nemmaratonman

nemmaratonman

A csúnya fiúknak is van szívük

2018. december 07. - téglánakgyors

kepernyofoto_2018-12-05_17_45_05.pngPár éve olvastam, hogy az Adidasnak nagy gondjai vannak azzal, hogy az urbánus, fiatal designereket hogyan is csábítsa Németországba, az isten háta mögött két kannyaral, jobbra lévő központjába, Herzogenaurachba. Ha dolgozhatsz Berlinben, Amszterdamban, New Yorkban, vagy a világ bármelyik partiképes metropoliszában, miért is akarnál tyúkfalvára költözni, ahol az egyetlen pikáns dolog, ami történhet veled két bajor virsli között, hogy akármilyen kalandba keveredsz egy Puma alkalmazottal? Na most ezen a problémán vagy nem sikerült felülkerekedni, vagy valami baromi régi cipőt találtam meg a fekete hétvégén a Premier Outletben, mindenesetre sikerült megvennem eddigi futóéletem kétségtelenül legrondább cipőjét.

A Supernovákkal régóta intim viszonyt ápolok - annyira régóta, hogy időközben már nem is Supernováknak, hanem Solaroknak hívják őket (igazán jó kreatívokból is hiány van még, úgy érzem). Nemigen tudták eddig elrontani őket, legalábbis kifejezetten nem abba az irányba alakultak, mint a Nike cipők, amelyek az évekkel csak szűkebbek és feszesebbek lettek. Az én Adidas vonalam ehhez képest még tuflákabb lett (még több olyan Boost zizi és pattogatott kuku került bele a talpába) és ha lehet még egy picit még nagyvonalúbbra szabták a lábujjak helyét. 

120832.jpgAz igen barátságos 50 fontért rendelt Supernovám nem jött meg Brexitföldéről (pedig az még szép is lett volna), ezért kénytelen voltam egyrészt égreföldre és magyarok istenére reklamálni, másrészt nagy levegőt venni és leereszkedni Mordorba a Fekete Orkok Éves Nagy Ünnepén. Félreértés ne essék, nekem egész black hétvégén és összes red napon, vagy szájber hétfőn zsibbadt a webshopkattintós ujjam,  kb millió és egy dolgot tudtam volna  venni  - főleg nem túl jól leárazott, térképes Garmin órát - de ilyenkor tömegbe menni még nekem is kihívás. A Premier Outlet nem is okozott csalódást: az ajtóból egyenesen a pénztáros sorba léptél, és összesen két igen csúnya Supernova volt a polcokon, meg egy csomó jobban, vagy éppen nevetségesen nem leárazott ilyenolyanboost csuka. A két csúnya variáns közül is a még csúnyábbikból volt egyetlen egy darab 44-es. De viccen kívül, annyira meghökkentően ronda volt, hogy kétszer is levegőt kellett vennem, amíg forgattam, hogy Peti, a futás nem divat.

De divat, én ezzel nem leszek képes egy évig együtt élni!!

De nem, nem divat, ez van, best offer, take it.

 

img_1396.jpg

img_1439.jpg

img_1393.jpg

 

Látjátok, ahogy a fekete és a fényes negro különbüzó árnyalatain játszik a fény, miközben a kompozicióhoz semmilyen tekintetben nem illő, egy közös ponton illeszkedni nem tudó csúnyakék és csúnyapiros egymásnak felelget egyfajta, valaki által játékosnak vélt asszimetriában? Döbbenetes.

Igazából imádom, tökéletes téli cipő lesz! Futókeresztségben A Csúnya Fiúknak Is Van Szívük nevet kapta.

De nem csak a csúnyasága különleges az én cipőmnek, hanem a törzskönyvezett neve is az: kérem szépen, ő hivatalosan az igencsak latinosan hosszú Adidas Boost Supernova Aktiv nevet viseli, és én rendkívül elszántan kerestem a boltban, hogy mit jelent ez az Aktiv utónév, mert ez általában annyit szokott jelenteni, hogy valami létfontosságú szervet kivesznek a cipőből, amitől egyszerre lesz olcsó és futásra használhatatlan. De nem.

 

img_1394.jpg

 

Az Aktiv egy eredetileg norvég, rákellenes alapítvány, amelyet Grete Waitz alapított - akiről sajnos korábban soha nem hallottam, pedig nem akármilyen futó volt. Hálistennek van egy az enyémnél sokkal nagyszerűbb oldal - természetesen a Futásról Nőknek, amit már vagy tucatszor ki akartam tenni oldalra, nem mintha rá lennének szorulva az én linkemre -, ahol viszont nagyon is hallottak róla.

Szóval ott álltam a fekete péntek fekete szombatján egy fekete, rákellenes cipővel a kezemben, és igen sok gondolatom támadt, ezek közül csak egyetlen egyet osztok meg: iszonyú kiváncsi lennék, hogy onnan a világ végéről, Biatorbágy egyik pénztárgépéből vajon valóban eljut-e ez a pár forint a világ másik végében működő,  egyébként nagyon szimpatikus alapítványhoz? A rák kurvára nem nézi, hogy Norvégiában, vagy az USA-ban dolgozik-e éppen, és igyekeztem én sem érezni a globalitás viszonylagos, már-már abszurdba fordulását, onnan, a magyarországi outletből. A betegség mindenhol betegség, főleg annak, akit megtalál. Talán a legnagyobb csalódás ebben az, hogy hiába sportol, hiába tesz az egészségéért, hiába fut az ember, hiába nyeri meg akár kilencszer is a New York Maratont, egyáltalán nem biztos, hogy lesz mit beváltani a végén. 

De vajon tényleg eljut-e a betegséggel küzdőkhöz a pénz az outletből?  (És vajon tényleg óceánt ment-e az óceánmentő Adidas, és vajon valóban óceánt ment-e az óceanmegmentő karkötő?)

--

Ha már betegség, még ha szerencsére - bár ezt csak remélheti az ember - nem is összehasonlítható: rögtön az első hideg futásomból sikerült egy már szokásosnak mondható torokfájást szereznem, ami másfél nap alatt el is múlt. Hétvégén hát elmentem egy lassabb, kényelmes húszasra, amiből most már egy határozottabb torokfájás lett, azóta sem mertem kitenni a lábam az utcára futócipőben. Így jár az, aki nem a jó időben fut előre a kiszemelt kétezer kilométerig, hanem majd kétszázat hagy decemberre...

 

 --

Négy év után eszembe jutott, hogy amikor elindultam itt, azzal a lendülettel csináltam egy Facebook oldalt is. Azt hiszem ez az. Most, több napi tanulmányozás után talán ki merem jelenteni, értem, hogy működik. Ám ahogy az elején is túlzásnak tűnt, úgy annak tűnik most is. Kell nekem ilyen?

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr9114437834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2018.12.07. 13:52:36

Vegyél már végre egy Hokát! :D

Kilfish · http://www.kilfish.com 2018.12.07. 14:20:39

Jaja, ha ilyen agyoncsillapított cipő mániás vagy, akkor már rég ott kéne figyelnie egy Hokának a polcodon. Lehet, hogy nem tetszene jobban az Adidasaidnál, de akkor is feljebb kerülnél legalább egy kaszttal a futótársadalomban :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.12.07. 14:56:07

@haanchee: Egyszer próbáltam igen szemérmesen egy Hokát a Nomádban, de akkoriban az egyelten megfizethető példány a Clifton 1-2 volt, amely egyrészt fertelmesen szűk volt a lábbujaimnak, másrészt olyan dörgedelmet kaptam minden futónak címezve az eladótól, hogy miért akar mindenki VERSENYcipőben futni, amikor van rendes Hoka is (ötvenezerért)!! Aztán bezzeg jönnek reklamálni, hogy 500 km-et sem bírt a cipő!!

Na azóta sincs Hokám :) Persze gondolom, hogy azóta olcsóbb is lett, látom is, hogy jóval több helyről beszerezhető, próbálható, és biztos a szabás is változott. De legalább itt nem köpöm szemen magam: nem csak tanácsolom, hanem vallom is, hogy ne változtass a bevált recepten. Amíg jó az Adidas, addig maradok, nagyon szeretem ezt a vonalat. :)

@Kilfish: bár ezt valóban meg kellene fontolni! :))

Kilfish · http://www.kilfish.com 2018.12.08. 17:42:35

@téglánakgyors: Nekem van egy Hoka Cliffton 3-m, nem tudtam róla, hogy a Cliffton versenycipő lenne, pedig mielőtt megvettem egy csomó Hoka rewiev-t nyálaztam át. A minőségével abszolút meg vagyok elégedve, ugyan ritkán futok csak benne, de 560km-t már összegyűjtött, és a legapróbb amortizációnak sem látom rajta a nyomát. Terepre szánt Hokákról már rengeteg negatív hozzászólást olvastam tartósságot illetően, főleg Hoka ATR nemt'om hanyasok már 200 km után kezdték megadni magukat, de én még nem próbálkoztam terep Hokakkal, úgyhogy azokról nem tudok igazán véleményt mondani.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.12.08. 21:33:32

@Kilfish: Akkoriban még a Nomád oldalán is konkrétan ez volt írva. Mármint, hogy verseny cipő. Azért volt annyira könnyű, mert sok anyagot kispóroltak belőle - legalábbis emlékeim szerint, ezt mondták a boltban. Azért is került "csak" harmincvalamennyibe, míg a Bondiért elkértek ötvenezret.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.12.09. 07:57:11

@téglánakgyors: ez egy tök szolid csuka a règebbi ezüstnyíl-neoncsík kombós oldschool cipőkhöz képest.
HOKA szerintem annak kell,.akinek vmi baja van, fáj ittott, nem javul, technikával sem orvosolható, vagy ha olyan sokat fut, hogy kell az extra védelem 6-8 óra után. Hokában félmaratonozni pl rossz irány, eltunyìtja a lábat.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.12.09. 10:05:30

@rrroka: Volt nem is olyan régen ez a szokásos, tükörfordításos Index cikk, ahol (újra) elővették, hogy jártak régebben az emberek. De legalább a forráslinkeken vissza lehet kattintgatni, és talán mindössze két klikknyi távolságban van ez a tök okos kis videó, tényleg érdemes megnézni. Semmi világrengető dolog, de legalább nem a Futni születtünk stílusában adja elő magát a középkorszakértő úriember.

youtu.be/EszwYNvvCjQ

Ezt figyelembe véve a Hoka anatómialiag meglehetősen jól van szerkesztve, az, hogy van alatta egy rakat csillapítás szerintem nem olyan nagy baj, főleg aszfalton, betonon. Vagy de?

--

Lehet hogy pont ez a baj, én sok minden vagyok, de szolid az biztos nem :))

Kilfish · http://www.kilfish.com 2018.12.09. 10:35:52

@rrroka @téglánakgyors: Hokat illetően teljesen egyetértek rrrokaval. Én ugyan kalandvágyból, illetve kiváncsiságból vettem egyet, az 5-6 pár cipős rotációban megvan ennek is a helye, de én is azt tapasztalom, hogy "tunyít". Amikor ebben futok, akkor kisebb fordulatszámmal pörög a lábam, mint amikor egy "minimalistább" cipőben, hiába az alacsony drop mindegyiknél, mégis teljesen más futni ebben mint mondjuk egy Nike Freeben. Ugyan minden aszfaltos versenyen ez van rajtam, és ezek között is csak 30 km a leghosszabb táv, jól jön az az extra csillapítás amikor a vége fele már fáradtak a lábaim, de összfutásaimat tekintve csak kevés hányadot teszek meg Hokában.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.12.09. 11:08:27

@Kilfish: Áhh, mit is vitatkozik egy technokrata brandista a purista elitistákkal.... (felfele néző bahh smiley)

Nekem már a Pega is olyan merésznek tűnik sokszor!

videkiman 2018.12.11. 08:39:02

Jól bevált receptem szerintem sem kell változtatni, én múlt héten rendeltem meg zsinórban talán az 5. Saucony Guide csukámat. Volt is nagy meghökkenés, mikor az előző modellt sehol nem találtam leárazva, így az aktuálisat kellett megrendelnem az ecipőről, felháborítóan kevés, 10-15 ezres diszkonttal :)
Így jár az, aki csak akkor kezd cipő vásárlásba, ha az éppen használatban lévő már majdnem elérte a bűvös 1000 km-t.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2018.12.11. 16:20:21

@videkiman: nekem mindig viszket a tenyerem, szóval már 0-200 km-nél nézem az új cipőt, hol kapni éppen nagyon jó áron. Most ugyan van közel 2000 km-nyi előnyöm, de lehet, hogy még betárazok majd egy utolsó Supernovát elhúzván a Solaros időkre való áttérést.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2018.12.11. 20:33:09

@téglánakgyors @videkiman: január eleje nagy cipő akciós szezon szokott lenni, már én is olvasgatom a futócipő reviewkat :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.12.31. 15:06:58

@Kilfish: ha látsz jó akciót, szólj! :) riadólánc!

Kilfish · http://www.kilfish.com 2019.01.01. 19:31:35

@rrroka: itt már decemberben elkezdődött, ha kell valami érdemes sietni, mert erősen fogy a méretválaszték:
www.sportsshoes.com/sale/

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2019.01.02. 08:52:28

@rrroka: Én innen húztam be a ezt a tornacipőt most. Szállítással együtt is olcsóbb volt, mint ever.

www.getthelabel.com/p/adidas-performance-mens-supernova-running-shoes/106157

Ha tényleg kellenek az akciós site-ok, csak mondd, de vigyázz, hogy mit kívánsz, pandora szelencéjét feszegeted :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2019.01.02. 10:26:20

@téglánakgyors: csinálhatnál ilyen témában közszolgálati FB oldalt... ;)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2019.01.02. 10:58:20

@rrroka: Van ilyen, egy zárt csoport egy felettébb zord és szigorú adminnal. Már meghívás sincs igazán oda. :(( Én ott tanultam ki a webes futócuccos vásárlás minden trükkjét. Mottónk: norvég koronában olcsóbb és nincs szállítási díj - szóval tényleg komoly trükkök vethetők be néha :))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2019.01.03. 07:20:24

@téglánakgyors: igen, én be sem jutottam abba csoportba "Róka" névvel. :D ezért lennél te jobb!
úgy hallom egységes lett a szállítási díj, nem működik már a norvég koronás trükk. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2019.01.03. 07:33:11

@rrroka: megvannak a belső informátoraid, vagy csak újságot olvasol :)
Ráadásul a H betűs cég is kiokosodik lassan a saját kuponjaibol, úgy néz ki, a trükkök aranykorának leáldozott, marad a sima leárazás és legális kuponozás. Szomi :(

Én mindenféle állatot bevennék, az tény, cicák, rókák, medvék, mindenki jöhetne, de szerintem belőlem sem lenne jó admin, arról nem beszélve, hogy ahhoz a csávóhoz képest én sehol nem vagyok, amit tudok, tőle tanultam :)
süti beállítások módosítása