nemmaratonman

nemmaratonman

Balaton félmaraton 2015

2015. november 17. - téglánakgyors

Ez most Párizzsal kezdődik. Nem akarom túl messzire vinni, mert ez egy futóblog, szóval nem azzal kezdődik, hogy lelőttek egy orosz gépet a Sinai félsziget felett - nem sokkal Párizs előtt -, és azon is ártatlan emberek voltak, vagy, hogy ugyanebben a pár napban Afrikában egyetemistákat öltek halomra, nem adok itt választ arra a magamnak is feltett kérdésre, hogy miért pont ez a felfoghatatlan dolog kap sokkal nagyobb fókuszt nálam is, a világon is? Minden ember fontos, minden élet pótolhatatlan. Ez Párizzsal kezdődik, mert Párizsnak lett köze Siófokhoz.

Szombat reggel teljes gyanútlansággal nyitottam meg telefonomba könyvjelzőzött hírportálokat, és onnan pár másodpercen belül végtelenül szomorú lettem, mert az arcomba ordított egy szépnek és nyugodtnak indult napon, hogy pontosan ugyanott tartunk, mint akár ezer éve, de tényleg, akár csak ezer kibaszott éve: bőrszín, másság, vallás, hatalom. Onnantól kezdve egész nap Párizs volt.

Persze a helyi valóság sem szűnt meg, megfogalmaztam magamban például, hogy azok, akik aznap, szombaton mentek futni Siófókra nem jártak a legjobban, mert hatalmas szelet, rossz időt kaptak. Kezdtem áldani Danit, hogy rábeszélt a vasárnapi indulásra.

Tökre időben keltem aznap meg minden, esküszöm, de több tényező sem segített, hogy időben érkezzem. A tény, ami leginkább hátráltatott, az, hogy Siófok Somogy megyében van. Ez ugyanis meglehetősen későn jutott eszembe, konkrétan már az autópályán. (Pest és Fejér megyei matricám van. )  Nem csak emiatt, de például egy utolsó utáni pillanatos vécére rohanás miatt is jó 20 perc csúszással érkeztem meg a Beszédes József sétány 83. elé. Ebben az a szép, hogy onnan csak jó messze tudtam parkolni, pedig a tavalyi példámból okulva, úgy voltam vele, hogy én is koppanásig megyek, ha már lehet. Hát nem jött össze. Adott volt tehát egy pár száz méteres sprinttáv a Rajt/Cél kapuig, majd onnan kb ugyanennyi a versenyközpontig: hát ezeket a plusz távokat nem köszöntem meg abban a pillanatban. Húsz percem volt még a rajtszámom átvétele után... Futás vissza a rajthoz, öltözősátor keresés, ott kapkodás, bénázás, tényleg nagyon kedves néniknek táskaleadás. A biztonsági pisi után öt percem maradt, és egyáltalán csak akkor néztem le először a rajtszámomra, hogy honnan a vérből indulok egyáltalán? 4-es zóna. Jól van, tudom, hogy Danival beszéltük, hogy ott kb jó lesz, ahol tavaly is voltam, tehát biztos jó lesz. A lufikapunál realizáltam, hogy az összes ember rossz irányba állt fel a rajthoz, és bár egy ideig próbálkoztam, hogy velük szembefordulva álljak be, végül feladtam, és beálltam a sok béna közé a sorba. Nem lehet mindig győzni, hiába van igazad.

Ott Dani rám kurjantott, nagyon meglepődtem. Annyi időm nem volt a verseny előtt, hogy rá írjak, hogy hol találkozzunk? Hát ő ezt prímán megoldotta, lepacsi, kicsi duma, majd elment előre: jött a néma perc Párizsért.

És sokkal méltóbb és szebb lett volna, ha csak ennyi van, de nem ennyi volt, mert fel kellett vezetni valahogy, hogy rögtön a rajt előtt lesz egy néma perc és ezzel kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy több mint száz halál és ki tudja mennyi sebesült ne adjon már apropót arra, hogy a sporttal, mint az egyik legnemesebb tevékenységgel kezdve, a maratoni futó példáját felhasználva egy konkrét plakátmondatot idézve konkrét politikai üzenetet mondjunk bele a mikrofonba több ezer embernek. Lehet, hogy csak nekem ütötte meg fülem, de nekem megütötte. És ha már a nem profi sportban is aktuálpolitikát kell hallgatnom, legyen az ilyen vagy amolyan oldali, kormányos, vagy ellenzékes, amúgy tetsző, vagy nem tetsző, halálosan mindegy, akkor egészen konkrétan még jobban meg fogok ijedni. Kurvára semmi keresni valója a politikának egy ilyen rendezvényen, ne borítson be mindent és mindenkit egyfolytában.

Amúgy csodálatos (önmagam elleni) verseny volt. Tökéletes idő, tökéletes helyszín. Eredetileg nem akartam vasárnap menni, de Dani rábeszélt. Aztán nem tetszett, hogy két különböző körön megyünk majd aznap, de a megszerelt időjárás miatt sokkal jobb volt az időpont, a két külön kör pedig nem, hogy nem fájt, hanem tényleg dobott egy minimál változatosságot, az amúgy valljuk meg, nem túl izgalmas, demotiválóan hosszú, egyenes utcákra.

A BSI azt írta, hogy "A szombati vonalvezetéstől eltérően ezúttal nem két azonos kört kellett futni, a versenyben résztvevők előbb a város kisebb, az őszi falevelektől különösen hangulatos utcáin, majd a Balatonparton is elhaladtak."

Nos, az őszi falevelek gecire csúsztak, ezen nincs mit szépíteni. Ahogy póló sem jutott a befutócsomagba sok ezer forintért, úgy a Petőfi sétány szűk részeit sem sikerült a hétvégi népsűrűségre felkészíteni. Ezek közül a falevelek jobban idegesítettek - mert tényleg iszonyatosan csúsztak -, a pólón, meg úgy általában a BSI-n már túljutottam, elraktam őket oda, ahova szerintem el kell őket raknom - ami nem jelenti mondjuk azt, hogy legalább egyszer még nem fogom őket ekézni.

A Balatonpart is egy csoportos fájdalom, bár tudom, hogy sokan meg pont azt a részt szeretik. Idén rossz irányba futottunk (tudom, ezt kb úgy mondom, mintha tudnám, hogy akár csak tavalyelőtt melyik irányba ment a banda), és eleve csak a második körben mentünk egy mérhető távot a strandon.

A parti, járólapos másfél-két kili nettóban az én hisztim volt, nincs azzal semmi baj, de én már azt sem akartam, és nagyon anyáztam magamban, hogy mikor lesz végre újra sima aszfalt alattam. A klasszikus füves, gödrös, kitaposott utas 500 méter, na az tényleg egy kibaszott katasztrófa.

És akkor újra mondom, mert eddig semennyire nem jöhetett át: amúgy csodálatos (önmagam elleni) verseny volt. Sokkal, de sokkal többet nyomot latban az öröm, hogy jelen lehetek, hogy újra sok ezer másik, tökre jó arc futó között lehetek, mint az eddigi nyavalygások. Ha tudtam volna, idiótán vigyorogtam volna a minden egyes pillanatban érzett örömtől (még a Balcsiparton is, nincs ebben kérem semmi ellentmondás). Minden egyes ismerős pillanathoz, tetthez, emberhez odamentem volna szívem szerint, hogy megsimogassam, hogy annyira szép.

Az volt a indoklás elvileg, hogy a két külön kör azért lett létrehozva, hogy több idő legyen arra, hogy elnyúljon a mezőny. Én ezt nem matekoltam ki, de tény, hogy nem igazán kellett lassítani. Amikor elindultunk - bruttó öt percnél - akkor elindultunk. És 5:40-nel indultunk. Néztem az órám, meglestem magam, hogy mi a véleményem erről a tempóról, és bár előzőleg féltem, hogy titkon, tudatosan már nagyon arra építek, hogy a versenyen minden más (jobb) lesz, de tényleg minden jobb lett: tele voltam a pillanat, a hangulat drogjával, és ami otthon, vagy párban gyors volt a visszatérésem óta, az itt adaptálható, laza tempónak tűnt. Pulzus 160. Nem a világ vége, tudom, hogy akár 170-nel is végig lehet erőből tolni a 21 km-t.

Ezt kb 10 másodperc alatt lebeszéltem magammal és hát ez lett A Stratégia: akkor 5:40 körül végig, nem lesz negatív split, egyenes vonal lesz, mert a 2 óra ezzel is meglesz kb. Jobbat nem mertem akarni, hülyeség, kapzsiság lett volna. 5:40 körül viszont menni fog. És akkor így gyorsítani sem kell - nyugtattam magam.

Az önmagammal való verseny valahol 12 körül kezdődött, akkor jött meg a gondolat, egy halvány érzés, hogy mintha érezném a combhajlító izmaimat.

A körülhatárolható fájdalomérzet itt meg is állt, nem görcsöltem, nem lett semmi baj, egyszerűen testem egészében lettem magamhoz képest veszettül meghajtva. Nem a tüdőm nem bírta, a pulzusom se ment fel még csak max. közelébe sem, az izmok hiányoztak egyszerűen, a gyors futásra való fizikai képesség.

Egy-egy lassabb helyen (falevelek, strand, első frissítés) be-becsúszott egy 5:50-56-os kilométer. Erre az volt a tervem, hogy majd 2/3-nál, vagy azután ráteszek még, illetve, hogy kurva gyorsan elfelejtem a frissítésnél való megállást.

11-nél betoltam az egyetlen decathlonos, sós karamellás, fagyott fogpaszta sűrűségű gélemet. Azzal nem volt baj. A strandon,15-16 környékén talán, be mertem tolni egy harmad banánt. Az azonnal megbüntetett, egyből megjelent a lépgörcsre fenemód hasonlító gyomorszáj(?) szúrás. Ez akkor szokott megjelenni, amikor hétköznapokon vagyok olyan hülye, hogy csak egy kicsit is egyek közvetlenül futás előtt (meló, hajtás, hazamenés, este hatkor éhesnek levés, kicsit evés, futni menés) Akkor szokott annyira zavarni, hogy visszaveszek a tempóból, de egyszer Danival sikerült átvészelni, mert inkább futottam mögötte kussban, minthogy puha legyek.

Most is ezt válaszottam. Még 2 km-ig jelen volt, aztán szépen elment hátrébb a fájdalom.

A második kör elején valahogy összejött egy 5:30 valahányas kör, és hálistennek volt annyi eszem, hogy azt tartsam, amennyire tudom, mert amúgy egy markáns tempóváltásra, mint példul tavaly, semennyi tartalékom nem volt.

A GPS valahol még az elején elcsúszott vagy 140 métert a hivatalos táblákhoz képest, sajnos hátrányba, nem előre. Fingom nem volt, hogy ezen a nyílt pályán hogy hordtam ezt össze, mert ennyit szerintem összesen nem lehetett levágni kanyarokban. Arról nem is beszélve, hogy a levelek miatt inkább voltam középen, minthogy pl járdázzak egy-egy fordulónál.

Valahol a 6-7. kmnél szúrhattam ki az iramfutómat. Erős 5:40-5:30 valahányat ment stabilan. Egy középkorú, magas úriember, aki laza, megerőltetés nélküli mozgást mutatott. Egy jó ideig emiatt el is hittem neki, hogy erre én is képes vagyok, de ami a legfontosabb, szerintem sokat segített abban, hogy fókuszált maradjak. Többször előforudlt, hogy befele figyeltem, és mire újra feleszméltem, távolabb volt. Menni kellett. Kb a 16-17-nél elengedtem végleg, akkor már lelkileg ártott volna a folyamatos kapaszkodás. Éreztem, hogy gyorsított, nem tudtam tartani, és éreztem, hogy jobb nem tartani. (A ruhatárnál találkoztam vele utána, és megköszöntem neki, hogy olyan jót futott, és ennyit segített nekem anélkül, hogy tudott volna róla. Ő végül 1:59:02-vel ért be. Szerintem nem izzadt bele nagyon :) )

Szóval én toltam neki, amennyire tudtam, és miközben szenvedtem, egyre csak toltam kifele azt a határvonalat, hogy "mikor is hozom vissza azt a pár elvesztett másodpercet az átlagtempómba". A 17. csak 5:40 volt újra, és 18 után volt egy kósza gondolatom, hogy "MOST", ami inkább egy "most" volt. Itt már átváltottam az órámon a virtual partnerre, ami kőkeményen megmutatta, hogy vagy 150 méterre vagyok a 2:00-ás buddymtól. És még ugye az a 140 méter, amivel az órám hátrányban van a hivatalos méterekhez képest. Te kurva élet. Visszaváltottam a szokásos nézetre inkább, ezt nem lehetett elviselni.

És pont itt egy iszonyatosan, soha véget nem érő egyenesben mentünk.

DE
KIBASZOTT
MESSZE
VAN
A
VÉGE


És az még csak a 20 km.

Jól van, bazmeg, futok, futok, akkor csak tartom, és nagyon futok. Az menni fog.

A 20. km nem a 20. km volt, hanem egy másik tábla még az előző körből. Azt a szakaszt pont kétszer futottuk meg. A 20 még mindig sokkal odébb volt. Ránézek az órámra, kiszámolom, még vagy 500 méter a 20. Nem is értettem, miért áltattam magam ezzel a fals táblával. Miért, miért, mert szűkültem és siettem, mit tudom én!


Jól van, bazmeg, akkor még mindig rohadtul futok, futok, akkor csak tartom, és nagyon futok. Az menni fog. Tartani tudom, azt tudom. Tartani tudom.

És még mindig reménykedtem, amikor nagyon messze, de mégsem annyira messze megláttam a kanyar után a lufikaput, meg az egész tömeget. 1:57-kor állt össze a matek, hogy tök mindegy hány km-t ír az óra, mivel a kapuban indítottam el az órát, pont három percem van beérni. 

Tornaóra, tornaóra, tornacipő, csattan láb, be kell érni a tókör végéig a Tibit, a Bregyóban a 400 végéig a Frankó Petit, coopert futok és nem telnek a másodpercek, 100 méreten nem tud annyit nyílni a láb, nem emelkedik a test, csattan a láb, telitalppal csattan a cipő, csattan a nem uralt, nem érzett láb, nincs kontroll, csak a zsibbadt zakatolás, és annyira utálom, hogy teljes tudatommal pillanatállj szintig jelen vagyok és nincs hova elbújnom, nincs kinek adnom a pillanatot, csak egyedül én vagyok méterek, a gravitáció, a hátrány és a testem ellen, a teljesítmény fájó, zsibbadt zakatolásában. És nincs erőm. Nincs honnan venni. 

1:59, vagy kicsivel előtte, még sprintet imitálok, nem más ellen, csak az óra ellen, de amikor újra felnézek, látom hogy elmúlt a 2:00 és innen már csak a "csináljuk végig!" marad az utolsó majd egy percben.

2:00:52. A Garminon 53, a Smashrun 54-et ír, és 2:00:01-re hozza le a hivatalos félmaratoni távot a mért 21.23 helyett.

Teljesen és végtelenül lényegtelen. Nézem az órát. A négymezős kiosztás miatt 2:00-át látok csak, és miközben levegőért kapkodom és megállás nélkül fuckolok a megerőltetés miatt, rájövök, hogy óriásit mentem magamhoz képest, és, hogy rettenetesen boldog vagyok emiatt, és, hogy nem alibiztem, eszembe nem jutott alkudozni magammal, hogy eresszem kicsit el, és, hogy ez egy tökéletesen igazságos és magam számára felemelő eredmény.

Tavaly az egész évet lenyomva, későbbi lesérülést előre kódolva mentem ennél kb két perccel jobbat. Az nagyon nem sok. Most alig lesz 1000 km az éves össztávom, és pár hónap aktív futás van csak mögöttem. És csak két perccel voltam lassabb. Azt remélem, hogy nem csalódok azzal, hogy tapasztaltabbnak, erősebbnek érzem magam.


Azóta izomlázam van, nem a combhajlítóban, hanem a combfeszítőben, a fene se érti ezt. Most az a feladat, hogy ne ismételjem meg a tavalyi, év végi bukást. Szóval most nem kellene erőltetni, pedig lehet, hogy pont az 1000 km múlik rajta. 160-160 km kellene hozzá november-decemberben... Lehet, eleresztem. Annyit nem ér.

December 13. Velencei tókör, útban március 19-re. Cél nélkül nem tudnék mit kezdeni magammal.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmaratonman.blog.hu/api/trackback/id/tr958086590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.18. 06:56:53

Tök furcsa, hogy facebookon is ment a rinya, hogy miért nincs póló, "miért nem fért bele", "meglepődve vettem észre a rajtcsomag átvételnél". világosan le van írva a nevezési díj tartalmában, hogy mi van benne. póló az nincs. én minden versenyen azt nézem meg először, hogy mit kapunk a sok pénzért. ha nincs érem, póló stb, akkor egyszerűen nem fizetek ki 10000 ft-ot érte, mert van csomó másik futás olcsóbban.
egyébként itt korábban sálat, meg fejpántot adtak, én akkor örültem neki, hogy végre nem csak póló.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.18. 07:43:11

@rrroka: Ez a tipikus kisbetűs rész szindróma. Valljuk meg. Nem. Én azt mondom, hogy a Futanet nem egy kifejezetten modern, felhasználóbarát és néha rettenetesen sok átkattintással, linkeken keresztül lehet csak navigálni egy eseményen belül is. És az még csak az desktop verzió. A mobil meg nem is teljes...

Részemről ez nem rinya, tudtam, hogy nincs bent a póló, már csak azért is, mert tavaly sem volt. Viszont, mint ahogy írtam, mindez nem jelenti azt, hogy nem ekézem a BSI-t mindezekért legalább egyszer.

Eredetileg azt akartam írni erről, hogy a befutócsomagot egyetlen kép jellemezné a legjobban. Csináltam is egy képet a Haver szeletről...

Haver szelet. Komolyan.

Teljesen jogos egyébként, hogy nem kell ilyen rendezvényekre járni, ha nem vagyunk elégedettek az ár-érték aránnyal. Némileg ugyan nehéz megkerülni a BSI-t, de nem lehetetlen. De azért sokkal jobban szeretném, ha változtatnának ezeken a dolgokon.

Nekem az időpont és a szimbolikus jelentése miatt a helyszín, a rendezvény is fontos volt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.18. 08:10:06

@téglánakgyors: nem értek egyet a kisbetűs rész szindrómával, mert ez azt feltételezné, hogy amúgy minden futóversenyen kötelező/szokás/alap a póló adása, és itt most vmiért sunyiban nem adtak. ez nem így van, nem alap a póló egyik BSI versenyen sem.
Az viszont igaz, hogy a honlap egy katasztrófa. én úgy jártam, hogy megnéztem az online nevezési díjak táblázattot (3 v 4 link az esemény főoldaláról), ott november 12. szerepelt utolós kedvezményes dátumnak. akartam nevezni az egyik csapattagunkat, és már le volt zárva a enevzés, mert lejjeb szerepelt, hogy nov 11-ig lehet nevezni. ilyen következetlenséget nem szabadna elkövetniük, ez csak szöveges tartalom, pár perc átnézni versenyenként.
Szerintem egyébként a felháborodásra tekintettel jövőre már lesz póló, vagy más futócucc.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2015.11.18. 08:21:03

Mosolygok. Leginkább magamon. Nagyjából ugyanazt a görbét futottam, mint te... csak nekem a front ütött be...

A póló (és egyéb csecsebecsék ügyében...) nekem nem hiányzik, de amikor először voltam öt éve, akkor még örültem neki, aztán volt a semmire se jó sál.... és azóta talán semmi.

Magánvéleményem, hogy eleinte nagyon várod az eseménypóló, hogy utólag magadon is megmutathasd, hogy ott voltál, hogy azok közé tartozol, akik megcsinálták... holott ez nem finisher poló, megkapod, mert fizettél érte.
Magyarul:
Fizetsz érte, hogy reklámozhasd az eseményt...

Szóval én inkább nem is fizetnék érte, de félő, hogy attól sem lenne olcsóbb egy verseny.

Azt meg halkan jegyzem meg, hogy boldog lennék, ha az egyszerre több ezer főt futtató BSI lenne ár/érték arányban a legrosszabb mutatójú versenyszervező, de nem. Van ahol nullával konvergáló frissítésre, az infrastruktúra (értsd budi) teljes hiányára, kérnek el 4-6.000 forintot.

Kilfish · http://www.kilfish.com 2015.11.18. 08:36:53

Én régóta indulok BSI-s versenyeken, voltam már hazai más szervezésű versenyeken és néhány külföldin is. Részleteikben voltak különbségek, de egészében véve szerintem a BSI elég profi, jó szervezésű versenyeket csinál, szeretek azokon futni.
Póló: Regulatnak tökéletesen igaza van. Én is sajnálom, hogy már rajt előtt megkapjuk, elveszett a finisher élmény belőlük (nagyon régen még célbaérés után osztották), másrészt aki viszonylag rendszeresen indul versenyeken már nem tudja hová tenni a sok pólót. Nekem már nem hiányoznak, én inkább néhány más verseny finisher pólója után ácsingózom.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.18. 08:58:53

@rrroka: Én inkább úgy értem, azt próbálom megfogalmazni, hogy sokan szerintem nem olvassák el, nem navigálnak oda, ahol ez le van írva. Viszont úgy általában számítanak rá, hogy kapnak valamit NAGYOT, pluszt az érmen felül. (Pont mint karácsonykor :) ) Alap, vagy nem alap, azért a BSI nagy rendezvényein ott van a póló, legyen az budapesti Spar maraton, vagy akár a még Nike félmaratonok korábban. (Azt nem tudom, hogy volt-e most a Wizz Airen.) És elvárnák, hogy itt is, illetve, hogy mindig legyen.

@regulat: És a pólónál maradva ez egy egyfajta "értékes ajándék" feletti jutalom érzés, attól tökre függetlenül, hogy igen, gyakorlatilag mi fizetünk érte (Bevallom nem értem a finisher póló megkülönböztetést, mert "azokon" a versenyeken is ugyanúgy fizetnek az emberek a beugróért, nem is keveset. Tehát a póló is benne van az árban, vagy nem? Komolyan kérdezem.).
Az aktus, nevezetesen az, hogy elmegy az ember, fut egy nagyot, és kap "érte" utána egy ajcsit, ami számít és megmarad.
Lehet természetesen ez önbecsapás, de ilyen az ember. (Amúgy soha nem hordtam ezeket a cuccokat, de otthon, Anna nagyon örül neki, ha pólóval térek haza. Dani cimborám pedig rendszeresen viseli, természetesen a minél nagyobb presztizzsel járó darabokat.)

De jó, hogy írod a frontot! Mármint sajnálom, hogy beütött. Azt akartam írni, hogy annyira elcsúsztam, hogy kezemben egy Algoflex Fortéval álltam be a rajthoz, hogy majd az első frissítésnél beveszem, mert nem volt időm vizet keresni előtte. Konkrétan szétszakadt a fejem reggel. Futás közben egyből elmúlt, szóval egy szétesett tablettát vakartam ki a nadrágom zsebéből a végén. Majd bevettem egy másikat, mert hiába ittam meg két liter folyadékot utána, elkezdtek megint dörömbölni odabent.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2015.11.18. 09:13:17

@téglánakgyors: Volt nemrégiben egy terepfutó és egy futóverseny, ahol osztottak finisher pólót. A terepfutóversenyen a szintidő után, ha jól emlékszem másfél perccel célba érő, már nem kapta meg. Mert nem ért szintidő alatt célba.... Míg az említett fémesnevű futóeseményen a rajtcsomagban volt, ergo mehettél vele másnap már futni, akkor is, ha végül aznap nem is álltál rajthoz...

A finisher pólónak még van értéke, még a legtöbb esetben azt jelenti, hogy megcsináltad.
Én hordom, a különböző versenyeken kapott pólókat, technikai felsőket... nincs számomra presztízs értékük. De a befutó és egyéb érmek is egy dobozban hevernek.

Az meg, hogy a finisher póló is benne van az árban, vagy azt a szponzor fizeti... nos azt csak egy-egy versenyszervező tudná megmondani, már, hogy mi fér bele a keretbe, hogy hány nevező felett van haszon.... mennyibe kerül a toitoi bérlés, mennyit fizetünk azért, hogy az ismerős borát tegyük ki fröccsként a frissítéshez (és itt nem a borvidékre célzok).... stb. Ilyeneket nem is szoktam számolni, csak akkor, ha ugyanannyi a nevezési díj egy ötszáz fős versenyen, mint egy ötezresen, csak éppen a szolgáltatás aránytalanul kevesebb.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.18. 09:43:25

Szerintem a finisher póló a legjobb megoldás, vagyis amikor célcsomagban kapjuk meg a pólót.
- rajtcsomagban van: ha nem indulsz, akkor is a tied, de lehet futni benne már a versenyen
- külön vásárolható póló: az is megveheti aki nem is indult, és olyan fura érzés, hogy nem "ingyen kapjuk".

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.18. 12:29:40

@regulat: Hát most nagyot röhögtem magamon, mert ezzel tényleg nagyon látszik, hol is állok futósportügyileg :D Végül is teljesen logikus, hogy a finisher pólót nem mindenki kapja meg, hiszen a neve is ezt mutatja leginkább - de soha nem jutott volna eszembe, hogy ilyen is van. Én még nem találkoztam finisher pólós eseménnyel :)

De így már tiszta sor, és tényleg sokkal jobb verzió ez a reklámpólónál - nyilván nehézségi szintje és eseménye válogatja, hogy lenne érdemes finisher cuccot osztani és mikor kapjon mindenki.

@Kilfish: Ha magát az eseményt és a szűken vett lebonyolítást nézzük én teljesen elégedett vagyok a BSI-vel. Amivel nem vagyok elégedett: a saját fotelemből nézve én úgy érzem, valahol már elvesztették a kapcsolatot azokkal, akik elmennek a rendezvényeikre. Amikor a Maratonman lefújta a füredi futásukat, és másokkal együtt beírtam kommentbe, hogy ez meg az, legalább annyira vették a fáradságot, hogy válaszoljanak.
Én külön levelet írtam a BSI-nek a K&H mozdulj! után, amikor saját bőrömön tapasztaltam, hogy bánnak az autósokkal a verseny előtt, hogy kitakarítsák a placcot az 56-osok terén. Egy büdös szóra nem méltattak.
Én tényleg látok egyfajta felelősséget a BSInál abban, hogy ne ugrassza össze még jobban a budapesti nem futókat és futókat - és ezt a szerepet semennyire nem vállalja fel.
Nekem rossz érzés egy olyan versenyen menni, ahol tudom, hogy előtte halomra büntették a vezetőket, szálították el a kocsikat anélkül, hogy a szervezők mindent megtettek volna, hogy emberként bánajnak azokkal, akik az útjukban voltak. a K&H Mozdulj-on a minimálisat sem tették meg.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.18. 12:56:19

@téglánakgyors: régen (előző évezredben...) a vivicitta is finisher pólós volt, és csak az első 3000 kapott, szóval motiváció is volt.

A BSI-nek nagyon kell javítani a kommunikációján, tényleg nagyon lassan vagy sehogy sem reagálnak, pedig mam már elvárás, hogy FB-on max órák alatt válaszoljanak. ha nem teszik akkor úgy érzik a futók, hogy "elvesztették a kapcsolatot ", ami egyébként nem igaz.
A verseny előtti lezárás felvetésedre az történt, hogy kiderült, számtalan helyen kommunikálják ezeket, de több helyen kellene. a SPAR előtt pl mi futónagykövetek körbeküldtünk a futócsoportunkba egy A4-es lapot a lezárásokról, hogy aki tudja rakja kia melóhelyén látható helyre. Rengeteg FB poszt is szólt ugyanerről, de tényleg nem lehet úgy emgoldnai, hogy midenkinek jó legyen. egy pár napra az autósok szívnak, nem csak mi szívjuk a szmogjukat. :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.18. 13:20:39

@rrroka: Mi az a számtalan hely? Mert itt a helyszínen (konkrétan full szemben dolgozom a Nemzet Nagy Mindenki Parkójával, az ING, NN székházban) semmi nem volt kirakva. Az utcákon sem. A parkolóban bent legfeljebb szokás szerint annyi lehetett, hogy egy -tól-ig dátummal kitettek egy parkolni tilos táblát, mert ezt azóta már láttam párszor. Akkor éppen nem, mert, előtte való napokon, sőt azelőtt egyáltalán nem mentem kocsival dolgozni.

A Spar Maraton előtt, legalább láttam a városban plakátokat, hogy milyen oldalon lehet utána nézni a parkolásnak.

Aztán ott van még, hogy amikor segítséget kértem, hogy ugyan, hova álljak, senki, egy darab ember nem segített. csak zavartak el mindenkit. Érted, nem csak, hogy nem kommunikálták, hanem a megoldásban sem segítettek. Semmit.

Aztán ott van az is, hogy legalább azt lebeszélték volna, hogy aznap, vagy abban a pán napnyi időszakban egyfajta türelmet gyakoroljanak azok, akik mint a hiénák csaptak le a beszűkült területen parkoló autósokra. Talán ez volt a legszomorúbb rész az egész történetben. Nemhogy jószándékú segítséget nem kaptunk, hanem még jöttek is feszt büntetni. A BSI persze széttárhatja a kezét, hogy ez már a főváros sara, ügye, akármilye, na de kérem szépen...

Én pedig ezzel nem tudok egyet érteni, hogy egyszer ezek szívjanak, másszor azok. Pont ez a baj ezzel az egésszel, hogy kasztokban gondolkozunk. Autósok, futók, bringások, és folytatódik a sor. Ezzel sehova nem jutunk.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.18. 13:41:50

@téglánakgyors: nyilván nem a konkrét helyszínen vannak tájékoztatók, ha ott vagy már késő szólni, ide megelőzés kell.
Akik elzavartak és akik büntettek nyilván nem BSI emberek, itt nem széttárja a kezét a cég, hanem konkrétan nem tud erre a részre hatni. Ez csak egy válakozás, nem a főváros egyik szerve, te is tudod, hogy nincs semmilyen hatásköre.
Azt tudod kell, hogy a BSIben meglepően lelkiismertes emberek dolgoznak és a szokásos profitorientált szemléletnél sokkal de sokkal jobban próbálnak megoldani mindent, de ekkora rendezvényeknél, ilyen futó-bummban sokan lesznek, akiknek nem a tökéletes élmény jut, hanem a problémák is, ráadásul - jó magyar szokás- a problémákat ezerszer hangosabban kiabáljuk és sokáig dédelgetjük.

videkiman 2015.11.18. 14:48:33

Ez a pólós dolog érdekes téma, szerintem rrrokán van igaza, ha le van írva, hogy mit tartalmaz a nevezési díj, nem illik háborogni. Bármennyire szar is a futanet.hu, ott van ahol mindig lenni szokott és gondolom a fanyalgók többsége nem most nevezett először, ergo egy kattintással utána tudott volna nézni.
Szerintem az úgy teljesen ok, hogy a pólót előre megkapjuk, az érmet meg teljesítéskor. Már amennyiben van mindkettő. :)

Bár nekem nincs túl nagy futórendezvényes tapasztalatom, de a BSI-s események azért a legtöbb szempontból kiemelkednek a többi hazai felhozatalból. A nevezési díjaik - ha nem nevez az ember 4-6 hónappal korábban - viszont elég húzósak. Én a kiválóan sikerült wizz air-es futásomon felbuzdulva elgondolkodtam, hogy ne nevezzek-e a spar 30 km-s távjára, aztán mikor megláttam a (ha jól emlékszem) 12 ezres nevezési díjat, mondtam, hogy köszi szépen, majd inkább jövőre egy tudatos felkészülés és korai nevezés után. :)

Magához a futáshoz amúgy gratula, az szerintem tök jó, hogy kb. fél év kihagyás után csak két perccel vagy elmaradva a sérülés előtti önmagadhoz képest. ;)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.19. 13:19:27

@rrroka: na most kivártam egy fél napot, nehogy belemelegedjek és az legyen, hogy te felelsz egyszemélyben itt a BSI összes hibájáért :D Igyekszem nem kiabálni és dédelgetni ezt az egész Nagy Fájdalmat. Megbeszéltem ezt magammal, látod el is megyek, menni is fogok a rendezvényeikre (Maratonfüred 2016, remélhetőleg).

A K&H Mozdulj az tipikusan az a rendezvény, ami helyszínhez kötött. Nem kígyózik a városban az útvonal, tehát itt szerintem kifejezetten hatékonyan lehetne stresszmentesíteni a környezetet. Bőven elég lenne megszórni a környék irodáit, utcáit szórólapokkal, megállítótáblákkal, hogy hahó, itt bizony nem lesz parkolás a hétvégén, kérlek vedd ezt figyelembe. Hiszen ezt a nagy népparkolót javarészt a környéken dolgozók, a hatodik, hetedik ingyen parkolni nem tudók használják. Elég lett volna aznap négy darab diákot kitenni valamelyik szövetkezettől, adni nekik fejenként ezer flyerzt, hogy merre probáljon meg az ember helyet keresni. A harmadik parkolóban meg további kettő esetleg figyelmeztethetné a kétségbeesettbjét, hogy ne parkoljon a tilosba, mert 40000 forintba fog kerülni. És akkor hova a picsába parkoljak?? Tessék, itt van ez a szórólap, bejelöltük a környék ingyenes parkolóit, köszönjük a türelmét.
És ez nem pénz.
A BSI pedig állami cég volt, valamikor. Szerintem maradt onnan is kapcsolati háló, és biztosra veszem, hogy a múlttól függetlenül is van kapcsolati tőke a fővároshoz és a kerületekhez, ha ilyen sikeresen tud működni ez a cég. Ennek fényében én csak-csak megkockáztatom kimondani, hogy különbség van a nem tudom és a nem akarom között.
Én tényleg elhiszem, amit mondasz róluk, hiszen vélhetően sokkal, de sokkal jobban ismered az ott dolgozó embereket, és készséggel egyet értek abban, hogy olyan nem lesz, hogy mindenkinek egyszerre jó minden. Én csak annyit mondok, hogy legyen párbeszéd, valamint, hogy tessék, itt egy ötlet, mit gondoltok róla, ti hogy látjátok ezt?

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.19. 13:30:58

@videkiman: én pont azt mondtam, hogy nem egy kattintás az a kattintás, mire megtalálod azt az infot. De próbáld ki, tényleg :)

Hogy mennyibe kerül egy verseny, azt pont a BSI elég részletesen bevédte, és már igazán nem akartam idehozni.

444.hu/2015/05/20/irto-olcso-budapesten-futoversenyt-rendezni/

www.mozgasvilag.hu/futas/hirek/hogy-kell-maratont-szervezni

Az én fel nem tett kérdésemre, kb úgy tudnék válaszolni, hogy biztos van rá magyarázat, hogy egy balatoni verseny, miért kerül kb ugyanannyiba, mint fővárosi rendezvény..

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.19. 13:41:10

@téglánakgyors: fel fogom hozni a futónagykövetes találkozón, megígérem! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.19. 14:15:33

@téglánakgyors: felétek van már nagykövet? te pl tök jó lennél... :)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.11.19. 14:23:49

@rrroka: 11 ker. Van egy fiatal hölgy, láttam már a FB csoportot is, megfordult a fejemben, hogy csatlakozom hozzájuk. De pont mivel IRL nemigen vagyok egy közösségi lény, nem is tettem meg, és nem is hinném, hogy a nagykövetek gyöngye lennék, ha azt nézem, hogy te mit működsz, illetve Dani, Székesfehérváron mekkora lelkesedéssel szervezi nem is tudom, talán egy éve? a maga csoportját :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.11.19. 14:51:26

@téglánakgyors: ahogy érzed. :) a csoporthoz tarozás mindig jó, és előnyt jelent, akkor is ha visszahúzódóbb az ember. pl ha csak azt nézzük, hogy aranykártyásan nevezhetsz. :) ehhez mondjuk nem kell tagnak lenni, akár én is nevezhetlek (ez egy ajánlat).
süti beállítások módosítása