hogy az elmút pár évben az emberiség átlagos lábfejszélessége rohamosan csökkenésbe kezdett?
szinte minden cipő egyre szűkebb - mondjuk én ehhez adaptálódva vagyok, mert az első cipő, aminél leragadtam az asics gel cumulus 18 volt, ami becsületes abroncsként megszokatta a lábujjaimmal a szűken levést - és ezt én neki a korábbi cipőimhez képesti elképesztő párnázottság miatt simán elviseltem. szóval ehhez hasonlítva a hoka sem volt szűkebb (és objektíve tényleg nem egy rossz cipő, csak nem nekem lett gyártva, na).
ami viszont maximálisan bejött (mert azért a kíváncsiság és a költhetnék engem is magával ragad 'néha', mégha a meglévő cipőimbe beleférne másfél évnyi potenciális km is) az az adidas supernova; akkora tér a lábujjaknak, hogy miközben én futok, felkérhetik egymást körtáncra elől és olyan mértékű párnázottság, ami még az asicshoz képest is kiemelkedő - és mindezt úgy, hogy nem úgy érzi az ember a lágy lépteket, mintha egy adag ragacsos műtakonyba lépne; szóval szeretném azt gondolni magamról, hogy racionális lény vagyok és most, hogy megtaláltam a számomra megfelelő cipőt, nem próbálkozom tovább (pedig sajna fogok - ott van nyomban az ultraboost, ami folyamatosan mozgatja a fantáziám, amióta először fölvettem a supernovat)- és hogy némiképp nyomban rácáfoljak a racionalitásomra: vettem belőle még egyet későbbre - szóval így már kérdéses, hogy évi 2-3000 km mellett vajon vehetek-e még új cipőt életem során, vagy a meglévők közül is lesz olyan, amelyiket mellém temetik majd nullkilóméteresen. :-)

Kilfish · http://www.kilfish.com 2018.02.05. 10:40:41

@alehunter: Arra, hogy szűkülnek a futócipők orrészei vannak online elérhető egzakt statisztikák, vagy csak rengeteg futó szubjektív tapasztalata ez? Csak mert ha valaki elkezd futni vagy csak tolja egyre komolyabban éveken keresztül, akkor kilaposodik a lába, szétterülnek az ujjai, héhány számot is "nőhet" a cipőmérete. Simán lehetséges, hogy valaki kezdő futóként vesz 2 teljesen egyforma pár cipőt, szétfutja az elsőt 1-2 év alatt és amikor előveszi az úgyanolyan nem használtat már szűkebbnek fogja érezni azt.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.02.05. 11:05:40

@alehunter: A Supernova szériába még a Sequence 7-tel szerettem bele, a Glide 8-asban futottam a tavalyi maratonjaimat, és az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy nem akarja megölni a lábbujjaimat és a rüsztömet. A Glide 9, vagy akárhogy is hívják most elszenvedte nagyjából ugyanazokat modernizációs újításokat, amiken a Vomero keresztül ment. Hálistennek a tér megmaradt elől, de pont, ahogy a Solereview is írta a cipőfűzős rész eleje eléggé merev, ráadásul olyan vastag talpbetétet kapott, amilyen még Adidas cipőben nem volt - tehát az is nyomja felfelé a lábamat. A betétet kapásból kicseréltem egy régire, és úgy elmúlt minden bajom.
Az ultraboostot én is nézegetem, de eddig nevetségesen drága volt. Most találtam leárazva, de cipőből egyelőre megvagyok majd egy évre előre, tovább meg azért nem akarok gyűjteni :D

Az Altra márka megvan? Bár az meg extrém módon zero dropos, meg az árában is van pár darab nulla.. Mindenesetre ők kifejezetten figyelnek a helyre elől.

@Kilfish: A Vomero, Pegasus vonal tuti, hogy szűkült. A Solereview -on is többet találkozom ezzel a jelenséggel, de minimum egy ezzel foglalkozó cikkre én is kiváncsi lennék :)

Az a meglepő, hogy 43-as Pegában kezdtem, az volt az első cipő, amit tényleg én választottam úgy, hogy utána jártam, hogy nekem legyen kényelmes - ne az eladó mondja meg, hogy nekem mi kell. Imádtam azt a csukát, nem is vittem el újrafelhasználásra sehova. Egy év után szedtem elő, hogy az irodába jó lesz váltócipőnek - hát koppra végig ért benne a lábam. Pedig az én eddigi 1500-1800 km-emnek nem hiszem, hogy lenne ilyen hatása. Aztán fene tudja, passz.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2018.02.05. 12:29:30

@téglánakgyors: Évi 1500-1800 km-nek dehogy nincs olyan hatása, hogy kisimul, terebélyesedik a láb. Én utcai (nem futós) cipőkben 42,5-43-ast vettem régebben, amikor kb. 8 éve pár év kihagyás után újra kezdtem futni 43,5-ös cipőkben futottam, hogy legyen bőven hely a lábfejemnek, most kb. 1 éve már a 44,5-ös, 44 2/3 fútócipős méreteknél tartok, és lassan kezdem ezeket is túl passzentosnak érezni új vásárlásakor. És nekem is csak 1500-1800 km jön össze egy évben. Ettől függetlenül persze elképzelhetőnek tartom, hogy valóban szűkülnek a gyártósoros kaptafa méretek szélességben, amiben én sem értem a logikát ha valóban így van, ezért is kérdeztem, hogy vannak-e erről elérhető statisztikák. De az is biztos, hogy ebben a nagy futós boomban a nagy többség nem is tud arról, hogy a rendszeres futástól bizony változik, nagyobb lesz a lábfejük mérete.

alehunter 2018.02.07. 08:05:04

@Kilfish: statisztikát nem láttam, amit láttam az az, hogy általában ez a következtetése azoknak az angol nyelvű oldalaknak, ahol cipő review-kat nézek.
stsatisztikán felül viszont: én nem futok még egy éve sem és mégis ezt érzékelem. sőt, mikor az első asicsomat megvettem, akkor olyan 3-400 km lehetett a lábaimban, tehát a szétterülés közelében se lehettem és szűknek éreztem a korábbi cipőimhez képest mégis, előtte sosem kékült be lábkörmöm, abban meg szinte nyomban (a hosszal nem volt gond, egyszerűen csak ősszepréselte őket). viszont egyébként elég szuperül éreztem magam benne, tehát ezt elviseltem neki.
olyannyira, hogy vettem egy pont ugyanolyant, mikor kezdett megöregedni szegény és azt pont ugyanolyannak éreztem, tehát azt mondanám, hogy szétterülésről még ekkor, olyan 1000km környékén sem lehetett szó. ezzel kb egy időben felvettem a még újabb modellt és az még szűkebbnek érződött, ezért arra már rá sem próbáltam.
egyébként meg nincs egy széles lábam - simán bírom az egész napos kiképzést is hegyesebb orrészű, keskenyebb alkalmi cipőkben - ja, ezeket továbbra sem érzem szűkebbnek, szóval komoly szétterülés az esetemben még mindig nem lehet megyarázat - ehhez gondolom kevesebb mint egy év túl kevés :-)
szóval statisztika nincsen, de szerintem az, hogy többen, akik azzal foglalkoznak, hogy cipőket próbálgassanak több modell esetén is leírják ezt a tapasztalatukat azért utalhat arra, hogy egyes gyártók ebbe az irányba mozdultak - az asics pl saját tapasztalat alapján is

alehunter 2018.02.07. 08:10:08

@téglánakgyors:
nekem a legújabb adidas supernova egészen kényelmes, szóval tényleg nem panaszkodom a helyre, ha nincs gond :-)
az altra-t nem próbáltam (még?), bár mikor a hoka-t vettem, ezt is fontolgattam. viszont most annyira jól elvagyok a supernovaban, hogy szerintem amíg kapható, egyelőre felhagyok a kísérletezgetéssel (kezdenek gyógyulni a lábujjaim benne és sosem fáj a talpam/lábfejem futás után annak ellenére, hogy határozottan több és hosszabb hosszú futásom van mióta megvettem). esetleg az ultraboos - bár most könnyebb megállni a vásárlást, mert eltűnt a nagyon akciós a webshopból, amit nézegettem :-)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.02.07. 16:47:04

Amit még akartam írni - többször is -, és ami beleillik a webshopos, boltos témakörömbe is, hogy ugyan léteznek a 2E, 4E modellek szélesebb lábfejre, de ezek nemigen jutnak el a se a offline, se az online boltokba, vagy ha igen, akkor jellemzően nem ezek lesznek leárazva. Márpedig teljes áron nem veszünk futócipőt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.02.07. 17:35:12

Kínosan sok év után? :) akkor én mit mondjak ha majdnem 25 év után lett sima ügy a 30-40 lefutása gond nélk7l? :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.02.07. 17:35:54

Ja ès nagyon jó h ott voltál velünk, állat jókat tudunk vihorászni :D

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.02.07. 17:58:22

@rrroka: mi lenne egy százalékos sörrel, el sem merem képzelni :) kell egy nyári yt, lehet, hogy igazad van :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.02.08. 07:52:06

@téglánakgyors: a gyümölcsös sörök nyári futás után (közben :D ) esnek a legjobban!

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.02.08. 11:20:36

@rrroka: februárban ezek szerint testes, téli söröket kell vinnem :) Bár félve jegyzem meg, hogy vszeg ott neki kellene mennem annak a második, harmadik gátkörnek, hogy március végén hahotázva és nótázva menjen az ötvenkettő.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.02.09. 17:49:25

@téglánakgyors: én is tervezek plusz köröket, szóval társaság lesz. :)
süti beállítások módosítása